Gjest Gamle skinnet Skrevet 19. juli 2008 Skrevet 19. juli 2008 Jeg er 38 år og deprimert. Jeg tror det kommer av alderen. Jeg synes jeg ser så fæl ut med små striper i fjeset og slappere hud her og der. Det er så håpløst, så jeg orker ikke å pynte meg. Er liksom ingen vits i det. Jeg er slank, men så har jeg dette forbanna innebygde miniskjørtet som buler ut. Moteklær vil vel bare bli latterlig på meg. Tenk når jeg snur meg rundt og folk ser trynet til hun som så så smekker ut bakfra. Latterlig! Sminke synes jeg ikke hjelper stort. Skulle sparklet hele fjeset for å få bort rynker og store porer. Jeg smiler sjelden framfor speilet. Ser vel mer skremt ut. Hva med håret da.. Jeg tenkte jeg skulle spare håret litt, men så leste jeg jo den lange tråden her der flere var enige om at kvinner på min alder ser latterlig ut med lengde på håret. Jeg skulle vært 29 igjen, og blitt der! Tenk om jeg aldri mer kommer til å føle meg fin igjen. Trasige greier altså! 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 19. juli 2008 Skrevet 19. juli 2008 Du har det ikke bedre enn du selv tillater deg å ha det. Man kan ikke si at en eldes, når en ikke er mer enn 38 år, da er en på sitt beste i livet. Tenk på at du bare har levet litt under halve livet ditt, se positivt på tilværelsen,så får du ikke så mange rynker. Hilsen 0 Siter
Gjest gullanda Skrevet 19. juli 2008 Skrevet 19. juli 2008 Jeg er 45 år og har langt hår, og trives med det, så få andre mene og tenke hva de vil. men til dags dato er det bare mora mi som synes jeg er for gammel til å ha langt hår. Alle andre sier jeg er flott. Ikke er jeg så slank heller, men jeg kler meg i klær jeg synes jeg blir fin i. Mya man kan bruke som er flott i vår alder også. Men jeg også synes det er trist at jeg forfaller, men jeg lar det ikke styre livet mitt slik at jeg blir nedstemt av det. Nei, jeg tar frem sprakelet, gnir inn litt her og der, drar på meg yndlingsklærne mine, slår ut håret og går på byen. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 19. juli 2008 Skrevet 19. juli 2008 Prøv botix da :0) Og ikke glem at vi var flere som synes det var fint med langt hår uansett alder ;0) 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 19. juli 2008 Skrevet 19. juli 2008 Modenhet er nydelig. Sikker og skjønn modenhet. Hver en rynke vitner om erfaringer og visdom. Jeg har aldri kjent det som deg. Jeg er glad for mine på-begynte rynker. De får meg til å minne meg om noen av mine venner som er litt eldre enn meg- som jeg _alltid_ har syntes er fine. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 19. juli 2008 Skrevet 19. juli 2008 Jeg er 45 år og har langt hår, og trives med det, så få andre mene og tenke hva de vil. men til dags dato er det bare mora mi som synes jeg er for gammel til å ha langt hår. Alle andre sier jeg er flott. Ikke er jeg så slank heller, men jeg kler meg i klær jeg synes jeg blir fin i. Mya man kan bruke som er flott i vår alder også. Men jeg også synes det er trist at jeg forfaller, men jeg lar det ikke styre livet mitt slik at jeg blir nedstemt av det. Nei, jeg tar frem sprakelet, gnir inn litt her og der, drar på meg yndlingsklærne mine, slår ut håret og går på byen. Langt hår og 45 år? Er det noe som skulle motsi hverandre? 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. juli 2008 Skrevet 19. juli 2008 Bare vent - om 20 år når du ser bilder av deg selv fra i dag så skjønner du ikke hva du klaget over, du er helt fin! ) Jeg er 40 år, har langt hår, litt smårund (men normalvektig) og har smilerynker og ingen sminke. ) Trives med meg selv jeg, kjæresten min synes jeg er flottest i verden og vi ser lyst på fremtiden og skal bli gamle sammen. 0 Siter
Rith Skrevet 19. juli 2008 Skrevet 19. juli 2008 Brandi Carlile synger: "All of these lines across my face, tell you the story of who i am. All of these stories of where i've been... Den hørte jeg mye på da jeg ble 30 for en tid tilbake, og syns den sier en del om det å bli eldre. 0 Siter
Gjest hilsen 41 år. Skrevet 19. juli 2008 Skrevet 19. juli 2008 Jeg er en av dem som synes at langt hår hører hjemme hos de unge. Og det er dem under 30 år. Men det finnes mange flotte frisyrer som er halvlange til skuldrene eller kortere. Dessuten har jeg begynt å kle meg finere jo eldre jeg blir. Tillater meg ikke å forfalle med å kle meg kjerringaktig eller i joggebukser og gamle slitte t-skjorter. Kan til nød ha det på meg en vinterkveld hjemme foran tven. Men ellers nei. Ha litt fett på kroppen så ser du ikke rynkene i huden din så godt. Jo tynnere man er , jo tydeligere ser du gammelhuden. Jeg har vært igjennom krisen med å bli 40 år , men som sagt man må godta alderen og fortsette videre i beste stil man kan kjøre. Hvis du ikke snur din attitude så vil du ende opp som er surpomp som ingen synes er gøy å være sammen med. Så kle deg bra og ordne håret ditt og smink deg litt på øynene og med fondation. Smil til verden og du vil oppdage at det fortsatt er gøy å leve livet! 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 19. juli 2008 Skrevet 19. juli 2008 Jeg er en av dem som synes at langt hår hører hjemme hos de unge. Og det er dem under 30 år. Men det finnes mange flotte frisyrer som er halvlange til skuldrene eller kortere. Dessuten har jeg begynt å kle meg finere jo eldre jeg blir. Tillater meg ikke å forfalle med å kle meg kjerringaktig eller i joggebukser og gamle slitte t-skjorter. Kan til nød ha det på meg en vinterkveld hjemme foran tven. Men ellers nei. Ha litt fett på kroppen så ser du ikke rynkene i huden din så godt. Jo tynnere man er , jo tydeligere ser du gammelhuden. Jeg har vært igjennom krisen med å bli 40 år , men som sagt man må godta alderen og fortsette videre i beste stil man kan kjøre. Hvis du ikke snur din attitude så vil du ende opp som er surpomp som ingen synes er gøy å være sammen med. Så kle deg bra og ordne håret ditt og smink deg litt på øynene og med fondation. Smil til verden og du vil oppdage at det fortsatt er gøy å leve livet! Min bestemor har alltid hatt langt hår. Helt til 70-80 årene.... Jeg har alltid beundret håret hennes. Har aldri tenkt at langt hår er "forbeholdt" de unge. 0 Siter
Gjest gullanda Skrevet 19. juli 2008 Skrevet 19. juli 2008 Langt hår og 45 år? Er det noe som skulle motsi hverandre? hei:) Hvis du leser hoveinnlegget, så sier hun at hun ønsker å la håret gro, men etter å ha lest et innlegg her inne ikke ville gjøre det, fordi så mange mente at det ikke var ok i hennes alder. Det var det jeg komenterte på. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 19. juli 2008 Skrevet 19. juli 2008 hei:) Hvis du leser hoveinnlegget, så sier hun at hun ønsker å la håret gro, men etter å ha lest et innlegg her inne ikke ville gjøre det, fordi så mange mente at det ikke var ok i hennes alder. Det var det jeg komenterte på. OK :-) 0 Siter
willow Skrevet 19. juli 2008 Skrevet 19. juli 2008 Alle disse reglene vi har. Hvordan vi skal se ut. Når. Jeg har alltid beundret folk som tør å beholde det lange håret, og fortsatt har det vakkert. Jeg føler ingenting for de som tvinger seg selv til å klippe det kort fordi de blir mødre som ikke vil bli lugget, mødre som ikke har tid til å dusje etc. Ta vare på deg selv, pamper yourself. Ja, du kan ha langt hår. Eneste grunnen til å ikke ha det er om håret er så tynt/slitt at det ser fælt ut. Ingen grunn til at man skal ha det bare fordi man er 38 (tynt hår, altså). Jeg ville tatt meg en "Jan Thomas" om jeg var deg. Unn deg en god time med hudbehandling, hårkur...den slags. Gå til en som får deg til å føle deg vakker. Kanskje det bare hjelper for en liten stund, men å pleie seg selv - på et vis man vet man trenger....og nå ser det ut - for meg - som du føler mye om, og trenger noe som gjør at du føler deg godvenn med huden og håret ditt ....da trenger du en venn som gir det komplimenter. Om det blir for dyrt med time hos noen, kjøp noen kvalitetsprodukter og pamper yourself at home 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. juli 2008 Skrevet 19. juli 2008 Hva er alternativet til å eldes da? Jeg mista min jevngamle fetter ifjor. Han ble bare 37 år gammel..... En viktig påminnelse om å ta vare på livet og forstå at livet har ulike faser. Man må gjøre det beste ut av det man har og ikke gi opp 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 19. juli 2008 Skrevet 19. juli 2008 Alle disse reglene vi har. Hvordan vi skal se ut. Når. Jeg har alltid beundret folk som tør å beholde det lange håret, og fortsatt har det vakkert. Jeg føler ingenting for de som tvinger seg selv til å klippe det kort fordi de blir mødre som ikke vil bli lugget, mødre som ikke har tid til å dusje etc. Ta vare på deg selv, pamper yourself. Ja, du kan ha langt hår. Eneste grunnen til å ikke ha det er om håret er så tynt/slitt at det ser fælt ut. Ingen grunn til at man skal ha det bare fordi man er 38 (tynt hår, altså). Jeg ville tatt meg en "Jan Thomas" om jeg var deg. Unn deg en god time med hudbehandling, hårkur...den slags. Gå til en som får deg til å føle deg vakker. Kanskje det bare hjelper for en liten stund, men å pleie seg selv - på et vis man vet man trenger....og nå ser det ut - for meg - som du føler mye om, og trenger noe som gjør at du føler deg godvenn med huden og håret ditt ....da trenger du en venn som gir det komplimenter. Om det blir for dyrt med time hos noen, kjøp noen kvalitetsprodukter og pamper yourself at home ''Jeg føler ingenting for de som tvinger seg selv til å klippe det kort fordi de blir mødre som ikke vil bli lugget, mødre som ikke har tid til å dusje etc. '' Det var da noe til fordom.... ! Tror nok ikke folk flest tvinger seg selv, de gjør ting av egen fri vilje og fordi det akkurat der og da er det mest praktiske. Og det er liksom mindre beundringsverdig? 0 Siter
cathlin Skrevet 19. juli 2008 Skrevet 19. juli 2008 Hvordan vet du hva andre tenker om deg? Ja, det er på en måte håpløst til syvende og sist, men før det er det liv! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 19. juli 2008 Skrevet 19. juli 2008 Pøh! Hva har du tenkt å gjøre med det? Stoppe tiden? Gå rundt å surmule? Eg er 47, og det er fint lite å gjøre med, eg blir bare eldre og eldre for hvert år som går, men "så lenge der er liv er det håp!" :-) 0 Siter
cathlin Skrevet 19. juli 2008 Skrevet 19. juli 2008 Pøh! Hva har du tenkt å gjøre med det? Stoppe tiden? Gå rundt å surmule? Eg er 47, og det er fint lite å gjøre med, eg blir bare eldre og eldre for hvert år som går, men "så lenge der er liv er det håp!" :-) ''men "så lenge der er liv er det håp!" :-)'' Du må ikke være så optimistisk, Geir. Ikke bra for hjertet. 0 Siter
cathlin Skrevet 19. juli 2008 Skrevet 19. juli 2008 Siden du syns du er så gammel, så fins det jo et eget eldreforum her på dol, som trenger aktivitet. ;-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 20. juli 2008 Skrevet 20. juli 2008 ''men "så lenge der er liv er det håp!" :-)'' Du må ikke være så optimistisk, Geir. Ikke bra for hjertet. Det er om å få gjøre å se lyspunktene vet du! Ikkje mye håp, om der ikkje var liv...(jaja...Hvem vet?) :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.