Gå til innhold

Å feriere i Thailand

Anbefalte innlegg

Gjest gleeeder oss
Skrevet

Vi planlegger å reise på ferie til Thailand i løpet av et års tid. De fleste jeg kjenner har reist dit vinterstid fordi det da er best vær og man slipper unna regntiden. Vet jo at thailand er flott rundt juletider.

Derfor ønsker jeg nå å høre litt fra dere som har feriert i landet sommerstid. Hvordan er det å feriere i Thailand da? Temperatur? Er det så mye regn at det skaper problemer eller er det bare friskt og godt?

Håper på masse innspill her. Skal reise med to barn på 3 og 6

Skogstrollet
Skrevet

Du kan ikke reise til Thailand med små barn i jula. Hvor hjerterå kan du være? De skal jo sende Jul i Skomakergata i jula som kommer. Du risikerer å miste omsorgen om du reiser da.

Persille1365381127
Skrevet

Du kan ikke reise til Thailand med små barn i jula. Hvor hjerterå kan du være? De skal jo sende Jul i Skomakergata i jula som kommer. Du risikerer å miste omsorgen om du reiser da.

Kanskje på tide at du drar tilbake til skogen?

Skrevet

Kanskje på tide at du drar tilbake til skogen?

*Fnis* Det har vært på tide en god stund tror jeg... ;o)

Skrevet

Det ble da spurt om erfaringer sommerstid så vidt jeg kan lese?!

Gjest gleeder oss
Skrevet

Ja ja, det var jo også et svar....

Håper fortsatt på å få høre om andres erfaringer. Altså ikke hvorvidt jeg skal reise eller ei...den beslutningen klarer jeg nok å ta selv:-)

Skrevet

Jeg har ikke vært der selv, men jeg har hørt det er glovarmt i Thailand sommerstid, for varmt. Jeg ville ikke reist med små barn dit da.

Skrevet

Jeg var i Thailand et par dager i desember for noen år siden. Det var deilig og varmt, varmt nok til at man kunne gå i lette sommerklær også om kvelden.

Før vi dro, kjøpte jeg guidebok. Jeg husker enda beskrivelsen av årstidene:

There are three seasons: Cold (hot), hot (even hotter) and wet (almost unbearable).

Jeg tror dem. Vi var der i den "kalde" årstiden, og det var mer enn varmt nok. Jeg tror ikke regn er "forfriskende" i et sånt klima. Det er bare klamt.

Gjest været....
Skrevet

Noen jeg kjenner er i Thailand nå. Det varierer visst været der, av og til er det fuktig og varmt og av og til regner det... Men neste uke er det visst meldt bra vær.

Tror ikke sommeren er beste tia å reise på værmessig, men prisene er nok billigst da - kanskje pga det værmessige?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg var i Thailand et par dager i desember for noen år siden. Det var deilig og varmt, varmt nok til at man kunne gå i lette sommerklær også om kvelden.

Før vi dro, kjøpte jeg guidebok. Jeg husker enda beskrivelsen av årstidene:

There are three seasons: Cold (hot), hot (even hotter) and wet (almost unbearable).

Jeg tror dem. Vi var der i den "kalde" årstiden, og det var mer enn varmt nok. Jeg tror ikke regn er "forfriskende" i et sånt klima. Det er bare klamt.

''Jeg tror ikke regn er "forfriskende" i et sånt klima. Det er bare klamt.''

Etter å ha vært i Thailand en gang i mai og en gang i juni kan jeg skrive under på denne. Når det i tillegg er fra 35 grader og oppover kjennes det som om man går i klær rett fra vaskemaskinen hele tida.

Luftfuktigheta er høy, og med et par timer skikkelig regnskyll på ettermiddag er det klamt stort sett hele tida.

Gjest ChiengMai
Skrevet

LOL. ja, for det er jo grov omsorgssvikt å ta barn med til Thailand på den tida av året da det faktisk er levelige temperaturer der. Og bare for å si det også: Det er plenty av nordmenn i Thailand rundt juletider. Og verst av alt; barnefamilier også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...