Gå til innhold

Restaurant i Oslo - trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest over og ut med angelos...
Skrevet

Jeg hadde tenkt meg på favoritten Angelos, men den er jo nedlagt. Krise!

Jeg skal spise god mat fredag kveld og det må vøre MAKS 5 min gange fra Det norske teateret. Egon, peppes, fridays o.l. er ikke aktuelt. Jeg skal ikke på en kjede og jeg skal ikke ha nattmat, men skikkelig middag med god dessert.

Sleng inn forslag med din erfaring!

Gjest Pepperti
Skrevet

Du går i allefall glipp av mange gode restauranter ved å ikke orke å løfte rompa til mer enn fem minutters gang.

mariaflyfly
Skrevet

Ylajali! Nydelig mat og vin og innenfor ca 5 min fra Det norske teateret. De har fått ganske bra kritikker de siste åra. http://www.tekehtopa.no/index_ylajali.html

Gode, gamle Bristol Grill skal jo være ganske ok, men jeg har ikke vært der sjøl. Det ligger jo nesten rett over gata for teateret.

Skrevet

Ylajali! Nydelig mat og vin og innenfor ca 5 min fra Det norske teateret. De har fått ganske bra kritikker de siste åra. http://www.tekehtopa.no/index_ylajali.html

Gode, gamle Bristol Grill skal jo være ganske ok, men jeg har ikke vært der sjøl. Det ligger jo nesten rett over gata for teateret.

''Ylajali'' ehhh.... vet du hva det koster eller?? Og hva slags klær du bør ha på etc.... :|

Skrevet

Du går i allefall glipp av mange gode restauranter ved å ikke orke å løfte rompa til mer enn fem minutters gang.

Det handler ikke om det, jeg går langt hver dag. Men denne gange handler det om knapp tid!

Skrevet

''Ylajali'' ehhh.... vet du hva det koster eller?? Og hva slags klær du bør ha på etc.... :|

Sjekket menyen, det er jo ikke dyrt der???

mariaflyfly
Skrevet

Jeg spiste vel en 4-retters da jeg var der og hadde en tilhørende vinmeny. Det kom på under 1000-lappen, jeg synes ikke det var så ille.

Husker ikke hva jeg hadde på meg, antagelig var det jeans, en pen topp og høyhæla sko. ;) Det er forholdsvis uformelt der, men man pynter seg litt.

Skrevet

Sjekket menyen, det er jo ikke dyrt der???

Neivel, mulig de har endret opplegg siden jeg var der. Jeg fikk bakoversveis

Gjest ok pris
Skrevet

http://www.tekehtopa.no/index_ylajali.html

er menyen så forskjellig siden du var der?

Jeg har vært der en rekke ganger siden de åpnet, det er da en hyggelig nokså "midt på treet" restaurant?

Skrevet

http://www.tekehtopa.no/index_ylajali.html

er menyen så forskjellig siden du var der?

Jeg har vært der en rekke ganger siden de åpnet, det er da en hyggelig nokså "midt på treet" restaurant?

"Vi har full spiseplikt, hvilket innbærer at man minimum bestiller forrett / hovedrett eller hovedrett / dessert.

Ved bestilling av enkeltretter koster forrett, ost og dessert Kr. 120,- og hovedrett Kr. 250,-. "

Det vil jo si 370,- minimum i mat, + drikke i tillegg. Det synes jeg er dyrt. Jeg klarer meg ellers fint med hovedrett til ca 200, og jeg trenger ikke forrett eller dessert. Dessuten var det så fiiint der, at betjeningen hadde behov for å gå med nesen i sky. Men det kan jo ha endret seg. De har jo misforstått hvis de tror de skal være fiiiinere enn klientellet. Jeg syntes ikke det var noen avslappet atmosfære. Hvis man vil pynte seg og slå ut håret en kveld med ekstra finesser i matveien, så ok, men jeg liker å spise ute oftere

Mrs. Wallace
Skrevet

"Vi har full spiseplikt, hvilket innbærer at man minimum bestiller forrett / hovedrett eller hovedrett / dessert.

Ved bestilling av enkeltretter koster forrett, ost og dessert Kr. 120,- og hovedrett Kr. 250,-. "

Det vil jo si 370,- minimum i mat, + drikke i tillegg. Det synes jeg er dyrt. Jeg klarer meg ellers fint med hovedrett til ca 200, og jeg trenger ikke forrett eller dessert. Dessuten var det så fiiint der, at betjeningen hadde behov for å gå med nesen i sky. Men det kan jo ha endret seg. De har jo misforstått hvis de tror de skal være fiiiinere enn klientellet. Jeg syntes ikke det var noen avslappet atmosfære. Hvis man vil pynte seg og slå ut håret en kveld med ekstra finesser i matveien, så ok, men jeg liker å spise ute oftere

Men nå ber jo trådstarter om råd til et sted hvor man får hovedrett + dessert, og da er det jo neppe noe problem. Prisen er det ikke noe å si på. Skal man bare ha en hovedrett, er det kanskje noe annet, men det er altså ikke premisset her.

Mary Poppins
Skrevet

Dinner!! Rett ved Theater Caféen. Bestill crispy duck.. den er heeeeelt nydelig!!!

Skrevet

Oliva på Aker Brygge. Bittelitt mer enn fem min (kanskje mersom sju), men definitivt verdt det.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i din beskrivelse av stedet, jeg syntes det var hyggelig og avslappa stemning og ingen sure servitører. Men det er vel halvannet år siden jeg var der.

Trådstarteren ønsket en skikkelig middag og god dessert, da mener jeg dette stedet utfyller kriteriene. :)

Tvillingmamma
Skrevet

Hva med den som er kommet i det bygget hvor det gamle, erverdige postkontoret lå? Nede i Tollbugata et sted...

Så noe om det for et par uker siden. Så ut som et ok sted. Husker ikke hva det heter altså!

Gjest posthallen
Skrevet

Hva med den som er kommet i det bygget hvor det gamle, erverdige postkontoret lå? Nede i Tollbugata et sted...

Så noe om det for et par uker siden. Så ut som et ok sted. Husker ikke hva det heter altså!

Posthallen.

http://posthallenrestaurant.no/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...