Gå til innhold

Jobbsituasjon - hvordan si opp en trivelig jobb?

Anbefalte innlegg

Solsikkefrø
Skrevet

Jeg jobber i butikk og trives kjempe godt der!! Kollegaene mine er de kjekkeste kollegaene jeg noengang har hatt, og jeg har veldig kjekke oppgaver. Jeg har ikke vært ansatt mer enn en mnd, men jeg fikk jobben da jeg såvidt hadde tråkka over dørterskelen.

Nå er jeg tilbudt en mye mer ekslusiv jobb. (Av hensyn til meg selv og andre, ønsker jeg ikke gå innpå hva slags jobb dette dreier seg om). Jobben er bedre betalt, og bittelitt nærmere hjemmet mitt. Det er mange flere som ønsker å få jobben, men stillingen er altså holdt av til meg, og sjefen skrøt meg opp i skyene og håpet jeg ville si ja. (Det er så deilig å føle at noen setter pris på en, og at en gjør godt inntrykk... noen av dere husker vel kanskje den slitsomme jobben jeg hadde i den barnehagen, med en sjef som trakasserte oss assistenter).

Vel... her er spørsmålet: Hvordan skal jeg si opp til min nåværende sjef? Jeg er i en prøveperiode, så jeg tror jeg har en mnds oppsigelsetid. Jeg vet at min nåværende sjef vil synes dette er trist, fordi han forteller meg hele tiden at jeg gjør en alldeles god jobb. Kanskje han også blir irritert fordi jeg akkurat er blitt ansatt. Jeg trives jo kjempe godt der, og ønsker å beholde muligheten til å evt ta noen ekstravakter hvis tiden strekker til... Men jeg ønsker altså denne nye jobben jeg er tilbudt.

Gjest tiips
Skrevet

Uansett velg bør du anstrenge deg for et forsatt godt forhold til der du nå jobber, f,eks, på grunn av muligheten til referanser. Sjekk ekstra grundig nytt areidssted, hvordan sjefen din egentlig er og økonomien til firmaet. Regnskaper til firmaet finner du på nettet. Ha kontrakt klar på nytt arbeidssted før du sier opp.

Blir nåværende sjef sur på deg likevel, er det hans/hennes problem. Du har ikke bundet deg til å bli på ett sted resten av yrkeslivet. Iykke til.

Gjest stå på!
Skrevet

Det er jo deg det gjelder dette da, selv om jobben er trivelig. Du får tenke over det da, du får høyere lønn det andre stedet og det er nærmere der du bor - to trivselsgrunner. Tror du at du vil trives like godt det andre stedet? Du får lage en liste over for og i mot, så vet du at du velger rett. Jeg tror nok den andre sjefen vil skjønne at du heller vil ha en bedre betalt jobb som attpåtil er nærmere der du bor. Flere jeg kjenner som har fått bedre betalt jobb et annet sted, da har daværende arbeidsgiver vært helt desperat og tryglet dem om å bli, ja til og med tilbydt høyere lønn :)

Om du skulle bli tilbudt høyere lønn, så får du vurdere da, ok nå får jeg høyere lønn der, så hva er viktigst, at det er nært der jeg bor eller lønna?

Uansett hva du velger, så følg hjertet ditt. En jobb er en jobb, og enhver arbeidsgiver ønsker gode arbeidstakere... men du skal ha en jobb du er fornøyd med, helst både sosialt, beliggenhetsmessig og økonomisk.

Skrevet

Du må tenke på deg selv, og med god samvittighet ta den jobben du har lyst på.

Til arbeidsgiver forteller du hvordan det er, at du har blitt tilbudt en bedre jobb som du har veldig lyst på. Fortell at du synes det er kjempeleit å si opp en jobb som du virkelig trives i, men at dette er en unik sjanse som du ikke kan la gå fra deg.

Si at du gjerne stiller opp på ekstravakter, hvis sjefen er interessert i det.

Lykke til, og gratulerer så mye :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...