Gå til innhold

Filmen "Kung Fu Panda" - aldersgrense

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor strenge er folk på aldersgrenser på barnefilmer? Ser grensa er 7 år. Har en snart 6-åring og en 8-åring som vil på kino.

Skrevet

Det går helt fint når de er i følge med foreldrene. Så vidt jeg husker er det kun 18-års grensen som er absolutt.

Skrevet

Og det holder med én voksen som følger.

Det er da vel strengt tatt ingen som sender unger under 10 år på kino alene, heller da?! ;o)

Morfar har tenkt å ta med seg smågutta på kino i dag. Jeg får dermed 2-3 timer nesten barnefri = bare jeg og tøtta på 3! :o)

Skrevet

Ikke noe problem. Hadde med Snuppa på Charlie og sjokoladefabrikken (7-årsgrense) da hun var 5, jeg tenkte meg overhodet ikke om. Vi måtte gå ut underveis i filmen da hun jenta ble et digert blåbær, Snuppa hylte hysterisk og nektet å se mer. :o(

Hun har sett den flere ganger i ettertid da, på skolen og nå bare ler hun. :o)

Skrevet

Du kan/bør kanskje forberede dem på at det er et par ganske skumle scener dersom de er litt skvetne av seg - skurken sitter fengslet/lenket inne i et mørkt fjell med hundre-og-ørti brynjekledte olme neshorn som vakter, og når han bryter seg ut er det relativt heftige scener. (Utrolig bra laget, da!)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1216365593' post='3921167]

Det er da vel strengt tatt ingen som sender unger under 10 år på kino alene, heller da?! ;o)

Morfar har tenkt å ta med seg smågutta på kino i dag. Jeg får dermed 2-3 timer nesten barnefri = bare jeg og tøtta på 3! :o)

''Det er da vel strengt tatt ingen som sender unger under 10 år på kino alene, heller da?! ;o)''

Å jo da. Det forekommer. Men hva har det med saken å gjøre?

Poenget er at yngre barn enn anbefalt aldersgrense kan komme inn på kino når de er i følge med en voksen.

Skrevet

Du kan/bør kanskje forberede dem på at det er et par ganske skumle scener dersom de er litt skvetne av seg - skurken sitter fengslet/lenket inne i et mørkt fjell med hundre-og-ørti brynjekledte olme neshorn som vakter, og når han bryter seg ut er det relativt heftige scener. (Utrolig bra laget, da!)

Filmen var en suksess! Morfar fant ut at han selv var dum som et brød, for han fôret opp gutta med popcorn og en halv liter Cola hver før filmen begynte, så lillebror måtte ha to tissepauser i løpet av filmen! *hehe*

Guttungen lurte på om morfar kunne trykke på "pause" mens han var på do *flirer*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1216391435' post='3921450]

Filmen var en suksess! Morfar fant ut at han selv var dum som et brød, for han fôret opp gutta med popcorn og en halv liter Cola hver før filmen begynte, så lillebror måtte ha to tissepauser i løpet av filmen! *hehe*

Guttungen lurte på om morfar kunne trykke på "pause" mens han var på do *flirer*

*Hahahahaha* Søstra mi hadde med seg tantisen vår på sirkus og kjøpte sukkerspinn og sjokolade og gud vet hva. Men drikke? neida... *Hehe* Gjett om ungen ble tørst!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...