Gå til innhold

Kjent i Praha

Anbefalte innlegg

Gjest Sol-65
Skrevet

Noen som er litt kjente i Praha?

Lurer bare på om det er langt fra gamlebyen og til kjøpesenterene,som jeg har hørt skal ligge i i "nyebyen"? Best å ta taxi? Dyrt?

hjernetrimmern
Skrevet

Har vært der en gang, og skal tilbake nå i høst da!

Men det er ikke langt fra gamlebyen til "nye"-byen...bare broa over det!! Men hvorfor dra på kjøpesentrene da, når det er så mange sjarmerende butikker ellers i byen??

Sist vi var der, så var det ikke langt å gå til noe, vi bodde forholdsvis sentralt, og traske og gikk i flere dager...som vi har en tendens til å gjøre når vi er i storbyer...da får man sett mye også!!

Gleder meg forøvrig til jeg kommer tilbake dit...

Gjest Sol-65
Skrevet

Har vært der en gang, og skal tilbake nå i høst da!

Men det er ikke langt fra gamlebyen til "nye"-byen...bare broa over det!! Men hvorfor dra på kjøpesentrene da, når det er så mange sjarmerende butikker ellers i byen??

Sist vi var der, så var det ikke langt å gå til noe, vi bodde forholdsvis sentralt, og traske og gikk i flere dager...som vi har en tendens til å gjøre når vi er i storbyer...da får man sett mye også!!

Gleder meg forøvrig til jeg kommer tilbake dit...

Takk for svar!

Uff,ja du kan jammen spørre om hva vi skal i kjøpesenter i Praha:)

Det er ungene(ungdommene)som så gjerne vil på shopping der, har hørt at de skal være så bra. Og hva gjør man ikke for at de skal bli fornøyde:)

Ha en fin tur til Praha!

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det enkleste er og ta metroen.

''ta gul metro/B ut til endestasjonen Zlecin. Her ligger blant annet det store kjøpesenteret Metropole''

Klippet fra:

http://www.adressa.no/forbruker/reiseliv/article757373.ece

Det er veldig enkelt. I sentrum av Praha er det mange nedganger til metroen. Gå ned, ta gul bane til endestasjonen. Gå opp trappa, og over veien ligger ett stort kjøpesenter.

Googler du Praha+kjøpesenter får du en god del info også.

Kos dere på tur! Det er en nydelig by!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er ikke veldig langt, men det går undergrunn på begge sidene av elva.

Gjest Sol-65
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1214675704' post='3912370]

Det enkleste er og ta metroen.

''ta gul metro/B ut til endestasjonen Zlecin. Her ligger blant annet det store kjøpesenteret Metropole''

Klippet fra:

http://www.adressa.no/forbruker/reiseliv/article757373.ece

Det er veldig enkelt. I sentrum av Praha er det mange nedganger til metroen. Gå ned, ta gul bane til endestasjonen. Gå opp trappa, og over veien ligger ett stort kjøpesenter.

Googler du Praha+kjøpesenter får du en god del info også.

Kos dere på tur! Det er en nydelig by!

Tusen takk!

Er det billig mat der forresten(har litt dårlig reisebusjett)? Middag for en femtilapp f.eks?

Skrevet

Tusen takk!

Er det billig mat der forresten(har litt dårlig reisebusjett)? Middag for en femtilapp f.eks?

Nja, det er ikke så billig i sentrum. Det skal være billigere i utkanten, men jeg har bare vært i sentrum og spist, rimeligere enn i Norge, men ikke så billig som en femtilapp.

Skal du ha billig mat og billig øl, må du ut av selve sentrum, der er det lagt opp til turister og dermed dyrere.

Gjest Sol-65
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1214894730' post='3913635]

Nja, det er ikke så billig i sentrum. Det skal være billigere i utkanten, men jeg har bare vært i sentrum og spist, rimeligere enn i Norge, men ikke så billig som en femtilapp.

Skal du ha billig mat og billig øl, må du ut av selve sentrum, der er det lagt opp til turister og dermed dyrere.

Takk for god info:)

Skrevet

Takk for god info:)

God tur! Flott by. Jeg skal tilbake, selv om jeg har vært der 3 ganger allerede.

• 2 uker senere...
Gjest Sol-65
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1215066859' post='3914561]

God tur! Flott by. Jeg skal tilbake, selv om jeg har vært der 3 ganger allerede.

Praha var heilt topp!

Skrevet

Praha var heilt topp!

Det var det ja :o)

Jeg skal til Tallinn nå og gleder meg, håper på like flotte opplevelser som jeg har hatt i Praha.

Gjest Sol-65
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1215988076' post='3919148]

Det var det ja :o)

Jeg skal til Tallinn nå og gleder meg, håper på like flotte opplevelser som jeg har hatt i Praha.

Ha en riktig god tur!

Viss det er fint der, så er jeg glad for tilbakemelding. Trenger tips til billig tur til neste sommer:)

Skrevet

Ha en riktig god tur!

Viss det er fint der, så er jeg glad for tilbakemelding. Trenger tips til billig tur til neste sommer:)

Det var rimelig mat i Tallinn. Såklart, på torget i gamebyen kostet det mer, men i gatene rundt var det rimelig og gode middager. 100-150 kr ca betalte jeg vel, og da spiste jeg godt og mye, og beveget meg ikke så langt ut i sidegatene.

Var en fin tur, blanding av gamlebyen og moderne shoppingsenter. Vi hadde også en katamarantur til Helsinki, dagstur.

Vi fløy billig med Norwegian, litt over 700 kr tur/retur, booket i god tid. Hotellet som lå 10 min fra gamlebyen kostet for dobbeltrom i en uke, ca 3600 kr. Det finnes helt sikker mer rimeligere hotell også.

Så Tallinn anbefales absolut! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...