Gå til innhold

slipper jeg tv-lisens?

Anbefalte innlegg

Gjest student neste år også
Skrevet

Om jeg har en gammel tv som jeg kun bruker til dvd?

Gjest D*lilith
Skrevet

Spørs hvilket navn tv`n står i....den må betale lisens.

brilleslangen
Skrevet

Tviler på det. Jeg hadde en gammel reise-tv med sort-hvit visning jeg var student.Plutselig fikk jeg en telefon fra kontrollorganet til NRK. Jeg inrømte at jeg hadde akkurat den tv'n, men sa jeg trodde det ikke var nødvendig åbetale for den siden jeg fikk den med hjemmefra. De sa at selv om tv'n var registrert på noen andre så måtte jeg likevel betale for den siden den var fraktet vekk fra boligen til eieren. At det var sort-hvitt var det heller ingen rabatt for, ei heller tok de hensyn til om tv'n var i bruk eller ikke.....

Så jeg måtte pent betale... og siden jeg måtte betale for farger.. så tok det ikke mange uker før jeg kjøpte meg fargetv.... Men du kan jo alltids satse på at du ikke blir oppdaget av tilsynet dette året, og så spille litt dumhvis du blir oppdaget... Men i følge regelverket skulle du nok betalt lisens for tv'n ja...

Gjest Aimabel
Skrevet

Tviler på det. Jeg hadde en gammel reise-tv med sort-hvit visning jeg var student.Plutselig fikk jeg en telefon fra kontrollorganet til NRK. Jeg inrømte at jeg hadde akkurat den tv'n, men sa jeg trodde det ikke var nødvendig åbetale for den siden jeg fikk den med hjemmefra. De sa at selv om tv'n var registrert på noen andre så måtte jeg likevel betale for den siden den var fraktet vekk fra boligen til eieren. At det var sort-hvitt var det heller ingen rabatt for, ei heller tok de hensyn til om tv'n var i bruk eller ikke.....

Så jeg måtte pent betale... og siden jeg måtte betale for farger.. så tok det ikke mange uker før jeg kjøpte meg fargetv.... Men du kan jo alltids satse på at du ikke blir oppdaget av tilsynet dette året, og så spille litt dumhvis du blir oppdaget... Men i følge regelverket skulle du nok betalt lisens for tv'n ja...

Nå etter at man ikke får sett tv med vanlig antenne lenger så er det litt sært om det ikke er lov å ha tv og dvd _uten_ boks, og likevel må betale lisens....Men det er vel sånn det er....

Gjest Hyyyysj hyyyysj :o)
Skrevet

Det sies at hvis du har tv skal du betale lisens. Sambo min sendte brev til nrk da han flyttet inn i nytt hus at han hadde solgt tvèn til sin mor. Så vi har aldri bet lisens :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...