Gå til innhold

Bryllup: gaver utenfor butikk-ønskelister.

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har erfaring med ønskelister som ikke er registrert noe sted? jeg har mekka en liste på hjemmesida mi, der noen av ønske ikke kan registerers som kjøpt.

noen venner av meg har en facebook-gruppe for ønskelista si, og der har søstra hans sendt ut mail til alle om at alle som kjøper gaver utenfor listene bør skrive det på wallen der. jeg merker jeg reagerer litt negativt på det.

hva mener dere? kan det være en lur ide? eller bør man heller bli overrasket av tre knivblokker, og tre like ullpledd?

Skrevet

Jeg synes man skal ta i mot det man får og være takknemlig for at noen ønsker å bruke tid og penger på en - samme hva det er!

Ønskelister er kjempekjekt, men å be dem som ikke kjøper noe fra lista om å skrive det på Facebook?!?!

Helt uforståelig for meg.

Da mannen og jeg giftet oss, fikk vi mye som ikke var på ønskelista vår. Noe var noe vi absolutt ikke ønsket oss, men var gitt med omtanke. Andre ting var ting vi ikke visste vi ønsket oss, og vi ble kjempeglade for det!

Kjenner jeg blir litt provosert...

Skrevet

Jeg er fullstendig enig med Jubalong70! Kunne aldri falt meg inn å "forlange" hva jeg skulle fått i bryllupsgave! Kan ikke huske at vi byttet eller var misfornøyd med noe av det vi fikk i bryllupsgave, ikke hadde vi lagt ut liste noe sted heller, men hadde ønsket litt på forespørsel fra familie da. Og det var tydelig at noen hadde spurt mine foreldre og andre igjen hadde snakket sammen og kjøpt produkter fra samme produsent (keramikk).

Hadde jeg fått 3 knivblokker hadde jeg hatt en hjemme, en på hytta og byttet den tredje. :o) 3 like ullpledd ser jeg overhodet ikke noe problem med - hjemme og på hytta er det alltid bruk for sånt!

Skrevet

Jeg synes man skal ta i mot det man får og være takknemlig for at noen ønsker å bruke tid og penger på en - samme hva det er!

Ønskelister er kjempekjekt, men å be dem som ikke kjøper noe fra lista om å skrive det på Facebook?!?!

Da mannen og jeg giftet oss, fikk vi mye som ikke var på ønskelista vår. Noe var noe vi absolutt ikke ønsket oss, men var gitt med omtanke. Andre ting var ting vi ikke visste vi ønsket oss, og vi ble kjempeglade for det!

Dere misser litt av poenget her. Ja, vi har ønskelista, og JA, VI BLIR TAKKNEMLIGE FOR TING SOM IKKE STÅR DER. Mange har spurt hva vi ønsker oss,og jeg har både familie og venner som faktisk foretrekker at vi kommer med ønskeliste. Fikk faktisk et takk for at vi hadde vært omtenksomme og laget en. Kanskje litt verdt å se det fra den siden også, før dere dømmer så fort?

Det jeg lurte på var var noe helt annet. Men takk for at dere svarte iallefall :)

Skrevet

Jeg er fullstendig enig med Jubalong70! Kunne aldri falt meg inn å "forlange" hva jeg skulle fått i bryllupsgave! Kan ikke huske at vi byttet eller var misfornøyd med noe av det vi fikk i bryllupsgave, ikke hadde vi lagt ut liste noe sted heller, men hadde ønsket litt på forespørsel fra familie da. Og det var tydelig at noen hadde spurt mine foreldre og andre igjen hadde snakket sammen og kjøpt produkter fra samme produsent (keramikk).

Hadde jeg fått 3 knivblokker hadde jeg hatt en hjemme, en på hytta og byttet den tredje. :o) 3 like ullpledd ser jeg overhodet ikke noe problem med - hjemme og på hytta er det alltid bruk for sånt!

Vi forlanger ingenting. Folk har spesifikt spurt etter lister, og da har vi satt sammen noe ... for de som vil se.

Skrevet

Takk forresten. For at det ikke er bare meg som reagerer negativt på det å si fra hva man har kjøpt. Tre pledd, eller ti, hadde gått bra her. Verre med knivblokker og brødristere. Vi har bare et hjem (ingen hytte etc).

Skrevet

Ønskelister må da være helt greit?! Ser at andre har sagt det motsatte, og jeg er ikke enig.

Det må da være mye hyggeligere og greiere om gjestene får vite litt om hva man faktisk trenger, hva man kunne tenke seg - og et hint om hvilken smak man har.

Jeg er snart "bride-to-be" og jeg må si at jeg ikke ønsker at hjemmet vårt skal fylles opp av ting jeg ikke trenger eller ikke liker ;).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...