Gå til innhold

Sorte eller hvite føll

Anbefalte innlegg

Gjest Allviva
Skrevet

Blir sorte føll hvite når de blir voksne eller er det omvendt?

Skrevet

Det er nok ingen generell regel. :o) Men Lipizzanere fødes svarte eller brune og blekes, de kalles avblekbare skimler. Noen hester beholder imidlertid den brune fargen og det er tradisjon på den Spanske rideskole i Wien at det er en brun lipizzaner der. :o)

Ellers er det vel ingen raser som blir hvite/grå som en regel, men noen individer blir det i mange raser.

Gjest Allviva
Skrevet

Det er nok ingen generell regel. :o) Men Lipizzanere fødes svarte eller brune og blekes, de kalles avblekbare skimler. Noen hester beholder imidlertid den brune fargen og det er tradisjon på den Spanske rideskole i Wien at det er en brun lipizzaner der. :o)

Ellers er det vel ingen raser som blir hvite/grå som en regel, men noen individer blir det i mange raser.

Ok, synes bare jeg har hørt noe om det ettersom noen har fortalt meg at sorte føll som regel ble hvite når de vokser opp. Og at det er derfor det er så vakkert og noe sjeldent med helt kullsorte hester.

Jeg har det med å påstå ting for folk og venner og så blir det full diskusjon selv om jeg ikke er 100% sikker på om jeg har rett, hehe.

Må lære meg å stikke innom Dr.online FØR jeg tar opp diskusjonene neste gang;-)

Skrevet

Ok, synes bare jeg har hørt noe om det ettersom noen har fortalt meg at sorte føll som regel ble hvite når de vokser opp. Og at det er derfor det er så vakkert og noe sjeldent med helt kullsorte hester.

Jeg har det med å påstå ting for folk og venner og så blir det full diskusjon selv om jeg ikke er 100% sikker på om jeg har rett, hehe.

Må lære meg å stikke innom Dr.online FØR jeg tar opp diskusjonene neste gang;-)

Nei, det er nok ingen generell regel nei, men det hender ja. :o) Vi har selv en kullsort hingst med hvite avtegn og han blir neppe noe lysere siden han er 6 år nå. :o) Nydelig gutt! Synd han står i Sverige til trening og løp. :o(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...