Gå til innhold

Holde katter borte

Anbefalte innlegg

fru Burlefot
Skrevet

''(når han ikke liker at katten kommer inn gjennom soveromsvinduet, tviler jeg på at han setter pris på at JEG gjør det). ''

Tja, si ikke det! ;-) Kanskje han ville satt meget pris på det!! ,-)

Hihi, men kanskje ikke konen hans? ;-)

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

7

• candyqueen_83

7

• fru Burlefot

6

• morsan

5

Skrevet

Hihi, men kanskje ikke konen hans? ;-)

Nei, hun vil nok heller ha katten;-)

Gjest Ikke signatur nå.
Skrevet

Katter er katter.

Jeg har selv katt, og har vært plaget med at en annen katt kommer inn hit og spiser opp maten til min katt.

Veeeel, det er jo ikke morsomt, og det er ubehagelig, men den kommer aldri inn hit mer. Poenget er at denne freste og var sint på meg når jeg forsøkte å få den ut, den er ikke særlig sosial eller "vennlig" (bare sånn at jeg ikke skal få kjeft).

Jeg har brukt en sprayflaske med vann i for å få den ut. Da har jeg måttet spraye den en 4/5 ganger, men nå stopper den utenfor døra, og oppholder seg bare i hagen.

Skjønner at du ikke synes det er noe kult for din katt altså, det er ikke farlig, og den blir bare litt våt, men det virker ihvertfall....

Skrevet

Du skriver at au var ute i dag tidllig for å ta inn katten din. Betyr dette at katten din er en av de kattene som blir kastet ut hver natt? Fordi de "liker" å være ute om natten? :-) Noe som er gammel overtro. Katter skal være ute om natten, og ferdig med det?

Jeg har en 14 år gammel kastert hankatt, som jeg alltid har vært påpasselig med å ta inn om natten. Og gjennom de 14 årene så har jeg aldri hørt at han har stukket innom andres soverom. Tvert i mot...han piler avsted, hvis noen fremmede prøver å ta tak i han, eller få han inn til seg.

Jeg har mat stående utenfor inngangsdøra mi, i tilfelle min katt er ute og er sulten. Men hvem ser jeg der? Jo, ofte sent/ved natterstid, andres katter, som tydeligvis er kastet ut for natten.

Så du bør kanskje vurdere om kattens behov er ivaretatt? For meg lyder det helt utenkelig at en katt søker noe annet hjem enn sitt eget. Det tyder på at der noe de savner. Beklager å måtte si det :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...