Gjest Loekken Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Hei. jeg har ett problem, jeg er veldig sliten og sliter strekt psykisk. Noen ganger vurderer jeg å ta mitt eget liv. Har det veldig tøft privat, og for første gang valgte jeg å sykmelde meg fra jobben i 10 dager. Dagen jeg kom tilbake fikk jeg beskjed om at sykmeldinen min ikke var gyldig? Fordi min arbeidsplass er en IA bedift. og at jeg ikke hadde krav på sykepenger, men ingen har informert meg om dette. min overordnet fortalte meg at: det går utover andre da du sykmelder deg, med en spiss undertone. Jeg hadde allerede svimt eller fått anfall på jobben og fått strekte angst lidelser. Har en overodnet lov til å si dette? Er virkelig ikke sykmeldingen min gyldig? altså en sykmelding som er skrevet fra lege? Jeg fikk helt sjokk da jeg kom tilbake til jobben og fikk høre dette, og føler at jeg ikke klarer å bistå med noen ting. Hva burde jeg gjøre? Jeg føler meg overkjørt og har ingen krefter igjen.. 0 Siter
Advokat Thomas Myran Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Hei! Hvis din arbeidsplass er en IA-bedrift er det avvikende regler i forhold til vanlige arbeidsplasser, men disse er stort sett slik at de er til fordel for deg som arbeidstaker. Uansett kan ikke en arbeidsgiver underkjenne er legeerklæring, såfremt denne er ihht. de retningslinjer som er for slike. Hvis arbeidsgiver ikke utbetaler lønn/sykepenger for disse dagene, må du ta kontakt med NAV lokalt, som vil hjelpe deg med dette. Mvh. Thomas Myran Advokat 0 Siter
Gjest EvyM Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 Sykemeldingen er gyldig hvis du har vært ansatt i 4 uker før første fraværsdag. Du må også ha gitt beskjed om fraværet og lengden på fraværet til arbeidsgiver første fraværsdag. Har du gjort dette? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.