Gå til innhold

Kjøpe leilighet no ?

Anbefalte innlegg

Sofies mamma
Skrevet

Hei :)

Tar imot all hjelp eg kan få for å få en innsikt i dette.

Eg er 25, foreløpig er lønnen ca 500 000 i året (41 000 pr måned), var dum og oppfylte en drøm med å kjøpe bil, skylder der ca 200 000 og 100 000 i studielån.

Har betalt ned en mc til en verdi av ca 70 000.

Har sett meg ut Fana utenfor Bergen som ett bra sted for meg.

I starten vil eg nok bo alene men håper det ikkje blir så alt for lenge til madammen er klar for innflytting.

men uansett så vil eg si i banken at eg er alene med tanke på at eg ikkje vil låne såpass mye at vil slite hvis eg skulle blitt alene.

Takk :)

Hvis du kan klare deg uten bil, så ville jeg solgt bilen slik at jeg hadde egenkapital.

Du har jo forholdsvis mye utbetalt per måned. Jeg ville helt klart satset på noe med lav husleie og så lavt innskudd som mulig. Ville heller bodd trang noen år nå først for å kunne spare fast hver mnd for å bygge opp litt egenkapital samtidig som du får betalt ned på lånet.

Vet ikke hvor villig bankene er til å låne ut når du ikke har EK, men du har jo god sikkerhet i lønna di. Særlig dersom du har fast jobb og en arbeidsgiver som kan gi deg referanse.

Sjekk disse adressene på finn Nordåsgrenda 86b, Nattlandsveien 102 A, Vognstølen 35

Dette er midt i beste tid for å prøve seg med bud under prisant, så sjekk med banken og løp på visninger.

Sofies mamma
Skrevet

Hei :)

Tar imot all hjelp eg kan få for å få en innsikt i dette.

Eg er 25, foreløpig er lønnen ca 500 000 i året (41 000 pr måned), var dum og oppfylte en drøm med å kjøpe bil, skylder der ca 200 000 og 100 000 i studielån.

Har betalt ned en mc til en verdi av ca 70 000.

Har sett meg ut Fana utenfor Bergen som ett bra sted for meg.

I starten vil eg nok bo alene men håper det ikkje blir så alt for lenge til madammen er klar for innflytting.

men uansett så vil eg si i banken at eg er alene med tanke på at eg ikkje vil låne såpass mye at vil slite hvis eg skulle blitt alene.

Takk :)

Jeg ville nok vurdert å leie et år, noe lite og rimelig. legge av maksimalt med penger hver mnd så har du noe EK om et år og da vil kanskje dere bli samboere og det er mye enklere å betjene et lån sammen.

Gjest da var det min tur
Skrevet

Jeg ville nok vurdert å leie et år, noe lite og rimelig. legge av maksimalt med penger hver mnd så har du noe EK om et år og da vil kanskje dere bli samboere og det er mye enklere å betjene et lån sammen.

Hei.

Takk for svar og beklager sent svar men eg er på jobb (sjøen) så er ikkje alltid eg har tid.

Eg har selv sett på den blå leiligheten du henviste til på Nordås, synst dette virker som ett bra startpunkt.

Ser jo ikkje så altfor bra ut men er utrolig hva litt maling og nytt golv + bad kan gjøre ;)

Da eg var i banken for 1 år siden og spurte om lån tilbydde de meg 1.5 og no tjener eg bedre, så håper og tror at det ikkje skal være noe problem.

Men eg har jo skjønt det at for normale dødlige så er det ikkje alltid like lett å komme seg inn på markedet uten at du betaler hele lønnen til lånet.

Ellers takk for de rådene og hjelpen eg fikk :)

Sofies mamma
Skrevet

Hei.

Takk for svar og beklager sent svar men eg er på jobb (sjøen) så er ikkje alltid eg har tid.

Eg har selv sett på den blå leiligheten du henviste til på Nordås, synst dette virker som ett bra startpunkt.

Ser jo ikkje så altfor bra ut men er utrolig hva litt maling og nytt golv + bad kan gjøre ;)

Da eg var i banken for 1 år siden og spurte om lån tilbydde de meg 1.5 og no tjener eg bedre, så håper og tror at det ikkje skal være noe problem.

Men eg har jo skjønt det at for normale dødlige så er det ikkje alltid like lett å komme seg inn på markedet uten at du betaler hele lønnen til lånet.

Ellers takk for de rådene og hjelpen eg fikk :)

Bare greit det :-)

Enig i at den er et godt utangspunkt. Og med din inntekt (misunnelig), så klarer du mye bare du vil. Det er en god tid å handle på i fellesferien. Prøv deg under prisant og ikke røp hvor grensen din er. Lykke til!

Gjest da var det min tur
Skrevet

Bare greit det :-)

Enig i at den er et godt utangspunkt. Og med din inntekt (misunnelig), så klarer du mye bare du vil. Det er en god tid å handle på i fellesferien. Prøv deg under prisant og ikke røp hvor grensen din er. Lykke til!

Takk for det :)

Og eg skal selvfølgelig prøve å få den så billig som mulig, blir mer til oppussing da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...