Tvillingmamma Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Kanskje ikke rett overskrift, men saken er: Har en hvit genser, tynn, sommerlig, har fått en flekk, ikke så mørk, men den er midt mellom puppene og veldig synlig. Jeg har prøvd med flekkfjerner og vasket, men den er fortsatt litt synlig. Tenkte på om jeg kunne prøve med Klorin, men hvordan gjør jeg det? La plagget ligge i vann en stund, eller ha Klorin sammen med genseren i vaskemaskinen? Noen der ute som har erfaring å dele? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Bare pass på å ikke la klorinflekken ligge i sola, for da blir den lilla ) 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Hvis flekken er liten og ikke veldig tydelig, ville jeg tatt litt klorin på en bomullsdott og dyttet det på genseren. Fortsett til du ser flekken forsvinne. Så er det rett i vaskemaskina etterpå. Er flekken litt større kan du helle litt klorin rett på, men følg godt med. Vask genseren med en gang etterpå. 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Er den av bomull? Lunststoff kan du ikke klore. Jeg pleier å legge plagget i ei bøtte, fylle på lunkent vann til det dekker plagget godt og så tømme i en god slant klorin. Lar det ligge noen timer og vasker det så i vaskemaskina, Ikke alltid flekken går av... 0 Siter
Tvillingmamma Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Skrevet 29. mai 2008 Takker for rask tilbakemelding Skal prøve ut, litt forsiktig til å begynne med, og eventuelt hardne til etterhvert... kan ikke bruke den slik den er nå uansett. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Er den av bomull? Lunststoff kan du ikke klore. Jeg pleier å legge plagget i ei bøtte, fylle på lunkent vann til det dekker plagget godt og så tømme i en god slant klorin. Lar det ligge noen timer og vasker det så i vaskemaskina, Ikke alltid flekken går av... Lunststoff???? *s* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Hvis flekken er liten, har jeg tatt klorin på en q-tips, og dyttet på litt, latt virke noen få minutter, og så vasket som vanlig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.