Gå til innhold

Erfaring med gode toastmastere?

Anbefalte innlegg

Persille1365381127
Skrevet

Jeg har (på tre ukers varsel) blitt bedt om å være toastmaster i et bryllup i slekten! Veldig hyggelig, men litt kort varsel da... Midt i ferien og greier...

Men; noen av dere har kanskje noen erfaringer med tidligere bryllup og toastmastere dere har vært fornøyd eller misfornøyd med?

I så fall; har dere kanskje lyst til å dele dem med meg?

Gjest mallet
Skrevet

Vær godt forberedt! Lag en tidsplan med rekkefølge for taler osv, men husk å ta høyde for at ting kan forskyve seg underveis. Hvis det skjer, ikke få panikk og ikke begynn å rushe folk avgårde til neste post på programmet, det vil skape en stresset stemning. Det viktigste er at det er hyggelig, ikke at man rekker gjennom alt man hadde tenkt på en viss tid.

Sørg for at alle er godt informert underveis om hva som skal skje, hvor toalettene er, alle sånne praktiske ting.

Skrevet

Røykepauser..kremt, jeg mener selvsagt tid til toalettbesøk, bleieskift, vinsjenking osv. osv...

(rødme...)

Gjest mandolina
Skrevet

Toastmastere, som absolutt skal fortelle vitser og historier, før de introduserer selve taleren eller sangen er en uting.

Si minst mulig og la talerne og sangene gjøre det glade innslaget i festen.

Hilsen

Skrevet

Onkelen min var toastmaster i vårt bryllup. Og jeg var i bryllup i sommer der det også var en onkel som var toastmaster. De hadde litt like måter å utføre oppgaven på, som jeg likte veldig godt.

De hadde laget et tema som de brukte hver gang de skulle si noe. Dette ble som en rød tråd som bant det hele sammen.

I tillegg la de ikke beslag på så mye tid, eller tok over fokus fra hverken talere eller brudeparet.

De var godt forberedte, og var heller ikke nevneverdig nervøse :)

Gjest prust
Skrevet

Jeg var toastmaster i min søsters bryllup for 7 år siden - og syntes jeg hadde et vellykket opplegg.

Alle taler og sanger fikk jeg beskjed om + at jeg la inn tid for spontane innslag under kaffen. Viktig med en tidsplan, med god slark i :-)

Jeg fant mange sitater om kjærlighet, mann, kvinne, mennesker osv, bla. a her: www.ordtak.no - og fant noen som passet til den sangen eller den talen som skulle komme. Alle ordtakene skrev jeg opp på grovt resirkulert papir (lit sånn røft papir) og la dem oppi et flott skirn som jeg overrakk brudeparet seint på kvelden.

Jeg er ikke typen som kan fortelle vitser eller historier, så ordtak og sitater var heller min stil.

Lykke til da!!!!

Persille1365381127
Skrevet

Toastmastere, som absolutt skal fortelle vitser og historier, før de introduserer selve taleren eller sangen er en uting.

Si minst mulig og la talerne og sangene gjøre det glade innslaget i festen.

Hilsen

Enig i det, men de må likevel presenteres - og da må man si NOE. En setning eller to.

Persille1365381127
Skrevet

Onkelen min var toastmaster i vårt bryllup. Og jeg var i bryllup i sommer der det også var en onkel som var toastmaster. De hadde litt like måter å utføre oppgaven på, som jeg likte veldig godt.

De hadde laget et tema som de brukte hver gang de skulle si noe. Dette ble som en rød tråd som bant det hele sammen.

I tillegg la de ikke beslag på så mye tid, eller tok over fokus fra hverken talere eller brudeparet.

De var godt forberedte, og var heller ikke nevneverdig nervøse :)

Hva var de temaene da?

Persille1365381127
Skrevet

Jeg var toastmaster i min søsters bryllup for 7 år siden - og syntes jeg hadde et vellykket opplegg.

Alle taler og sanger fikk jeg beskjed om + at jeg la inn tid for spontane innslag under kaffen. Viktig med en tidsplan, med god slark i :-)

Jeg fant mange sitater om kjærlighet, mann, kvinne, mennesker osv, bla. a her: www.ordtak.no - og fant noen som passet til den sangen eller den talen som skulle komme. Alle ordtakene skrev jeg opp på grovt resirkulert papir (lit sånn røft papir) og la dem oppi et flott skirn som jeg overrakk brudeparet seint på kvelden.

Jeg er ikke typen som kan fortelle vitser eller historier, så ordtak og sitater var heller min stil.

Lykke til da!!!!

Et godt tips, takk :)

Skrevet

Hva var de temaene da?

I det siste bryllupet var den røde tråden Alf Prøysen.

Toastmaster introduserte hver taler med å synge en snutt av en Prøysen-sang, tilpasset vedkommende som skulle tale.

Toastmaster hadde nydelig stemme, og selv om det av og til ble litt søkte sammenhenger mellom taler og sang, så gjorde ikke det noen ting. Det ble bare morsomt.

Onkelen min brukte noen gamle tekster. Skammer meg over å si at jeg ikke helt husker hva, men får unnskylde meg med at det snart er 10 år siden...

Persille1365381127
Skrevet

I det siste bryllupet var den røde tråden Alf Prøysen.

Toastmaster introduserte hver taler med å synge en snutt av en Prøysen-sang, tilpasset vedkommende som skulle tale.

Toastmaster hadde nydelig stemme, og selv om det av og til ble litt søkte sammenhenger mellom taler og sang, så gjorde ikke det noen ting. Det ble bare morsomt.

Onkelen min brukte noen gamle tekster. Skammer meg over å si at jeg ikke helt husker hva, men får unnskylde meg med at det snart er 10 år siden...

Jeg lurer litt på Ole Brum sitater, beskrivelser av brudeparet - og uttalelser fra barn. Sånne som du stadig får på mail, morsomme ting barn har sagt om ekteskap :)

Skrevet

Jeg lurer litt på Ole Brum sitater, beskrivelser av brudeparet - og uttalelser fra barn. Sånne som du stadig får på mail, morsomme ting barn har sagt om ekteskap :)

Det høres også veldig morsomt og koselig ut :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...