Gå til innhold

Noen som kjenner seg igjen?

Anbefalte innlegg

Gjest Vinterstorm
Skrevet

Grilling

Etter 4 måneder med vinter og kulde er det endelig vår og grillsesongen nærmer seg.

Det er derfor viktig med en repetisjon av prosesser og rutiner rundt den eneste matlagingen en ekte MANN befatter seg med, ikke minst med tanke på hvilke risikoer de utsetter seg for (tennvæske, åpen ild etc.)

Når en mann tilbyr seg å grille skjer følgende:

Viktige forberedelser:

1. MANNEN TENNER/STARTER GRILLEN

Rutine:

2. Kvinnen handler inn all mat

3. Kvinnen lager potetsalat, grønn salat, en eller to sauser og forbereder dessert

4. Kvinnen marinerer kjøttet og legger det på et fat sammen med det nødvendige grillverktøyet og eventuelle krydder. Deretter bærer hun det ut til mannen som sitter ved grillen med en iskald pils i hånden

Her kommer mer viktig:

5. MANNEN PLASSERER KJØTTET PÅ GRILLEN

Flere rutiner:

6. Kvinnen leter frem tallerkener, glass, bestikk, servietter, spisebrikker og så videre

7. Kvinnen går ut til mannen og gir beskjed om at kjøttet brenner. Han takker henne og spør om hun kan gå inn å hente en øl mens han forsøker å redde kjøttet.

Viktig igjen:

8. MANNEN TAR BORT KJØTTET FRA GRILLEN OG GIR DET TIL KVINNEN

Enda flere rutiner:

9. Kvinnen bærer ut og dekker på med spisebrikker, tallerkener, glass, bestikk, servietter, salater, brød, poteter, sauser på bordet hun har lagt en ren duk på.

10. Etter maten tar hun alt av igjen og vasker opp.

Og det viktigste av alt:

11. ALLE TAKKER MANNEN FOR DEN UTSØKTE MATEN OG BERØMMER HAN HANS FERDIGHETER

12. Mannen spør så kvinnen om hun har nytt fridagen uten middagslaging. Når han ser reaksjonen hennes, kommer han fram til at (det han har visst lenge) at det er umulig å gjøre en kvinne fornøyd…

God sommer alle kvinner;=)

Mrs. Wallace
Skrevet

Nei, jeg kjenner meg heldigvis ikke igjen i dette. :o)

Mary Poppins
Skrevet

Denne ble lagt ut på dol for et par uker siden :-)

Skrevet

Kjenner meg ikke igjen gitt. Alle som kjenner oss vet at kona er knallgod til å lage mat og bake, hun er viden kjent, så at jeg skal kunne klare å ta noe av æren for det er vanskelig, selv om jeg prøver så godt jeg kan da, hehe.

Skrevet

Den er litt morsom, men jeg kan ikke si jeg kjenner meg igjen. :o)

Gjest pellaguri
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen. Slik var det her i mange år. Helt til jeg ga blaffen og grillet selv også...:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...