frosken Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Hva tror du folk som sniker seg rundt i hagen med lommelykt ved midnattstider driver med? Jo, vi tar del i den nasjonale kampen mot mordersneglene! Hver kveld når det er blitt mørkt, utstyrer jeg meg med en lang klype, en tom melkekartong med salt og lommelykt, og så begynner jakten. Det verste er at jeg vel nesten er litt redd de der beistene. Vet ikke helt om jeg er mest fornøyd de kveldene jeg finner noen, eller de kveldene jeg unnslipper. Traff forresten et pinnsvin i kveld; det var visst jeg som skvatt mest da også. 0 Siter
Skogstrollet Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Minner meg litt om krabbejakt. Her har du en fin oppskrift: Snegler à la bourguignonne (Escargots à la bourguignonne) http://www.varden.no/matogdrikke/recipe.asp?recipe=14005 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Usj! Disse sneglene er vel noe av det mest ekle jeg kan tenke meg. De begynner jo å gå i oppløsning straks de får salt på seg. Hva tar du de med? Tror jeg har hørt om de som bruker små pølseklyper, he he. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Ungene synes det er toppers å feriere hos bestefar på Nesodden for da får de lete etter snegler med pølseklype (bestefar er også fornøyd med den dealen;)). Her hjemme har vi ikke slike ekle snegler og godt er det 0 Siter
frosken Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Skrevet 17. juli 2008 Usj! Disse sneglene er vel noe av det mest ekle jeg kan tenke meg. De begynner jo å gå i oppløsning straks de får salt på seg. Hva tar du de med? Tror jeg har hørt om de som bruker små pølseklyper, he he. Jeg har en sånn klype beregnet på folk som ikke kan bøye seg ned; moren min fikk den etter at hun hadde operert hofta si. Jeg slipper i det minste å komme i nærkontakt med de ekle, slimete klumpene... 0 Siter
frosken Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Skrevet 17. juli 2008 Ungene synes det er toppers å feriere hos bestefar på Nesodden for da får de lete etter snegler med pølseklype (bestefar er også fornøyd med den dealen;)). Her hjemme har vi ikke slike ekle snegler og godt er det Hmmm... Nå fikk jeg en god ide. Skal finne noen barnearbeidere! 0 Siter
frosken Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Skrevet 17. juli 2008 Kan du ikke la sneglene få bo hos deg? Da vil det i løpet av kort tid ikke bli plass til verken udyret eller alle krypdyrene mine! 0 Siter
Atene Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Pinnsvin spiser visstnok sneglene. Etter at "vårt" pinnsvin holdt på å drukne i plaskebassenget har vi begynt å sette ut vann til det. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Hmmm... Nå fikk jeg en god ide. Skal finne noen barnearbeidere! Barnearbeid er superpraktisk! De har veldig små og nøyaktige fingre, og så kan man betale dem i is - billig 0 Siter
Gjest togli Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Hmmm... Nå fikk jeg en god ide. Skal finne noen barnearbeidere! Det er lurt. De gjør det faktisk for en slikk og ingenting 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 ''Hva tror du folk som sniker seg rundt i hagen med lommelykt ved midnattstider driver med?'' De er egentlig blottere! :-) 0 Siter
frk.s Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 ''Hva tror du folk som sniker seg rundt i hagen med lommelykt ved midnattstider driver med?'' De er egentlig blottere! :-) hihi 0 Siter
Sofline Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Jeg var med på jakten i fjor, men i sommer har jeg ikke sett en eneste snegle her jeg bor. Jeg venter bare på at de snart kommer med et stormangrep. Jeg har hatt mareritt om snegler som innvaderer barnevognen til sønnen min når han ligger utenfor og sover. Ta var på pinnsvinene. De spiser sneglene. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 At du tør. Har du ikke lest tråden "Det verste jeg har sett" fra 13. juli ?-) 0 Siter
frosken Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Skrevet 17. juli 2008 At du tør. Har du ikke lest tråden "Det verste jeg har sett" fra 13. juli ?-) Hehe... Jeg flår dem i det minste ikke levende, jeg bare salter dem til døde. Min svigerinne derimot hun går rundt med kniv og kutter dem i to! (Kan det tyde på en antisosial personlighetsforstyrrelse?) 0 Siter
frosken Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Skrevet 17. juli 2008 Barnearbeid er superpraktisk! De har veldig små og nøyaktige fingre, og så kan man betale dem i is - billig Kanskje jeg kan få låne Billa noen timer pr uke? Jeg har myyye is i fryseren! 0 Siter
Gjest Ellipse Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Hihi, jeg ser det for meg:o) Lykke til i jakten! 0 Siter
cathlin Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Da vil det i løpet av kort tid ikke bli plass til verken udyret eller alle krypdyrene mine! Du blir nødt til å bygge ut huset ditt. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 18. juli 2008 Skrevet 18. juli 2008 Kanskje jeg kan få låne Billa noen timer pr uke? Jeg har myyye is i fryseren! Klart det! Hun liker best de med tyggis på da Skal sørge for at hun får med gummistøvlene.... Jeg ser faktisk nye inntjeningsmuligheter for barnehagen her nå!! Jeg kan jo f.eks leie dem ut for 25,- kroner timen eller noe? Sneglefanging, spikerplukking, sølvtøypussing, vasking inni ovn - mange ting små barnefingre kan brukes til.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.