Gå til innhold

Dårligere etter sydentur!!


Gjest æsuf

Anbefalte innlegg

Hallo!!

Jeg er en jente på 15 år som har psoriasis. Jeg har vært ganske heldig og sluppet unna med en mild type, men i det siste halve året har alt blitt verre. Jeg gledet meg derfor ekstra mye til en 14-dagers sydentur. Under oppholdet ble alt bedre, men de siste 4 dagene fikk jeg utslett, særlig i ansiktet.

Huden var forferdelig tørr, men det hjalp ikke med bare fuktighetskrem. Noen som vet hva dette kan være?? Det har ikke gitt seg helt enna. (5 dager siden jeg kom hjem!) Jeg fikk på skuldrene, ørene, magen og lårene og nå i ettertid har det blitt typisk psoriasis. Jeg vil egentlig påstå at oppholdet ikke gjorde meg noe bedre. Har jo mer pso nå enn før jeg dro. Er det noen som vet hvordan jeg bør behandle dette. jeg bruker daivonex og flutivate, men jeg synes ikke at de hjelper noe særlig. - og bør jeg bruke de i munnvikene og ved øynene. mamma har bestilt time til hudlegen min, men det er såå lang ventetid!!!

Æsuf!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg vet ikke om noen behandlig men, det er jo noen som blir værre av å sole seg. Gå til http://www.psoriasis.no For mer informasjon.

Vennlig hilsen

Hallo!!!

Jeg har allerede vært en del innpå siden. Helt grei side d. Kunne kanskje ha hadd litt mer info osv.

Æsuf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, lege

Jeg er usikker på hva som er årsaken til utslettet du har fått, men enkelte psoriatikere opplever at sykdommen forverres i solen.

For øvrig er det enkelte hudlidelser som tiltar hvis man er utsatt for sol f.eks. soleksem, lupus, herpes, porfyri samt bruk av enkelte legemidler.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...