Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pusen min røyter noe helt forferdelig for tiden. Han pleier vanligvis å røyte mye om våren, og i perioder når det er veldig varmt. Her har det ikke vært mye varme i sommer, men han røyter altså veldig. Ellers virker han frisk

Han spiser vanlig kattetørrfor og mykfor, i tillegg til fugler og mus.

Er det noe spesielt jeg kan gi han som er bra for pelsen?

Han er korthåret og blir gredd noen ganger i uka.

Gjest togli
Skrevet

Sånn er min korthåra katt også. Den røyter mye mer enn den langhåra søstra si... De får kattefor fra Felleskjøpet og iblant får de litt kattemelk, samt at de fanger mus og fugl innimellom. Jeg børster kattene ca en gang i uka, men børsta er full uansett hvor lenge jeg børster den korthåra....

Skrevet

Dette er normalt, katter røyter i flere perioder i året. Har hatt mange katter, men ikke en eneste en som ikke har røytet.

Skrevet

Er det lenge siden katten fikk ormekur? De kan røyte mye hvis de har mark. Du får tabletter på apoteket. Katter som er ute bør få ormekur flere ganger i året.

Skrevet

Er det lenge siden katten fikk ormekur? De kan røyte mye hvis de har mark. Du får tabletter på apoteket. Katter som er ute bør få ormekur flere ganger i året.

Ja, det har du rett i! Jeg pleier å gi han ormekur i begynnelsen av april og i slutten av september, men det har jeg helt glemt i år. Jeg iler til apoteket i morgen. Takk for påminnelsen!

Skrevet

Dette er normalt, katter røyter i flere perioder i året. Har hatt mange katter, men ikke en eneste en som ikke har røytet.

Det er bare det at han røyter så ekstremt mye mer enn vanlig, og at røyteperioden nå har vart sammenhengende i flere måneder.

Skrevet

Sånn er min korthåra katt også. Den røyter mye mer enn den langhåra søstra si... De får kattefor fra Felleskjøpet og iblant får de litt kattemelk, samt at de fanger mus og fugl innimellom. Jeg børster kattene ca en gang i uka, men børsta er full uansett hvor lenge jeg børster den korthåra....

Han har bestandig røyta, men nå røyter han mye mer enn han har gjort før. Har fått påminnelse om ormekur, det glemte jeg i våres. Visste ikke at det hadde noe å bety for røytinga, men ormekur skal han jo ha uansett. Også har jeg bestilt en ny type kam. Så får jeg håpe det bedrer seg. Hårene flagrer rundt han, og når han gnir seg inntil noe eller noen ser det ut som halve pelsen sitter igjen.

Gjest togli
Skrevet

Han har bestandig røyta, men nå røyter han mye mer enn han har gjort før. Har fått påminnelse om ormekur, det glemte jeg i våres. Visste ikke at det hadde noe å bety for røytinga, men ormekur skal han jo ha uansett. Også har jeg bestilt en ny type kam. Så får jeg håpe det bedrer seg. Hårene flagrer rundt han, og når han gnir seg inntil noe eller noen ser det ut som halve pelsen sitter igjen.

Min røytekatt fikk ormekur nå i vår, men det har ikke hjulpet på røytingen. Hun er også veldig tynn, men har vel egentlig alltid vært det. Tanken på om hun er syk har slått meg, men hun virker frisk og rask ellers...

Skrevet

Det er bare det at han røyter så ekstremt mye mer enn vanlig, og at røyteperioden nå har vart sammenhengende i flere måneder.

Ok, da kan det vel tyde på at den ikke er helt i form kanskje. Har den fått ormkur i det siste? Ellers kan du kanskje ta en prat med dyrlegen og høre?

Skrevet

Ok, da kan det vel tyde på at den ikke er helt i form kanskje. Har den fått ormkur i det siste? Ellers kan du kanskje ta en prat med dyrlegen og høre?

Nei, jeg har glemt å gi han ormekur nå i våres, han har ikke fått siden i september. Jeg skal kjøpe ormekur i morgen, så får vi se om det hjelper. Han virker frisk ellers. Han er slank, selvom jeg syns han spiser veldig mye. Det har han i grunnen alltid vært, unntatt etter at han hadde vært på kattepensjonat i 2 uker, da var han skikkelig feit da han kom hjem. Men hadde sikkert ikke fått beveget seg så mye som han pleier. Jeg får snakke med dyrlegen hvis det ikke hjelper med ormekur.

Skrevet

Min røytekatt fikk ormekur nå i vår, men det har ikke hjulpet på røytingen. Hun er også veldig tynn, men har vel egentlig alltid vært det. Tanken på om hun er syk har slått meg, men hun virker frisk og rask ellers...

Min katt er også slank selvom han spiser mye, men han virker frisk. Ja,ja, det er sikkert ikke noe farlig. Jeg får prøve med ormekur først, siden han ikke har fått siden i fjor høst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...