Gå til innhold

Kickstart og hjelp og motivasjon og HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

uff.. er så skuffet over meg selv som ikke klarer å gjøre de endringer som trengs for å få den kroppen jeg vil ha.. og det OVERSKUDDET -ikke minst! Jeg føler meg så lat og trenger å få fjernet de her 6-7kiloene som lammer meg føles det som. Men likevel er det ingenting som får meg til å sette i gang..

Kan noen hjelpe meg? Har noen et tips på å få en kickstart som kan gi litt motivasjon og ikke bare føles tungt og håpløst?

usj.. udugelige meg...

Sofies mamma
Skrevet

Små turer, ikke tenk at du skal være flink å gå to timer en kveld. Ta heller 20 minutter hver dag eller 30 minutter, det har de fleste tid til. Om det er et ork, så ta 2*10 min hver dag i starten. Det er så deilig bare man kommer i gang. Sett opp en kostplan for hvordan en dag skal være. Hold deg til den samme hvor mye det koster. Bare man kommer i gang blir man kjempefornøyd med seg selv. Og etter et par uker ser du resultater på vekta og da gir det motivason. En dag for meg er ok når jeg spiser jevnt, maks 3,5-4 timer mellom måltidene, da holder blodsukkeret seg jevnt og jeg får overskudd, blir heller ikke grinete.

Frokost: 2 brødskiver eller 4 knekkebrød eller 40 gram kornblanding

Mellom: 2 knekkebrød, yoghurt/frukt

Lunsj: som frokost

Frukt

Middag: 150 gram kjøtt/fisk/kylling og 125 gram potet/ris/pasta, grønnsaker, 50 gram saus hvis jeg har saus

Kvelds: Som en halv frokost + frukt

Bruk gode pålegg du er glad i (ikke skjokoladepålegg og syltetøy med sukker) + grønnsaker på

+ en trimaktivitet hver dag!

Skrevet

Du må rett og slett bare bestemme deg for nå - i dag!, ikke i morra!; er den første dagen i resten av ditt nye og bedre liv!

Gå gjennom matskapene og kast alt søtt og usunt, gå på butikken og kjøp masse frukt og grønt, putt kylling og fisk i fryseren og lag en deilig, sunn og mager middag i dag!

Gå så en lang kveldstur - om det regner så ta på regntøy og støvler og ullgenser under om det er kaldt, det er så utrolig godt å komme inn igjen og ta en varm dusj! :o)

Skrevet

Du må rett og slett bare bestemme deg for nå - i dag!, ikke i morra!; er den første dagen i resten av ditt nye og bedre liv!

Gå gjennom matskapene og kast alt søtt og usunt, gå på butikken og kjøp masse frukt og grønt, putt kylling og fisk i fryseren og lag en deilig, sunn og mager middag i dag!

Gå så en lang kveldstur - om det regner så ta på regntøy og støvler og ullgenser under om det er kaldt, det er så utrolig godt å komme inn igjen og ta en varm dusj! :o)

Takk for inspirasjon Lillemus!

Gjett hvem som skal hjem og hamstre sunn mat!

:)

Skrevet

Takk for inspirasjon Lillemus!

Gjett hvem som skal hjem og hamstre sunn mat!

:)

:-D Jeg opplevde i alle fall at jeg fikk masse overskudd da jeg begynte å spise grove knekkebrød (wasa havreknäcke) med makrell i tomat / leverpostei med paprika og sånt fremfor brød med syltetøy + at jeg begynte å spise masse grønnsaker (takk til Shira som ga meg et spark bak i forhold til å gjennoppdage wok-panna mi!). :o)

Kutt ut sukker så mye som mulig, men det er lov å kose seg med litt godis på lørdag, ellers sprekker man så lett. :o) Oppdaget også etter en tid at det holdt med mye mindre godis enn tidligere, jeg klarte ikke spise opp den lille smågodtposen jeg kjøpte, antagelig ble kroppen "avsukret" og fikk mye raskere nok sukker. :o)

Sett deg et mål! Du skulle noen kg ned i vekt, skulle du ikke? Om 3 kg kjøper du den lekre toppen du har siklet på en stund! Om 5 kg et par nye sko? Når du er der du vil unner du deg en ny bukse og en lekker genser! :o) Små delmål er viktig - diiiigre hovedmål blir for uoverkommelig og man mister motet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...