Lillemus Skrevet 15. juli 2008 Skrevet 15. juli 2008 Ja,- og det er mange av dem De er en av favoritt-seriene mine. Handler om en kvinnelig privatdetektiv i USA... Tror hun har kommet til ..tja i alle fall Q i serien, så der er det massevis av lesestoff... Og så er det hun med patologen som hovedperson... Patricia Cornwell heter hun (forfatteren). Og Elisabeth George. Om Scotland Yard detektiv Lynley. "T for troløs" er den siste boka, i alle fall på norsk.. ) 0 Siter
miia Skrevet 15. juli 2008 Skrevet 15. juli 2008 Val McDermid kan anbefales på det varmeste! Er sååå lei meg for at jeg har lest alt mulig av henne... Venter på høsten, for da har jeg skjønt det kommer en ny bok 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Skrevet 15. juli 2008 Hæ?! Likte du ikke Drageløperen??? Det er en av de beste bøkene jeg har lest Ellers kan jeg nok ikke hjelpe deg. Måtte bare få sagt det Engi med Candyqueen, den ble småkjedelig... Men jeg leste den ferdig da, så det var ikke det Historien fenget ikke nok, og druknet i alle detaljene og beskrivelsene. For mye følelser og tull 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Skrevet 15. juli 2008 Jeg, som vanligvis misliker krim fordi det er for enkelt, liker godt Henning Mankell. Men jeg vil gjerne ha noe enkelt, for det jeg ellers leser krever så mye Må ha noe jeg kan lese, og så sove uten at det kverner videre. Eller må lese to ganger... 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Skrevet 15. juli 2008 har du lest Jan Mehlum? han skriver om Tønsbergadvokaten Svend Foyn - underholdende krim. Sikkert sju bøker i serien, den siste kom i fjor. Han minner litt om Harry Hole. Mankell er jo forøvrig et must! Tror nesten jeg må starte på Mankell nå, iom at flere har sagt det Men nei, han har jeg ikke hørt om - det skal undersøkes. Takk! 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Skrevet 15. juli 2008 Med de forfatterne du ramser opp kan jeg kan ikke skjønne annet enn at du vil like Mankell veldig godt. Ellers kan jeg anbefale Camilla Läckberg. Svensk krim. Ok, det skal prøves - takk 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Skrevet 15. juli 2008 Den amerikanske forfatteren John Grisham, krim og spenning med overraskende innslag. Han skriver kjempe godt. Ellers vil jeg anbefale Elisabeth George, hun skrive tykke og gode bøker, med god lesning i lange tider. Hilsen Ok, det er notert Hva skriver E. George om da? 0 Siter
Bookworm Skrevet 15. juli 2008 Skrevet 15. juli 2008 Val McDermid kan anbefales på det varmeste! Er sååå lei meg for at jeg har lest alt mulig av henne... Venter på høsten, for da har jeg skjønt det kommer en ny bok Under blødende hender, av McDermid har allerede kommet:-) 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Skrevet 15. juli 2008 Jeg likte ikke Håkan Nesser, men Mankell er bra. Likte også bøkene til Emily Giffin (3 stk), Cecilia Ahern- Ps: Jeg elsker deg! anbefales sterkt, Helene Uri, Denise Rudberg? Helene Uri virker litt kjedelig? Men hun er kanskje ikke det? Jeg skjønner at jeg får ta Nesser og Mankell fremover om ikke annet 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Skrevet 15. juli 2008 Jeg leser nå en veldig givende bok som heter: "Eat, Pray, Love" av Elizabeth Gilbert. Vet ikke om den er oversatt, men den er kjempegod (så langt i alle fall). Har du lest noe av Isabell Allende? Eller John Irving? "Garps bok" er vanvittig. "Siderhusreglene" utrolig. Alan Folsom har bra krim. Karin Alvteigen også. Har du lest Harry Potter-bøkene? Hvis ikke anbefales de på det varmeste. Har lest Harry Potter, holder på med Narnia - og har lest alt av Tolkien. Tolkien er ikke meg, HP var ok - men Narnia liker jeg Narnia leser jeg for Billa da... Men nei, har ikke forsøkt noen av dem - skriver det på listen over ting jeg skal sjekke. Takk! 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Skrevet 15. juli 2008 Camilla Läckberg - en av Sveriges mest solgte forfattere. Tror hun har gitt ut 4 krimbøker til nå. Ok, takk 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Skrevet 15. juli 2008 Helena von Zeigbergk (joda k'en skal være der!) har en (foreløbig?) krim-trilogi om en kvinnelig fengselsprest - gode bøker som jeg gjerne anbefaler på jobben og jeg tror ingen har vært misfornøyde. ) Ellen Crosby "Merlot-mordene" og "Chardonnay-gåten" er to krimbøker hvor handlingen foregår på en vingård i Virginia, USA. Ikke noen action-krim, men en rolig sommer-ferie krim som jeg likte godt. ) Ok, Helena må sjekkes - takk 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Skrevet 15. juli 2008 Val McDermid kan anbefales på det varmeste! Er sååå lei meg for at jeg har lest alt mulig av henne... Venter på høsten, for da har jeg skjønt det kommer en ny bok Ok, hva skriver hun om? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. juli 2008 Skrevet 15. juli 2008 Engi med Candyqueen, den ble småkjedelig... Men jeg leste den ferdig da, så det var ikke det Historien fenget ikke nok, og druknet i alle detaljene og beskrivelsene. For mye følelser og tull Du har sikkert en meget maskulin side 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Skrevet 15. juli 2008 Du har sikkert en meget maskulin side Heh, antagelig Men jeg synes vannmelonen var grei, og den er jo veldig jentete. Bridget Jones også... Jeg vet ikke, jeg liker bare ikke sånne bøker - ikke filmer heller for den slags skyld 0 Siter
cathlin Skrevet 15. juli 2008 Skrevet 15. juli 2008 Heh, antagelig Men jeg synes vannmelonen var grei, og den er jo veldig jentete. Bridget Jones også... Jeg vet ikke, jeg liker bare ikke sånne bøker - ikke filmer heller for den slags skyld Jeg har en venninne som har samme smak som deg. Hun sluker også krimbøker. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Skrevet 15. juli 2008 Jeg har en venninne som har samme smak som deg. Hun sluker også krimbøker. Der kan du se, det er flere av oss 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. juli 2008 Skrevet 15. juli 2008 Heh, antagelig Men jeg synes vannmelonen var grei, og den er jo veldig jentete. Bridget Jones også... Jeg vet ikke, jeg liker bare ikke sånne bøker - ikke filmer heller for den slags skyld Ok. Jeg så filmen i forgårs og den var veldig bra, men ingenting slår boka (min mening da ). Til og med mannen min likte veldig godt filmen:) 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Skrevet 15. juli 2008 Ok. Jeg så filmen i forgårs og den var veldig bra, men ingenting slår boka (min mening da ). Til og med mannen min likte veldig godt filmen:) Enda godt vi har forskjellig smak, ellers ville jo diskusjonene blitt svært lite nyanserte 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. juli 2008 Skrevet 15. juli 2008 Enda godt vi har forskjellig smak, ellers ville jo diskusjonene blitt svært lite nyanserte Sant nok 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.