Gå til innhold

syk i sommerferien

Anbefalte innlegg

Gjest syk i ferien:(
Skrevet

Hei,

Jeg har vært syk siden søndag i forrige uke og gikk til legen på onsdag. Er fremdeles ikke frisk i dag, fredag. Saken er at jeg har ferie nå, ekstra kjedelig å sløse bort ferien på dette!

1) Kan jeg få sykemelding på disse dagene og få "tilbake" ferien min senere en gang i år?

2) Legen min er først tilbake fra sin ferie i midten av august - kan jeg evt vente med å spørre om sykemelding til hun kommer tilbake, eller er det for sent. Jeg skal tilbake på jobb i neste uke...

Mvh

Skrevet

Arbeidstakere som blir syk i minst 1 uke (6 virkedager) i ferien, kan kreve ny ferie med et tilsvarende antall virkedager. (Som virkedager regnes alle dager som ikke er søndager eller lovbestemte helge- eller høytidsdager). Kravet må dokumenteres med legeerklæring og fremsettes uten ugrunnet opphold etter at arbeidet er gjenopptatt.

Så da kan du få ferie senere. Men å vente til midten av augst for dette hadde jeg aldri gjort. Fikk du ikke sykmelding da du var hos legen på onsdag da?

Evt. bør du kontakte legevakta og forhøre deg der dersom legen din ikke har en vikar der nå.

Gjest syk i ferien:(
Skrevet

Arbeidstakere som blir syk i minst 1 uke (6 virkedager) i ferien, kan kreve ny ferie med et tilsvarende antall virkedager. (Som virkedager regnes alle dager som ikke er søndager eller lovbestemte helge- eller høytidsdager). Kravet må dokumenteres med legeerklæring og fremsettes uten ugrunnet opphold etter at arbeidet er gjenopptatt.

Så da kan du få ferie senere. Men å vente til midten av augst for dette hadde jeg aldri gjort. Fikk du ikke sykmelding da du var hos legen på onsdag da?

Evt. bør du kontakte legevakta og forhøre deg der dersom legen din ikke har en vikar der nå.

Takk for svar!

Jeg spurte ikke om sykemelding da jeg ikke tenkte over dette før jeg kom hjem... Jeg visste ikke at man kunne være sykemeldt i en ferie. Men nå skal jeg ta en telefon til vikaren hennes, så ordner det seg forhåpentligvis.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...