Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til sykehus snart for undersøkelse, og regner med det tar ca. hele dagen. Arb. giver gir oss fri til lege, tannlege osv. Men kan jeg regne med å fri med betaling når jeg er borte så lenge? Vil jo ikke si hva slags undersøkelse jeg skal til heller, men regner med lederen min kanskje spør.

Skrevet

Jeg har alltid fått fri med lønn til slike ting, om det nå har tatt en time eller hele dagen, om det har vært meg eller en av ungene. Kanskje en av fordelene ved å være offentlig ansatt?

Skrevet

du har ikke plikt i å opplyse leder om dine undersøkelser, så du kan med god samvittighet la være å svare om h*n spør.

Du skal ha fri med betaling ved undersøkelser på sykehus også. Be om å få dokumentasjon på at du har vært der.

Persille1365381127
Skrevet

du har ikke plikt i å opplyse leder om dine undersøkelser, så du kan med god samvittighet la være å svare om h*n spør.

Du skal ha fri med betaling ved undersøkelser på sykehus også. Be om å få dokumentasjon på at du har vært der.

Det er bare tull - man skal ikke ha fri med lønn til nesten noenting.

Man har krav på fri, om du får lønn eller ikke avhenger av arbeidsgivers velvillighet.

Offentlig ansatte har ofte dette godet, privat ansatte i store bedrifter også - men ikke i små private bedrifter.

Gjest No suprise
Skrevet

Det er bare tull - man skal ikke ha fri med lønn til nesten noenting.

Man har krav på fri, om du får lønn eller ikke avhenger av arbeidsgivers velvillighet.

Offentlig ansatte har ofte dette godet, privat ansatte i store bedrifter også - men ikke i små private bedrifter.

''men ikke i små private bedrifter.''

I f.eks din?

Persille1365381127
Skrevet

''men ikke i små private bedrifter.''

I f.eks din?

Hvorfor ikke?

Gjest No suprise
Skrevet

Hvorfor ikke?

Virker bare ikke som om dine ansatte har noe særlig med "goder".

Persille1365381127
Skrevet

Virker bare ikke som om dine ansatte har noe særlig med "goder".

Det vet du vel ingenting om? De har flere enn i de fleste andre barnehager faktisk :)

De får fri med lønn til leger, tannleger osv, de får betalte hytteturer, byturer, kurs, alt de vil ha av utstyr på avdelingene, vinterklær, julegaver, påskeegg, sommergaver, betalt overtid (selv på dugnadsdager), vikarer hver eneste sykedag, gratis lunsj hver dag, fri tilgang på frukt, gratis drikke (melk, kaffe, te mm), julebord, sommeravslutning, etc...

De får derimot ikke betalte fridager, eller medhold i å lure seg unna det de er betalt for å gjøre. Det er ikke det samme som at de ikke har noen goder.

Det fasinerer meg stadig at du ikke tør å skrive under ditt egentlige nick :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...