pekkaline Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Hvordan forlater du hjemmet ditt? Hva gjøres før du drar? Jeg tenker på dette med innbrudd. Hos oss så står lys på der det alltid er på om nettene, og vi får folk til å ta posten eller får posten til å holde den tilbake. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Vi bor i en blindvei, så de som eventuelt måtte ha noe ondt i sinnet må forbi endel naboer før de kommer til oss. Og her i gata praktiserer vi nabovakt, så jeg tror tyver vil slite litt... He-he. Mao: Vi gjør ikke noe spesielt, utenom å få en nabo til å ta inn posten, samt at vi informerer om at vi er borte, da. :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Jeg bor i 3. etg i en blokk med låst inngangsdør nede (og oppe hos meg selvfølgelig) så jeg gjør ikke så mye. ) Shiner leiligheten så det er ryddig og fint når jeg kommer hjem, tømmer søpla og slike ting. Har en søster i samme oppgang og vi tar inn hverandres post og vanner plantene. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Vi har alarm, observante naboer som vet når vi er på ferie, og utepærer med sensor, så jeg utfører ikke all verdens av sikkerhetstiltak. Slukker innelys (bortsett fra i trappegangen), tømmer søppel og sørger for at noen tar inn posten og evt vanner det som måtte være av planter (det er ikke stort). 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Vi avbestiller post og aviser, setter på alarmen og reiser. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Liker at det er ryddig og reint, så jeg kommer hjem til ganske shina hus, men det blir oftere med teorien enn praksisen. Naboene og vi bor tett, de ser hvis det skulle være noe muffens i huset. De tar inn posten også, og så avbestiller jeg avisa. 0 Siter
Speak Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Har supernysgjerrige naboer, så jeg tenker ikke så mye på innbrudd. Så vi gjør rent. Spesielt kjøleskap/søppel. Lukker vinduer og låser dører. Passer også på at noen tar inn posten. That's it. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Vi låser alle dører og vinduer. Får naboene til å ta inn posten. Svigermor er som regel innom en gang eller to i uka for å vanne blomstene. Ellers gjør vi ikke så mye... 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Skrevet 11. juni 2008 Vi låser alle dører og vinduer. Får naboene til å ta inn posten. Svigermor er som regel innom en gang eller to i uka for å vanne blomstene. Ellers gjør vi ikke så mye... Høres bra ut. Det er jo folk som setter søppeldunkene til veien og der blir de stående opptil flere uker. Trekker for gardiner, glemmer posten osv. De innviterer jo da til innbrudd. For ikke å snakke om dem som annonserer ferien på facebook 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Liker at det er ryddig og reint, så jeg kommer hjem til ganske shina hus, men det blir oftere med teorien enn praksisen. Naboene og vi bor tett, de ser hvis det skulle være noe muffens i huset. De tar inn posten også, og så avbestiller jeg avisa. ''Liker at det er ryddig og reint, så jeg kommer hjem til ganske shina hus, men det blir oftere med teorien enn praksisen.'' Hehe, her og. Leste først begynnelsen av setningen (naturlig nok) og tenkte at du kanskje fikk det til, men den gang ei . Enkelte ganger har vi hatt vaskehjelp når vi har vært borte, slik at vi har kommet hjem til rent hus (deilig!), da er vi jo nødt til å rydde før vi drar. Men ofte har vi mer enn nok med å pakke ting og tang å få ungene og oss selv klare. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Høres bra ut. Det er jo folk som setter søppeldunkene til veien og der blir de stående opptil flere uker. Trekker for gardiner, glemmer posten osv. De innviterer jo da til innbrudd. For ikke å snakke om dem som annonserer ferien på facebook Eller som har fraværsmelding på e-posten der de annonserer at de er på ferie fra da til da. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Høres bra ut. Det er jo folk som setter søppeldunkene til veien og der blir de stående opptil flere uker. Trekker for gardiner, glemmer posten osv. De innviterer jo da til innbrudd. For ikke å snakke om dem som annonserer ferien på facebook Ja, du sier noe... 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Vi gjør ikke noe spesielt med tanke på innbrudd, men har naboer som følger med. Vi liker å komme hjem til et ryddig hus,så vi prøver å rydde før vi reiser. Sist vi dro på ferie ble sekken med alle mine toalettsaker glemt på trappa. Det lå 2000 kr der også. Ikke engang en hårbørste hadde jeg med Sekken sto der fremdeles da vi kom hjem igjen. 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Skrevet 11. juni 2008 Eller som har fraværsmelding på e-posten der de annonserer at de er på ferie fra da til da. Mye å tenke over ja Vårt hus blir delvis brukt hele sommeren, og når ingen er hjemme så kommer det folk og mater katten. Alt hjelper 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Skrevet 11. juni 2008 Vi gjør ikke noe spesielt med tanke på innbrudd, men har naboer som følger med. Vi liker å komme hjem til et ryddig hus,så vi prøver å rydde før vi reiser. Sist vi dro på ferie ble sekken med alle mine toalettsaker glemt på trappa. Det lå 2000 kr der også. Ikke engang en hårbørste hadde jeg med Sekken sto der fremdeles da vi kom hjem igjen. Flaks! Greit med ekstra penger etter ferien tenker jeg 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Vanner blomster, får oppbevaring av posten, avbestiller avisen og setter merkelapp på postkasse om reklame uønsket. Rydder og tømmer søpla. Leverer nøkkel til en venn i nabolaget, som ser innom huset en gang i blant. Setter på alarmen. Reiser på ferie og glemmer alt om huset inntil vi er hjemme igjen. Men når vi kommer hjem igjen er min største skrekk at huset skulle være brent ned, mens vi var borte, og jeg er alltid nervøs inntil jeg ser at huset står det, slik vi forlot det, og så må jeg innrømme at det deilig følelse at være hjem igjen. Hilsen 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Liker at det er ryddig og reint, så jeg kommer hjem til ganske shina hus, men det blir oftere med teorien enn praksisen. Naboene og vi bor tett, de ser hvis det skulle være noe muffens i huset. De tar inn posten også, og så avbestiller jeg avisa. ''Liker at det er ryddig og reint, så jeg kommer hjem til ganske shina hus, men det blir oftere med teorien enn praksisen. ;)'' Slik er det her også, jeg HATER å komme hjem til brødsmuler under bordet og sand i gangen. Men det er jo gjerne slik det blir, samma faen hvor mye tid man setter av til pakking og avreise blir det alltid for lite tid. Sukk. 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Skrevet 11. juni 2008 Jeg bor i 3. etg i en blokk med låst inngangsdør nede (og oppe hos meg selvfølgelig) så jeg gjør ikke så mye. ) Shiner leiligheten så det er ryddig og fint når jeg kommer hjem, tømmer søpla og slike ting. Har en søster i samme oppgang og vi tar inn hverandres post og vanner plantene. Det er utrolig deilig når man har tatt seg tid til å rydde og vaske før man drar, da er det ekstra godt å komme hjem igjen 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Det er utrolig deilig når man har tatt seg tid til å rydde og vaske før man drar, da er det ekstra godt å komme hjem igjen Det er aldri så ryddig og rent hos meg som når jeg er borte! *Hahahaha* 0 Siter
Mirabell Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Vi låser dører og lukker vinduer. Nabo ordner med posten (evt. omadresserer) Litt lys står på, med tidsbryter på en av lampene. Utelys med lyssensor-bryter. Prøver å huske å stenge vann til oppvaskmaskinen, samt dra ut stikkontakt til kaffetrakter og TV o.l. (det siste bare for lange ferier om sommeren, pga. fare for tordenvær) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.