Gå til innhold

Bleking av tøy

Anbefalte innlegg

Tvillingmamma
Skrevet

Kanskje ikke rett overskrift, men saken er:

Har en hvit genser, tynn, sommerlig, har fått en flekk, ikke så mørk, men den er midt mellom puppene og veldig synlig.

Jeg har prøvd med flekkfjerner og vasket, men den er fortsatt litt synlig.

Tenkte på om jeg kunne prøve med Klorin, men hvordan gjør jeg det?

La plagget ligge i vann en stund, eller ha Klorin sammen med genseren i vaskemaskinen?

Noen der ute som har erfaring å dele?

candyqueen_83
Skrevet

Bare pass på å ikke la klorinflekken ligge i sola, for da blir den lilla :o)

Gjest Tatjana
Skrevet

Hvis flekken er liten og ikke veldig tydelig, ville jeg tatt litt klorin på en bomullsdott og dyttet det på genseren. Fortsett til du ser flekken forsvinne. Så er det rett i vaskemaskina etterpå.

Er flekken litt større kan du helle litt klorin rett på, men følg godt med. Vask genseren med en gang etterpå.

Skrevet

Er den av bomull? Lunststoff kan du ikke klore.

Jeg pleier å legge plagget i ei bøtte, fylle på lunkent vann til det dekker plagget godt og så tømme i en god slant klorin. Lar det ligge noen timer og vasker det så i vaskemaskina, Ikke alltid flekken går av...

Tvillingmamma
Skrevet

Takker for rask tilbakemelding :)

Skal prøve ut, litt forsiktig til å begynne med, og eventuelt hardne til etterhvert... kan ikke bruke den slik den er nå uansett.

Gjest prust
Skrevet

Er den av bomull? Lunststoff kan du ikke klore.

Jeg pleier å legge plagget i ei bøtte, fylle på lunkent vann til det dekker plagget godt og så tømme i en god slant klorin. Lar det ligge noen timer og vasker det så i vaskemaskina, Ikke alltid flekken går av...

Lunststoff????

*s*

Gjest prust
Skrevet

Hvis flekken er liten, har jeg tatt klorin på en q-tips, og dyttet på litt, latt virke noen få minutter, og så vasket som vanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...