Gjest Helt grønn Skrevet 12. juli 2008 Skrevet 12. juli 2008 Har arvet en sprinkelseng som jeg vil male (sengen er trehvit nå). Hvilken maling bør/skal man bruke til slikt? 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 12. juli 2008 Skrevet 12. juli 2008 Det beste er å spørre fagfolk, men det kan vel være nok av dem også her. Jeg fikk i sin tid tips om å male med oljebasert maling, og det burde gjøres noen mnd før senga skulle brukes. Oljebasert lukter mens man maler, og ei stund etterpå, men så avgir den ikke gasser mer. I hvert fall ikke i samme grad som akrylbasert maling, som avgir formaldehyd (?) gasser i ange tider. 0 Siter
miia Skrevet 12. juli 2008 Skrevet 12. juli 2008 Jeg gjorde det samme med en seng jeg arvet til min eldste datter. Problemet var bare at da hun fikk tenner, bet hun i kanten på senga... Hun skrapte av masse maling, og det hadde jeg ikke lyst til at hun skulle få i seg. Så jeg endte opp med å kjøpe ny seng likevel... Bare et lite tips 0 Siter
fargeklatten Skrevet 13. juli 2008 Skrevet 13. juli 2008 Nå er det det vannbaserte oljemalinger på markedet. Disse tørker fort og lukter lite og er like sterke som vanlig oljemaling. Foskjellen er at du vasker koster og hender i vann og må ha rommet litt kjølig mens du maler. Ellers så tørker den litt for fort. Først heftgrunn så to strøk med toppmaling i den glans du ønsker. Husk at du alltid vasker det du skal male med husvask, kraftvask eller salmiakk vann først så det blir rent. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.