Gå til innhold

Farlig?

Anbefalte innlegg

Gjest hvordanerdet
Skrevet

Er ca 5+5 og lurer på om det er farlig med et glass vin.

Kan det skade fosteret?

Gjest mora2
Skrevet

Ingen vet vel med sikkerhet vor stor mengde som kan skade fosteret. Så jeg ville droppet alkohol fullstendig.

Eller kjøpt alkoholfri vin da, det går jo :0)

candyqueen_83
Skrevet

Om et glass vin er farlig for deg og ditt barn vet ingen, men man er gravid i ni måneder, og bærer frem et nytt liv. Da bør man klare å unngå alkohol og sigaretter! Som man vet KAN være skadelig.

Skrevet

5 uker og 5 dager? Barnets hjerne og sentralnervesystem utvikles nå.

Gjest EnSomHarPrøvd
Skrevet

Ingen vet vel med sikkerhet vor stor mengde som kan skade fosteret. Så jeg ville droppet alkohol fullstendig.

Eller kjøpt alkoholfri vin da, det går jo :0)

Kjempe-enig!! All nyere forskning tyder på at selv små mengder med alkohol kan være skadelig for enkelte barn (i magen). Jeg hadde aldri turdet å gamble. Alkohol gir langt større (synlige) skader enn narkotika. Mitt råd er å holde seg unna alkohol den tiden det tar å bære frem barnet. (og gjerne være måteholden etterpå også) ;)

Skrevet

Hvis du vet at du er gravid, skjønner jeg ikke at det overhodet går an å vurdere å drikke alkohol jeg, men det er nå meg...

Skrevet

søk litt på nettet på FAS og FAE syndrom, og se om du fortsatt har lyst på litt vin!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...