Gå til innhold

Male med hva?

Anbefalte innlegg

Gjest Helt grønn
Skrevet

Har arvet en sprinkelseng som jeg vil male (sengen er trehvit nå). Hvilken maling bør/skal man bruke til slikt?

Gjest bikku
Skrevet

Det beste er å spørre fagfolk, men det kan vel være nok av dem også her.

Jeg fikk i sin tid tips om å male med oljebasert maling, og det burde gjøres noen mnd før senga skulle brukes. Oljebasert lukter mens man maler, og ei stund etterpå, men så avgir den ikke gasser mer. I hvert fall ikke i samme grad som akrylbasert maling, som avgir formaldehyd (?) gasser i ange tider.

Skrevet

Jeg gjorde det samme med en seng jeg arvet til min eldste datter.

Problemet var bare at da hun fikk tenner, bet hun i kanten på senga... Hun skrapte av masse maling, og det hadde jeg ikke lyst til at hun skulle få i seg. Så jeg endte opp med å kjøpe ny seng likevel...

Bare et lite tips :)

fargeklatten
Skrevet

Nå er det det vannbaserte oljemalinger på markedet. Disse tørker fort og lukter lite og er like sterke som vanlig oljemaling. Foskjellen er at du vasker koster og hender i vann og må ha rommet litt kjølig mens du maler. Ellers så tørker den litt for fort.

Først heftgrunn så to strøk med toppmaling i den glans du ønsker.

Husk at du alltid vasker det du skal male med husvask, kraftvask eller salmiakk vann først så det blir rent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...