Gå til innhold

Norske jenter og utenlandske menn

Anbefalte innlegg

Gjest mammamiaaa
Skrevet

Ikke for å virke lite tolerant eller rasistisk, men i enkelte tilfeller er jeg skeptisk til mennens motiv. Ja også når det gjelder utenlandske kvinner og norske menn.

Dette særlig om de blir forelsket med en gang de treffer en person og sammen på kort tid, og etter få uker bestemmer seg for å gifte seg. Litt mistenksomt fort? Lurer litt på om det haster med oppholdstillatelse eller hva?

Jeg ville i alle fall vært litt skeptisk om jeg ble forelsket i en utenlandsk mann og ting gikk litt vel fort i svingene.... bør jo bli godt kjent før en blir sammen, av og til er det jo spennende med noe eksotisk, så en kjenne kanskje ikke helt om en faktisk er forelsket i personen eller det spennende med en som ikke er norsk og som har en annen kultur. Skal et forhold vare - og følelsene likeså, så må en være sikker på det.

Jeg ville derfor i første omgang blitt venn med personen og datet flere ganger for å bli kjent med han, funnet ut motivet hans og om vi passet sammen ikke minst, og om følelsene var der. Om det var HAN jeg var forelsket i og ikke det spennende med hans opprinnelse. Men å gifte meg... det ville jeg ventet med. Greit nok, i enkelte kulturer kan man ikke ha sex før ekteskapet... men haster det SÅ med å ha sex da?

Jeg syns i alle fall man bør ha vært kjærester i minst et år før man gifter seg i alle fall, uansett hvor sikker man føler seg i starten. I starten svever jo alle på en rosa sky.

Hva syns dere om dette? Ville dere latt dere falt pladask om dere traff en utlending og gått med på ekteskap etter et par uker?

Grunnen til at jeg spør er en venninne av en venninne plutselig skal gifte seg med en spanjol, og de har ikke kjent hverandre lenger et tre uker!

Jeg har jo selv vært stormende forelsket, i norske såvel som utenlandske gutter... og i begynnelsen vil man vel gifte seg med dem hehe, men en må nesten date en stund først syns jeg så man vet at følelsene er ekte og varige.

Skrevet

''Hva syns dere om dette? Ville dere latt dere falt pladask om dere traff en utlending og gått med på ekteskap etter et par uker?''

Aldri i verden! Ikke med en etnisk norsk mann heller. Men det finnes jo eksempler på par som giftet seg etter meget kort tid og holdt sammen livet ut i et meget lykkelig ekteskap også. :o)

Alikevel - jeg hadde ikke jublet om det var min venninne.

Gjest neiiii
Skrevet

Jeg hadde ikke giftet meg etter så kort tid, men om det er en spansk mann så må vel ikke de gifte seg for at han skal få oppholdtillatelse i Norge?

Gjest Guroen
Skrevet

Det holder ikke lengre å bare gifte seg for å få oppholdstillatelse. En må kunne dokumentere at en kan forsørge den en gifter seg med også.

Gjest Grønn iris
Skrevet

Jeg synes både Guroen og neii har veldig gode poeng da. Man må dokumentere at man kan forsørge ektefellen for at denne skal få oppholdstillatelse. Og det er vel ingen poeng for en spanjol å gifte seg med en norsk kvinne for oppholdstillatelse, da begge lendene er medlem i Shengen...

Jeg har utenlandsk samboer. Vi skal gifte oss nå i høst. Vi har bodd sammen i tre år nå.

Det føltes ikke riktig for noen av oss å bare stupe inn i ekteskap så fort som mulig.

Så, nei. Jeg tror ikke jeg vill bli så forelsket i en mann at jeg ville giftet meg med ham etter tre uker...

Jeg har dessuten blitt mye mer skeptisk til utlenninger etter at jeg fikk samboer. Han har fortalt meg at han blir ertet av bekjente fra hjemlandet fordi han er så mye hjemme og for at han ikke drar på byen og sjekker andre damer.

Det er nok mange som gifter seg for opphold, ja. Det er mange som søker voksne kvinner fordi de vet det er større sjangs for at disse har fast jobb og ordnet økonomi...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...