Gå til innhold

Øyenfarge

Anbefalte innlegg

Gjest mothertoone
Skrevet

Er det ikke sånn at barnet får enten øyenfargen til mor eller far?

Videoannonse
Annonse
Gjest mallet
Skrevet

Nei, ikke nødvendigvis. Hvis f.eks mor og far begge har brune øyne, og begge bærer gener for blå øyne i tillegg, så kan barnet få blå øyne.

Gjest mothertoone
Skrevet

Nei, ikke nødvendigvis. Hvis f.eks mor og far begge har brune øyne, og begge bærer gener for blå øyne i tillegg, så kan barnet få blå øyne.

Ok, takk for svar. Vi har begge grønne og prinsessa vår har knallblå :)

Gjest idgie
Skrevet

Ok, takk for svar. Vi har begge grønne og prinsessa vår har knallblå :)

Hvor gammel er hun da? De aller, aller fleste barn (som er lyse i huden) er født med blå øyne.

AneM1365380603
Skrevet

Den yngste vår har fått brun/grønne øyne med blått helt ytterst. Jeg vet ikke om farven er helt ferdig enda. Vi foreldre har blå øyne, mens jeg har en brun ring rundt pupillene.

Gjest mothertoone
Skrevet

Hvor gammel er hun da? De aller, aller fleste barn (som er lyse i huden) er født med blå øyne.

Hun er 7 mnd...

Skrevet

Nei, ikke nødvendigvis. Det kommer an på hvilke gener som er dominante i slektene.

I vår slekt er det 2 barn som har blåøyde foreldre, og begge barna er brunøyde :)

Gjest Grønn iris
Skrevet

Hun er 7 mnd...

Det er først når ungene blir rund året at den riktig øyenfargen kommer frem.

Men jeg var blå-øyd til jeg var sju år. Da ble de plutselig grønne...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...