Gå til innhold

Potteplante på hytta

Anbefalte innlegg

Gjest hoodia
Skrevet

Vi har en moderne hytte, og jeg kunne godt tenkt meg en fin plante å pynte opp med. Men den må tåle lite lys (gardinene er trukket for når vi ikke er der), og et par uker uten vann. Vi bruker hytta ofte, nesten hver helg og de fleste ferier.

Det er ikke aktuelt med uekte planter i noen form.

Noen som har et tips??

Fortsetter under...

Sofies mamma
Skrevet

Jeg har ikke peiling på planter, men jeg vet at jeg har en gullranke. Den er i et hjørne og får aldri sollys. Jeg vanner den annenhver fredag og den er alltid like pen og har vært det i 5,5 år. Glemmer jeg det så det går tre uker, så er den fin da og.

Skogstrollet
Skrevet

Rart du ikke skrev under med ditt ekte navn slik at alle fikk vite hvem du var som eier en moderne hytte. Å sole seg i glansen av hva man eier er veldig viktig for noen.

Annonse

Skrevet

Novemberkaktur, svigemors tunge, pengetre. De trives alle med lite stell.

Skrevet

Skriver under på at Pengetre og Svigermors skarpe tunge klarer seg med lite stell - mine har overlevd i årevis! Svigermors skarpe tunge kom til og med med blomster i vår!

candyqueen_83
Skrevet

Kristi tornekrone eller hva det heter. Herlighet, den får så lite og dårlig stell her, men blomstrer hele tida :o) Vanner den maks 2 ganger pr mnd. Blomstrer selv om den er tørr.

Skrevet

Huff, ja, jeg brukte flere år på å drepe pengetreet som forrige eier satt igjen i trappen da de flyttet ut. Synes pengetrær er verdens styggeste potteplante, men jeg fikk meg ikke til å kaste den før den var død, så jeg bare lot være å vanne den. Den ble ikke noe penere med årene, men fy så lenge den holdt ut.

Skrevet

Huff, ja, jeg brukte flere år på å drepe pengetreet som forrige eier satt igjen i trappen da de flyttet ut. Synes pengetrær er verdens styggeste potteplante, men jeg fikk meg ikke til å kaste den før den var død, så jeg bare lot være å vanne den. Den ble ikke noe penere med årene, men fy så lenge den holdt ut.

Hehe.. det er den planta mi jeg liker best.

Skrevet

Skriver under på at Pengetre og Svigermors skarpe tunge klarer seg med lite stell - mine har overlevd i årevis! Svigermors skarpe tunge kom til og med med blomster i vår!

Det gjorde vår også, stort sett tørr det meste av tiden.

Gjest mandolina
Skrevet

Duftranke, porselensblomst og pengeplante.

Det er de planter jeg har og som tåler å stå i tre uker uten vann.

Hilsen

Annonse

Gjest Hoodia
Skrevet

Rart du ikke skrev under med ditt ekte navn slik at alle fikk vite hvem du var som eier en moderne hytte. Å sole seg i glansen av hva man eier er veldig viktig for noen.

Moderne og moderne fru blomm...

Hvertfall nytt og pent, men ikke så stort. Heller ikke direkte hyttestil. Derfor skrev jeg moderne. Kanskje flåsete skrevet. Det er uansett ikke viktig.

Hvorfor bruker ikke du ditt virkelige navn? Feig? Lett å senge ut sleipe kommentarer når man er anonym...

Gjest Passelig lei, ja
Skrevet

Hvertfall nytt og pent, men ikke så stort. Heller ikke direkte hyttestil. Derfor skrev jeg moderne. Kanskje flåsete skrevet. Det er uansett ikke viktig.

Hvorfor bruker ikke du ditt virkelige navn? Feig? Lett å senge ut sleipe kommentarer når man er anonym...

Ikke bry seg. Skogstrollet er slik navnet tilsier; et troll.

Skogstrollet
Skrevet

Unnskyld for den dumme kommentaren jeg kom med. Jeg håper du har fått hjelp til til det du spurte om.

Gjest Hoodia
Skrevet

Unnskyld for den dumme kommentaren jeg kom med. Jeg håper du har fått hjelp til til det du spurte om.

Itj nå problem :-)

Take care..

Skogstrollet
Skrevet

Itj nå problem :-)

Take care..

Likeså og takk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...