Gå til innhold

Hva gjør dere med rabarbaraen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en stor bukett rabarbara i hagen, og som vanlig vil den vel gå til spille, bortsett fra at gutten tar en stang å dupper i sukker da.

Hva gjør dere andre med den?

Lager dere noe, i så fall hva?

Tips ønskes :)

Og rabarbara var et trasig ord å skrive, overskriften ser ikke bra ut, hmmm!

Gjest Elextra
Skrevet

Rabarbra skal være veldig sunt, da jeg var liten hadde vi stadig rabarbrapuddig(?) til dessert.

Jeg er ikke særlig begeistret for det, og har faktisk fjernet de vi hadde i hagen.

Skrevet

Min bestemor lagde mye rabarbaragrøt. Var så godt med melk på atte :) Aner ikke hvordan det lages. Har selv en stor bunt som alltid går til spille....

Skrevet

''Og rabarbara var et trasig ord å skrive, overskriften ser ikke bra ut, hmmm!''

*he he* Kutt ut en vokal, så går det litt bedre! :-) "Rabarbra". Rabarbara høres ut som en slags blanding av opllblåsbara og en sur frukt! ;-)

Tilbake til saken: Jeg har ikke rabarbra selv, men en tante er veldig flink til å lage rabarbravin.

Gjest annlovinda
Skrevet

Mormor lagde også mye rababragrøt. Også spiste vi rabarbra og dyppet i sukker, syntes i grunn ikke det var godt, så slikket egentlig bare sukkeret av.

Vi har fjernet rabarbraen vi hadde i hagen.

Skrevet

Vi bruker det til grøt titt og ofte, sist nå på søndag. Ellers kan du lage vin av den.

Gjest Elextra
Skrevet

''Og rabarbara var et trasig ord å skrive, overskriften ser ikke bra ut, hmmm!''

*he he* Kutt ut en vokal, så går det litt bedre! :-) "Rabarbra". Rabarbara høres ut som en slags blanding av opllblåsbara og en sur frukt! ;-)

Tilbake til saken: Jeg har ikke rabarbra selv, men en tante er veldig flink til å lage rabarbravin.

''slags blanding av opllblåsbara og en sur frukt! ''

*knegg*

Skrevet

''slags blanding av opllblåsbara og en sur frukt! ''

*knegg*

Oi, for en stavefeil, gitt! Så jeg først nå;-)

Skriver tydeligvis litt for fort til tider......;-p

Skrevet

Pai!

Lag en enkel paideig, fyll med rabarbra og en sukker/potetmelblanding, lag lokk av strimler med deig og stek. Serveres med fløtedott eller vaniljeis og er bare snadder! Har ikke oppskrift i farten, men det finnes sikkert nok av dem på nett!

Gjest Elextra
Skrevet

Oi, for en stavefeil, gitt! Så jeg først nå;-)

Skriver tydeligvis litt for fort til tider......;-p

Næh, trodde du antok det ble skrevet sånn, jeg? * he he *

Forøvrig så jeg ikke feilen før jeg hadde kopiert den inn - var ikke den jeg mente å kommentere.

Skrevet

Pai!

Lag en enkel paideig, fyll med rabarbra og en sukker/potetmelblanding, lag lokk av strimler med deig og stek. Serveres med fløtedott eller vaniljeis og er bare snadder! Har ikke oppskrift i farten, men det finnes sikkert nok av dem på nett!

''fløtedott''

Det hørtes fint ut :)

Skrevet

Rabarbra skal være veldig sunt, da jeg var liten hadde vi stadig rabarbrapuddig(?) til dessert.

Jeg er ikke særlig begeistret for det, og har faktisk fjernet de vi hadde i hagen.

Pudding ja, det hørest jo godt ut da, kanskje jeg skal forsøke meg på noe sånt!

Har lyst å fjerne den jeg også, den er svær og jeg må hoppe over den for å komme fra verandaen og ut i hagen, jeg er ikke spenstig!

Skrevet

Min bestemor lagde mye rabarbaragrøt. Var så godt med melk på atte :) Aner ikke hvordan det lages. Har selv en stor bunt som alltid går til spille....

Må prøve meg på noe sånt, kan jo ikke være så vanskelig, poenget er jo å komme på det og faktisk gjennomføre det!

Gjest prust
Skrevet

Pai!

Ååååååå - det laget jeg mye før!

Årevis siden nå..... fikk lyst til å lage det, men vi har ikke rabarbra selv, men min far har masse.

Gjest prust
Skrevet

Vi bruker det til grøt titt og ofte, sist nå på søndag. Ellers kan du lage vin av den.

Ja, det er godt - mange mange år siden jeg smakte det. Farmor pleide å lage det - og så hadde vi sukker og fløtemelk på :-)

Skrevet

Bra det ikke er et ord jeg bruker ofte, ser teit ut på alle skrivemåter egentlig : )

Hjemmelaget vin er fryktelig skummelt, mange er skikkelig dårlige på å lage det, og jeg er dårlig til å drikke med måte, ikke en bra kombinasjon.

Å sette vin selv forstår jeg meg ikke på, min avdøde nabo kom og hentet vår rabarbra før for å sette vin, og da var jo ikke problemet med de svære bladene som ligger utover der, han var flink til å rydde etter seg!

Skrevet

Mormor lagde også mye rababragrøt. Også spiste vi rabarbra og dyppet i sukker, syntes i grunn ikke det var godt, så slikket egentlig bare sukkeret av.

Vi har fjernet rabarbraen vi hadde i hagen.

Jeg får ilinger i kjakene bare jeg tenker på rabarbra og sukker, mange år siden jeg har prøvd det nå ja.

Holder en knapp på rabarbra-grøt jeg altså, må prøve å få til det før det er for sent.

Skrevet

Næh, trodde du antok det ble skrevet sånn, jeg? * he he *

Forøvrig så jeg ikke feilen før jeg hadde kopiert den inn - var ikke den jeg mente å kommentere.

Jeg skjønte det:-)

Skrevet

Bra det ikke er et ord jeg bruker ofte, ser teit ut på alle skrivemåter egentlig : )

Hjemmelaget vin er fryktelig skummelt, mange er skikkelig dårlige på å lage det, og jeg er dårlig til å drikke med måte, ikke en bra kombinasjon.

Å sette vin selv forstår jeg meg ikke på, min avdøde nabo kom og hentet vår rabarbra før for å sette vin, og da var jo ikke problemet med de svære bladene som ligger utover der, han var flink til å rydde etter seg!

Ja, det er fint med noen geskjeftige folk som kan komme og foreta innhøstingen! Kanskje får man en flaske som takk også:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...