Gå til innhold

Lang ventetid på pass? *stresset*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oh my God! Vi drar til syden om to uker, og nå kommer jeg på at vi ikke har ordnet pass til ungene....

Er det noe håp om å rekke det hvis vi er på passkontoret first thing i morgen, eller må vi bite i det sure eplet å betale for nødpass?

Gjest ViViola
Skrevet

Det kommer helt an på det lokale passkontoret. Vi fikk beskjed om at det var 8 ukers leveringstid da vi skulle ha våre for et par år siden, men de kom innen ei uke.

Du bør jo forklare situasjonen på politistasjonen, og krysse fingrene!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Kan gå fint. Forklar situasjonen. Fikk pass til et av mine barn etter få dager i et liknende tilfelle.

Gjest Rafens
Skrevet

''Politiet garanterer en leveringstid på ti arbeidsdager fra søknaden leveres til du har passet i postkassen. Denne garantien gjelder også i høysesongen''.

Skrevet

Neida, her i Trondheim var faren med ungene på passkontoret på torsdag og på lørdag lå passene i postkassa. :o) Men i perioder med mange forespørsler kan det ta inntil 2 uker.

candyqueen_83
Skrevet

Mitt pass kom etter 2 dager. For 2 uker siden ca. Så det går nok bra om du bestiller i morgen :o)

Gjest togli
Skrevet

Det er leveringtid på maks ti dager + postgang, så kjapp dere ;)

Vi bestilte pass for en uke siden og de lå i postkassa vår etter ca fem dager.

Skrevet

Det kommer helt an på det lokale passkontoret. Vi fikk beskjed om at det var 8 ukers leveringstid da vi skulle ha våre for et par år siden, men de kom innen ei uke.

Det hjelper ikke å forklare situasjonen. Når du er på passkontoret så godkjennes passøknadet der og da. Resten skjer sentralt (trykking og utsendelse)

Gjest Alliviva
Skrevet

Det hjelper ikke å forklare situasjonen. Når du er på passkontoret så godkjennes passøknadet der og da. Resten skjer sentralt (trykking og utsendelse)

Jo du kan be om å få A-prioritet. Men det kommer mye an på hvem du møter på i skranken. Selv forklarte jeg situasjonen min om at jeg skulle reise om 6 dager. Dette var tidlig på morgningen ved åpningstid og jeg fikk passet i posten dagen etterpå.

Skrevet

Takk for svar! Vi troppet opp på passkontoret i morges med bedende øyne, og damen mente det skulle gå fint å få dem før vi reiste. Heldigvis!

Skrevet

Kan gå fint. Forklar situasjonen. Fikk pass til et av mine barn etter få dager i et liknende tilfelle.

Takk for svar! Vi troppet opp på passkontoret i morges med bedende øyne, og damen mente det skulle gå fint å få dem før vi reiste. Heldigvis!

Skrevet

''Politiet garanterer en leveringstid på ti arbeidsdager fra søknaden leveres til du har passet i postkassen. Denne garantien gjelder også i høysesongen''.

I så fall går det på håret, om dagen i dag regnes med :o) Vi troppet opp på passkontoret i morges med bedende øyne, og damen mente det skulle gå fint å få dem før vi reiste. Heldigvis!

Skrevet

Neida, her i Trondheim var faren med ungene på passkontoret på torsdag og på lørdag lå passene i postkassa. :o) Men i perioder med mange forespørsler kan det ta inntil 2 uker.

Skrevet

Mitt pass kom etter 2 dager. For 2 uker siden ca. Så det går nok bra om du bestiller i morgen :o)

Skrevet

Det er leveringtid på maks ti dager + postgang, så kjapp dere ;)

Vi bestilte pass for en uke siden og de lå i postkassa vår etter ca fem dager.

Gjest togli
Skrevet

Så bra:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...