Gjest Vil ikke ha cash! Skrevet 11. juli 2008 Skrevet 11. juli 2008 Jeg bor langt unna banken min, kan jeg bruke en annen banks innskuddsautomat og sette inn penger på min konto? Eller er det enkleste å betale en regning til meg selv på posten? Noen gode råd? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. juli 2008 Skrevet 11. juli 2008 Jeg vet ikke svar på spørsmålet ditt, bare lurer på hvordan man får kontanter man ikke ønsker. Med mindre man jobber svart, da. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 11. juli 2008 Skrevet 11. juli 2008 Jeg vet ikke svar på spørsmålet ditt, bare lurer på hvordan man får kontanter man ikke ønsker. Med mindre man jobber svart, da. For eksempel om man låner noen penger og de stikker innom med kontanter. Om det er tre hundre kroner, er det jo greit. Men fem tusen er litt verre å ha liggende. Det har skjedd meg flere ganger. 0 Siter
Elis31 Skrevet 11. juli 2008 Skrevet 11. juli 2008 Tror det kommer på det samme. Gebyr blir det uansett. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 11. juli 2008 Skrevet 11. juli 2008 For eksempel om man låner noen penger og de stikker innom med kontanter. Om det er tre hundre kroner, er det jo greit. Men fem tusen er litt verre å ha liggende. Det har skjedd meg flere ganger. Jepp, eller hvis man legger ut for innkjøpene til et stort fellesarrangement og får igjen i kontanter fra de som er der. Blir fort noen tusen av det også... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. juli 2008 Skrevet 11. juli 2008 For eksempel om man låner noen penger og de stikker innom med kontanter. Om det er tre hundre kroner, er det jo greit. Men fem tusen er litt verre å ha liggende. Det har skjedd meg flere ganger. Ok. Selv har jeg svært sjelden så mye kontanter, og om jeg låner bort penger får jeg gjerne igjen over bank, selv for mindre beløp. Jeg hadde hjelp av noen polske (svarte) arbeidere, og det var litt styr å få tak i nok kontanter får å betale dem. Det var første gang jeg var direkte borti problemstillingen med kontanter, en tenker jo ikke over det til daglig. Egentlig sjelden jeg har mer enn kr. 1000. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. juli 2008 Skrevet 11. juli 2008 Jepp, eller hvis man legger ut for innkjøpene til et stort fellesarrangement og får igjen i kontanter fra de som er der. Blir fort noen tusen av det også... Men er det noe stort problem å ha et par-tre tusen i kontanter? Synes ikke jeg i hvertfall... Noe annet om det dreier seg om 50-60 tusen. 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 11. juli 2008 Skrevet 11. juli 2008 Jeg vet ikke svar på spørsmålet ditt, bare lurer på hvordan man får kontanter man ikke ønsker. Med mindre man jobber svart, da. Jeg solgte nettopp bilen min kontant... Blei noen tusen ja:-) Dessuten veit jeg at taxisjåfører får lønnen sin kontant for eksempel...! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. juli 2008 Skrevet 11. juli 2008 Jeg solgte nettopp bilen min kontant... Blei noen tusen ja:-) Dessuten veit jeg at taxisjåfører får lønnen sin kontant for eksempel...! ''Dessuten veit jeg at taxisjåfører får lønnen sin kontant for eksempel...!'' Trodde det var før det ble vanlig å bruke kort i taxi, jeg. Den gang var det jo veldig greit å jobbe svart. Hadde mange venner som kjørte deltid svart, de fikk gjerne 40% av det de kjørte inn - kunne være god business en lørdag kveld. 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 11. juli 2008 Skrevet 11. juli 2008 ''Dessuten veit jeg at taxisjåfører får lønnen sin kontant for eksempel...!'' Trodde det var før det ble vanlig å bruke kort i taxi, jeg. Den gang var det jo veldig greit å jobbe svart. Hadde mange venner som kjørte deltid svart, de fikk gjerne 40% av det de kjørte inn - kunne være god business en lørdag kveld. He he, svart har ingenting med saken å gjøre! De tar med seg alle kontantene hjem, regner ut hva sjefen skal ha, minus det de har fått inn av kredittlapper - resten er deres egen lønn pluss driks... Dermed må de selv sette inn pengene:-) Har en eks som er drosjesjåfør se, så detta kan jeg;-) 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 11. juli 2008 Skrevet 11. juli 2008 Men er det noe stort problem å ha et par-tre tusen i kontanter? Synes ikke jeg i hvertfall... Noe annet om det dreier seg om 50-60 tusen. Jeg bruker omtrent aldri kontanter, så jeg vil helst ha pengene i banken. Da vet jeg hvor mye jeg har på kortet, slipper å ha småpenger slengende i lommer og vesker og vaskemaskin, og slipper å bekymre meg om hvorvidt jeg har nok på kontoen til å betale regningene på slutten av måneden fordi jeg har tusenvis av kroner i kontanter i stedet. Og hvis man bor i kollektiv eller lignende er det også greit å ikke ha for mye kontanter slengende rundt. Man vil jo ikke gå med alt i lommeboken heller, tilfelle man mister den eller den blir stjålet. Nå er ikke dette en problemstilling som dukker ofte opp. Men jeg skjønner godt at trådstarter gjerne vil putte pengene på konto 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 11. juli 2008 Skrevet 11. juli 2008 He he, svart har ingenting med saken å gjøre! De tar med seg alle kontantene hjem, regner ut hva sjefen skal ha, minus det de har fått inn av kredittlapper - resten er deres egen lønn pluss driks... Dermed må de selv sette inn pengene:-) Har en eks som er drosjesjåfør se, så detta kan jeg;-) Vel, de blir jo tatt tilslutt;( 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. juli 2008 Skrevet 11. juli 2008 He he, svart har ingenting med saken å gjøre! De tar med seg alle kontantene hjem, regner ut hva sjefen skal ha, minus det de har fått inn av kredittlapper - resten er deres egen lønn pluss driks... Dermed må de selv sette inn pengene:-) Har en eks som er drosjesjåfør se, så detta kan jeg;-) Kjenner til det der, har også en slik eks. Men det var fra tiden før de fleste betalte taxituren med kort. 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 11. juli 2008 Skrevet 11. juli 2008 Vel, de blir jo tatt tilslutt;( Sier ikke at det ikke foregår svart kjøring lenger, men de får nå kontanter uansett... Dessuten er det ikke Oslo det er snakk om her da:-) 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 11. juli 2008 Skrevet 11. juli 2008 Tror det kommer på det samme. Gebyr blir det uansett. Kommer ikke gebyr om du bruker din egen bank, og bruker automaten til å sette inn penger med. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 11. juli 2008 Skrevet 11. juli 2008 Sier ikke at det ikke foregår svart kjøring lenger, men de får nå kontanter uansett... Dessuten er det ikke Oslo det er snakk om her da:-) Men er er fremdeles kilometermåling da. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. juli 2008 Skrevet 11. juli 2008 Men er er fremdeles kilometermåling da. Har inntrykk av at taxisjåførene (for ikke å si eierne) uansett klarer å komme seg forbi slike kontrollordninger. Det kommer stadig nye metoder som skal være "bombesikre" for å forhindre svart kjøring - like fullt skjer svart kjøring i nesten samme grad som før. 0 Siter
dolores83 Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 Litt seint ute med råd her, kanskje, men hvis du har spillerkort fra Norsk Tipping er det veldig greit å gå til nærmeste kommisjonær og sette pengene inn på spillerkontoen og så overføre pengene fra spillerkontoen til den bankkontoen som du oppga da du registrerte deg hos Norsk Tipping. Knotete forklart, men veldig praktisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.