Gå til innhold

På gangen

Anbefalte innlegg

Gjest forbanna datter
Skrevet

Moren min ( 80 år) falt og ødela benet.Hun klarer seg ikke alene hjemme når hun ikke kan stå på foten. Hun fikk da en akuttplass på sykehjemmet.Der ble hun lagt inn på torsdag. Hun ligger på gangen, med skjermbrett foran seg.Ingen tv, ingen muligheter for privatliv. Eneste utsikten hun har er et stort vindu der hun kan se de ansatte stå å røyke.Finnes det ingen lov som forbyr mennesker å bli behandlet slik ? Det er greit med en natt eller to på gangen, men dette kommer kanskje til å vare i flere uker.Uverdig.Jeg er så forbanna *******

Gjest mora2
Skrevet

Snakk med ledelsen. Si du vil gå til media om dette ikke endrer seg. Og gjør det. Eneste som funker....

Skrevet

Det er fritt sykeshus valg. Hvis du er villig til å flytte på henne, går de kanskje an å sjekke hvilket sykeshus som har bedre kapasitet?

mvh

Skrevet

Jobber selv på sykehus,vet hvor travelt og trangt det kan være.

Synes ikke du har grunn til å være så forbannet.

Din mor har ødlagt foten,tenk på alle de andre som ligger med langt alvorligere skader og knapt kan bevege seg.

Skal disse trilles ut på gangen da?

Så din mor med sin fot kan få ett rom?

Du skal bare være glad for at vi bor i dette landet og får behandling.

Synes vi er altfor rask med å klage på alt mulig,det gjelder ikke bare i dette tilfellet,men når det gjeldermangt og meget.

Når din morn å er ferdig behandlet tar du hun med deg hjem og steller henne,så kan noen andre som trenger behandling få hennes korridor plass,det er nok av pasienter i kø.

Skjønner godt at det ikke er hyggelig å ligge på gangen,men sånn er det bare når det er fullt,pasienter skrives inn og ut hele tiden og jeg er sikker på at din mor nå allerede har fått ett rom og at det nå ligger andre pasienter i korridoren.

Det vil alltid være for lite sengerom på de sykehusene som er pr.idag,så det må nok bygges flere om behovet skal bli dekket.

Forresten god bedring til din mor,er forresten hun like forbannet som deg?

Skrevet

Det er et resultat av vår egoisme. Ingen bryr seg, ingen vil betale skatt, først når sånt rammer dem selv skriker de opp i avisene

Skrevet

Slik er det dessverre i mange kommuner. De har for få sykehjemsplasser og iallefall ikke noen ledige plasser for kriser. Du får bare mase på de som er litt høyere opp i systemet enn pleierne. Gå til avd leder/ kommunen og mas og spør om dette er verdig. Hvis dere orker, så gå til media. Det er utrolig hvordan det hjelper innimellom.

Og du vil nok få høre at dere skal være glad til at hun får hjelp i det hele tatt, men ikke vær fornøyd med det. Krev litt verdighet.

• 1 måned senere...
Gjest meg igjen ja
Skrevet

Jobber selv på sykehus,vet hvor travelt og trangt det kan være.

Synes ikke du har grunn til å være så forbannet.

Din mor har ødlagt foten,tenk på alle de andre som ligger med langt alvorligere skader og knapt kan bevege seg.

Skal disse trilles ut på gangen da?

Så din mor med sin fot kan få ett rom?

Du skal bare være glad for at vi bor i dette landet og får behandling.

Synes vi er altfor rask med å klage på alt mulig,det gjelder ikke bare i dette tilfellet,men når det gjeldermangt og meget.

Når din morn å er ferdig behandlet tar du hun med deg hjem og steller henne,så kan noen andre som trenger behandling få hennes korridor plass,det er nok av pasienter i kø.

Skjønner godt at det ikke er hyggelig å ligge på gangen,men sånn er det bare når det er fullt,pasienter skrives inn og ut hele tiden og jeg er sikker på at din mor nå allerede har fått ett rom og at det nå ligger andre pasienter i korridoren.

Det vil alltid være for lite sengerom på de sykehusene som er pr.idag,så det må nok bygges flere om behovet skal bli dekket.

Forresten god bedring til din mor,er forresten hun like forbannet som deg?

Jeg må kanskje presisere at moren min har hatt 3 hjerneslag, er 80 år, nesten blind og har artrose i begge hofter så hun kan knapt gå.Så det erikke så lettå ligge p ågangen nei. Nå er hun utskrevet. Og mens hun lå der i gangen fikk hun ett nytt slag.

Men det går framover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...