Gjest søtladen Skrevet 18. juli 2008 Skrevet 18. juli 2008 Jeg har bestemt meg for å skaffe meg generell studiekompetanse, men synes det er vanskelig å orientere meg. Jeg fullførte grunnkurs i sin tid, så det er bare to år som egentlig gjenstår. Kan jeg få trekt fra dette hvis jeg skal studere via nett f.eks hos NKI? Hvor stort arbeidspress blir det å ha en heltidsjobb ved siden av? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 18. juli 2008 Skrevet 18. juli 2008 Generell studiekompetanse er ikke det samme som tre år med videregående skole. For generell studiekompetanse trenger du: Norsk 1, 2, 3 (alle årene) Engelsk Grunnkurs Naturfag Nyere Historie Matte Grunnkurs Samfunnslære Du burde ha alle disse, bortsett fra norsken. 0 Siter
Gjest Oswald the happy rabbit Skrevet 19. juli 2008 Skrevet 19. juli 2008 Generell studiekompetanse er ikke det samme som tre år med videregående skole. For generell studiekompetanse trenger du: Norsk 1, 2, 3 (alle årene) Engelsk Grunnkurs Naturfag Nyere Historie Matte Grunnkurs Samfunnslære Du burde ha alle disse, bortsett fra norsken. ''Generell studiekompetanse er ikke det samme som tre år med videregående skole.'' Men gir de samme rettigheter? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 19. juli 2008 Skrevet 19. juli 2008 ''Generell studiekompetanse er ikke det samme som tre år med videregående skole.'' Men gir de samme rettigheter? " Høgskole- og universitetsutdanning byggjer på bestått vidaregåande utdanning. Alle studium med kravkode GENS i lærestadtabellane har generell studiekompetanse som opptakskrav. Til nokre studium er det spesielle opptakskrav i tillegg til generell studiekompetanse, mens nokre studium er unnatekne frå kravet om generell studiekompetanse. Sjå spesielle opptakskrav. For generell studiekompetanse gjeld krav om både utdanning/praksis og bestemte fag. Fagkrava må anten vere dekte innafor eller takast i tillegg til krav om utdanning/praksis." 0 Siter
Åsemor Skrevet 19. juli 2008 Skrevet 19. juli 2008 Hvis du har allmenn grunnkurs etter reform 95 så har du engelsken, matten og naturfagen som behøves. Dermed trenger du å ta nyere historie, norsk og samfunnslære. Om det blir for mye å ta over ett år i tillegg til jobb vet jeg ikke... Jeg tok norsk i tillegg til full jobb ett år, og JEG hadde nok ikke taklet mer det året. Ville vel muligens fordelt så du tok norsk ett år, så nyere historie og samfunnslære et annet år. 0 Siter
Åsemor Skrevet 19. juli 2008 Skrevet 19. juli 2008 Vil forresten anbefale deg å dra innom der du gikk på grunnkurs og snakke med en rådgiver. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.