Gå til innhold

arbeid til ingen nytte :( arghhh!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg synes jeg var såå flink å vasket vinduer her om dagen. Har aldri vært noe flink til det, men denne gangen tok jeg meg god tid, og de ble skinnende blanke. Men nå etter regnværet så ser jeg at det ser helt jævlig ut der igjen! Skjoldete, regndråpene har tørket på vinduet. Blir en stund til neste gang jeg gidder å pusse vinduer iallefall...hrmf !!! :(

Skrevet

Det kalles "Sisifos-arbeid". Du kjenner sagnet om Sisifos? Som brukte mange krefter og lang tid på å dytte en stein oppover en bakke? Og da han var på toppen av bakken, rullet steinen ned igjen. Alt arbeidet var bortkastet, og i løpet av sekunder var steinen tilbake til utgangspunktet :-( Nesten alt husarbeid kommer inn under denne kategorien....

Gjest Aimabel
Skrevet

Det kalles "Sisifos-arbeid". Du kjenner sagnet om Sisifos? Som brukte mange krefter og lang tid på å dytte en stein oppover en bakke? Og da han var på toppen av bakken, rullet steinen ned igjen. Alt arbeidet var bortkastet, og i løpet av sekunder var steinen tilbake til utgangspunktet :-( Nesten alt husarbeid kommer inn under denne kategorien....

Joda, det er greit nok. Jeg kan akseptere at det blir like skittent igjen en uke etter av jeg har vasket og støvsugd. Men at vinduene ser like ille ut _dagen etter_ vinduspuss, det har jeg ikke opplevd før. Kanskje fordi jeg bodde i blokk, der det var tak over balkongen. Da regnet ikke vannet rett på vinduet.

Gjest mora2
Skrevet

Derfor vasker jeg vinduer 2ganger i året ;0)

Skrevet

Joda, det er greit nok. Jeg kan akseptere at det blir like skittent igjen en uke etter av jeg har vasket og støvsugd. Men at vinduene ser like ille ut _dagen etter_ vinduspuss, det har jeg ikke opplevd før. Kanskje fordi jeg bodde i blokk, der det var tak over balkongen. Da regnet ikke vannet rett på vinduet.

Ja, det er veldig surt. Helt enig med deg. Men synes ikke det er stort bedre å vaske gulv...og så 5 min etterpå er det en eller annen som søler noe, eller tråkker inn med skitne sko. Husker engang jeg hadde brukt hele dagen på å vaske hele huset. Akkurat da jeg var ferdig, klarte min datter å velte 1 kilo sukker utover kjøkkengulvet :-(

Skrevet

Ja, det er veldig surt. Helt enig med deg. Men synes ikke det er stort bedre å vaske gulv...og så 5 min etterpå er det en eller annen som søler noe, eller tråkker inn med skitne sko. Husker engang jeg hadde brukt hele dagen på å vaske hele huset. Akkurat da jeg var ferdig, klarte min datter å velte 1 kilo sukker utover kjøkkengulvet :-(

Jojo, men det blir jo ikke _møkkete_ av en kilo sukker, det er jp bare å støvsuge opp igjen da... En kan jo ikke la være å vaske fordi det blir møkkete igjen...

Skrevet

Jojo, men det blir jo ikke _møkkete_ av en kilo sukker, det er jp bare å støvsuge opp igjen da... En kan jo ikke la være å vaske fordi det blir møkkete igjen...

Nei, ikke møkkete, men knasete og utrolig irriterende. Og tror du jeg hadde lyst til å dra fram støvsugeren igjen etter å ha vasket hele dagen? Så akkurat da var det ikke "bare" å støvsuge.

Selvfølgelig kan man ikke la være å vaske fordi det blir møkkete igjen:-) Men det er vel like greit å avfinne seg med at husarbeid ikke har den langvarige effekten som mye annet arbeid har. Selv om skitne vinduer igjen samme dag var i drøyeste laget. Men akk så typisk, spør du meg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...