Gå til innhold

Sikkerhetskontroll på flyplasser...

Anbefalte innlegg

Gjest terrorist moi?
Skrevet

Er de strengere med sikkerheten på små flyplasser enn store? Skulle nesten tro det. Jeg har blitt stoppet minst tre ganger! Siste gangen var litt ubehagelig, jeg ble bedt om å gå inn i et avlukke, og det var to sikkerhetsvakter eller hva det kalles der. Hun ene scannet meg med en scanner for å se om jeg hadde noe metall på meg.. slapp heldigvis å kle av meg... han andre undersøkte kofferten. Han så SÅ sikker ut på at han skulle finne noe, det så ut som at nå skulle han gjøre det store funnet og tok ut den ene tingen etter den andre og undersøkte grundig. Jeg hadde en strømpebuksepakke og som han undersøkte grundig... Han fant toalettmappa mi, der hadde jeg en neglefil, men den var visst i orden å ha med.

Selvsagt fant han ingenting, jeg håpte han følte seg dum.... hadde lyst til å si noe frekt men hehe :D

Hva er det med meg da så jeg blir stoppet? Siste gangen var det indikasjonslys på at jeg hadde mye metall på meg... merkelige greier. Skoene mine hadde visst noe metallgreier i sålen da, men selv da jeg tok av de lyste det for fullt. Kanskje romvesen har utstyrt meg med masse sendere? hehe :D

Jeg syntes i alle fall kke det var kjekt å bli stoppet, selv om jeg visste jeg ikke hadde noe å skjule... den følelsen av å bli mistenkeliggjort liksom.

På Gardermoen har jeg aldri blitt stoppet, der hadde jeg til og med en skarp neglesaks en gang uten at jeg tenkte over det, men stoppet ble jeg altså ikke.

Så er sikkerheten strengere på små flyplasser? LItt rart egentlig, tror det er flere terrorister og galninger på Gardermoen der hele verden samles liksom enn på små filleflyplasser.

Ser jeg ut som en terrorist eller galning kan man spørre seg?

Fortsetter under...

Gjest Gruer meg til neste gang..
Skrevet

jeg "piper" ALLTID igjennom sikkerhetskontrollen. Ofte finner de aldri ut hva det er heller, men det er ofte skosålene ja;-)

Kjenner jeg har begynt å få en angstlignende paranoid følelse etterhvert. Føler at noen kan ha plantet noe i bagasjen min og jeg kjenner jeg begynner å svetter allerede i køen. Føler meg nesten kriminell selv om jeg ikke har gjort noe galt. For vi blir jo faktisk nesten behandlet som kriminelle! Har du noen gang sett en sikkerhetsvakt på flyplassen som smiler?

Det at jeg har blitt så nervøs med årene gjør jo selvfølgelig også at jeg ser mistenkelig ut og jeg har derfor også blitt stoppet i tollen et par ganger...ond sirkel det der:-(

Gjest apple
Skrevet

jeg "piper" ALLTID igjennom sikkerhetskontrollen. Ofte finner de aldri ut hva det er heller, men det er ofte skosålene ja;-)

Kjenner jeg har begynt å få en angstlignende paranoid følelse etterhvert. Føler at noen kan ha plantet noe i bagasjen min og jeg kjenner jeg begynner å svetter allerede i køen. Føler meg nesten kriminell selv om jeg ikke har gjort noe galt. For vi blir jo faktisk nesten behandlet som kriminelle! Har du noen gang sett en sikkerhetsvakt på flyplassen som smiler?

Det at jeg har blitt så nervøs med årene gjør jo selvfølgelig også at jeg ser mistenkelig ut og jeg har derfor også blitt stoppet i tollen et par ganger...ond sirkel det der:-(

De tar visst stikkprøver. Ble så grundig befølt i Liverpool (ingen spesiell grunn, dvs. ikkenoe peip) i går at min 10-årige datter som jeg reiste alene med, ble ganske bleik. Sjøl tok jeg det med stoisk ro. Visste at jeg hadde mitt på det tørre. Dama som "befølte" meg, virka grei nok. I Berlin i påsken derimot, virka det som det var en dame som gjerne skulle ha holdt på under SS som "tok" meg. Hun så fa'li ut, hun... Jeg hadde BH med metallspiler under en tykk genser, og hun tok tak i dem gjennom generen og "trakk fram" hele BH'n. Heldigvis holdt puppa seg noenlunde på plass, he-he.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...