Gå til innhold

Går ferdigsaus an?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke så god kokk
Skrevet

Hvis man har gjester, kan man da godt servere en rett der sausen ikke er laget fra bånn, men kommer ferdig fra glass eller pose? Jeg sier jo ikke det selvsagt til gjestene. Lager alle dere sausen selv, når dere har selskap?

Gjest Pepperti
Skrevet

''Hvis man har gjester, kan man da godt servere en rett der sausen ikke er laget fra bånn, men kommer ferdig fra glass eller pose?''

Herregud, selvsagt.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det går godt an ja.

Jeg bruker mye posesaus jeg, og piffer den opp selv, litt chili, fløte, creme fraiche, masse sopp og løk oppi. Mange muligheter.

Gjestene dine har da ingenting med hva du serverer, om det er laget fra bunnen, hel eller halvfabrikat.

AneM1365380603
Skrevet

Det kommer litt an på hva jeg lager, men det har hendt jeg har laget ferdigsaus.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg har gjort begge deler.

Gjør det som passer deg.

Skrevet

Posesaus er helt lovlig. Jeg bruker ofte det. Enten som basis for en saus hvor jeg "legger til litt egen smak".

Gjest ViViola
Skrevet

Klart man kan servere posesaus - vedder på at det ikke er en kjeft som kan fortelle forskjellen!

Viktigste er jo at det er godt, det man serverer, og er man ikke sausekspert er jo sjansen for at en hjemmelaget blir vond. Det er mye, mye verre!

Gjest mora2
Skrevet

Jeg lager aldri sausen fra bunnen av....

Alle mine gjester får posesaus...Også på julaften!!

Men jeg lager ikke sausen helt slik pakken sier, fikser litt selv. ;0)

Skrevet

Selvsagt kan du bruke ferdigsaus, eller halvfabrikata!

Bare sprit den litt opp med litt fløte, vin, tyttebær, brunost eller hva som måtte passe til sausen og maten forøvrig.

Gjest togli
Skrevet

Går det an å lage annet enn ferdigsaus?? ;-)

Jeg tror faktisk de aller fleste lager ferdigsauser, men at de kanskje putter oppi litt ekstra fløte e.l. selv?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg tror faktisk de aller fleste lager ferdigsauser, men at de kanskje putter oppi litt ekstra fløte e.l. selv?

Lager gjerne saus fra grunnen selv.... Feks viltsaus eller fløtesaus utav sjyen til kalkun

Men likegjerne kjøper jeg et glass med ferdig sur-søt saus... Eller brun saus i poser...

Gjest togli
Skrevet

Lager gjerne saus fra grunnen selv.... Feks viltsaus eller fløtesaus utav sjyen til kalkun

Men likegjerne kjøper jeg et glass med ferdig sur-søt saus... Eller brun saus i poser...

Det er nok bare jeg som er et dårlig husmoremne og som forsøker å trøste meg selv med at det jeg gjør er heeelt normalt ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg lager alltid sauser fra bunnen av;) Bortsett fra bernaisesaus....

Gjest togli
Skrevet

Jeg lager alltid sauser fra bunnen av;) Bortsett fra bernaisesaus....

Nå må du ikke komme her og gi meg enda dårligere selvtillit på kjøkkenet *hulk*

hidi, the scorpion
Skrevet

Nå må du ikke komme her og gi meg enda dårligere selvtillit på kjøkkenet *hulk*

Nei, men kjære deg, det var da ikke meningen.... Det var mer måten du konstanterte at alle bruker ferdigsaus:)))

Jeg elsker å lage god mat, men ikke hver dag. Hjalp det? ;)

Dessuten elsker jeg å spise hos andre, nettopp for å smake nye smaker og andre måter å gjøre ting på! En venninne av meg blander diverse kjøpesauser sammen, hiver på litt av det hun ønsker ekstra, og det smaker jo bare nydelig;)

Men jeg elsker å stå å smake sausen til....Det er min svakhet;)

Gjest togli
Skrevet

Nei, men kjære deg, det var da ikke meningen.... Det var mer måten du konstanterte at alle bruker ferdigsaus:)))

Jeg elsker å lage god mat, men ikke hver dag. Hjalp det? ;)

Dessuten elsker jeg å spise hos andre, nettopp for å smake nye smaker og andre måter å gjøre ting på! En venninne av meg blander diverse kjøpesauser sammen, hiver på litt av det hun ønsker ekstra, og det smaker jo bare nydelig;)

Men jeg elsker å stå å smake sausen til....Det er min svakhet;)

Nå føler jeg meg litt bedre her:)

*smask*

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...