Gå til innhold

Trenger moteråd..

Gjest håper på hjelp fra noen..

Anbefalte innlegg

Gjest håper på hjelp fra noen..
Skrevet

Noen moteløver der ute som kan hjelpe meg? Etter svangerskap er ikke kroppen som før, jeg er blitt mer "kvinnelig" om man kan si, jeg er bare 160 høy, men veier litt over 70 kg nå, og har stooore pupper. Magen er litt stor ennå også, rumpa er ikke så kjempestor da, men formfull for å si det sånn. Jeg liker kroppen min, og mannen min elsker den... men jeg syns det er så vanskelig å finne klær som passer og ser fine ut på meg. jeg er 30 år, ønsker å kle meg etter min alder, men samtidig litt sexy og ungdommelig og. Og tingene må passe sammen....

Tenkte bestille fra internett litt klær, har dere noen fine sider for sånne som meg? Har blant annet sett på la redoute, men usikker på hva som kler min figur...

hvilke farger bør jeg velge? Jeg har blondt skulderlangt hår, blå øyne, lys hud. Vil ikke være for fargerik heller, men føler jeg har en tendens til å velge en del svart - bør kanskje velge noe annet?

Kanskje noen av dere kan se etter antrekk på internett som kanskje passer meg og tipse meg?

Skrevet

Du er nok en vårtype som kler lyse, friske farger - i alle fall ikke mye svart! Kle deg lyst og lett! :o) Ellers er nok jeg den siste som bør bevege meg inn i en tråd om moter...

Gjest nydelig sommermote i år
Skrevet

Jeg synes moten i år er perfekt for mennesker med litt mage. Mange korte og lange tunikaer som lager form rundt bysten og er vidde i livet. Det finner du i alle foretninger i mange gøyale farger.

Bruk shorts eller halvlange linbukser til og du har topp antrekk for sommerdager.

I tillegg bør du kjøpe mange koselige kjoler som du kan ha med eller uten tights til.

Gjest håper på hjelp fra noen
Skrevet

Jeg synes moten i år er perfekt for mennesker med litt mage. Mange korte og lange tunikaer som lager form rundt bysten og er vidde i livet. Det finner du i alle foretninger i mange gøyale farger.

Bruk shorts eller halvlange linbukser til og du har topp antrekk for sommerdager.

I tillegg bør du kjøpe mange koselige kjoler som du kan ha med eller uten tights til.

Men jeg er så liten, virker jeg ikke bare mindre om jeg bruker shorts og korte bukser?

Gjest hjelp!!!!!
Skrevet

Noen som har linker til forslag til antrekk da? Tenkte litt fint hverdagslig, passende til shoppingtur f.eks.?

Gjest mora2
Skrevet

Men jeg er så liten, virker jeg ikke bare mindre om jeg bruker shorts og korte bukser?

Ikke visst de er litt tettsittende og går rett under knea.

Men da er høye hæler et must!

Skrevet

Hei!

Man ser alltid velkledd ut i hvitt! Lyserosa og også turkis, er pene sommerfarger. Ensfarget er best, synes jeg. Framhev kløfta, og velg v-utringning. Masse tunikaer og topper med litt vidde fra under bysten.

Litt over knelengde på linskjørt (salg på Benetton nå! 175 kr!) og jeansskjørt (Benetton/KappAhl), er pent. Gjerne med en hvit tights til midt på leggen, m/blondekant.

Til høsten bruker du de samme skjørtene, med sort longs under, og litt mørkere topper :)

Gjest togli
Skrevet

Tips nr. 1: Det er altfor mange damer med store pupper som bruker feil BH og da hjelper det ikke hvor fine klær man har ;)

Jeg synes det er synd at store damer oftest kler seg i sort. Det virker så trist og jeg får en følelse av at de forsøker å skjule kroppen. Bruk heller friske farger og vis at du bærer kroppen din med stolthet :)

Jeg vil tro du kler klare, varme farger. Alle kan i bunn og grunn bruke alle farger, men nyansen varierer etter hvilken årstid du er. Når du f.eks. ser etter noe i rødt, så let etter en rødfarge som er både klar og varm.

Siden du ikke er så høy, kan det funke med noenlunde samme farge øverst og nederst. Kjøp aldri langbukser som er for korte!! Skal du bruke en bukse til høye hæler, bør buksa gå nesten ned til bakken når du har skoa på.Tilsvarende bør du ha bukser som går nesten ned til bakken når du har lave sko. Det er ofte penest med rette bukser eller bukser med bittelitt sleng når man er litt fyldig. Bruk heller ikke hoftebukser der sideflesk/mage henger utenfor kanten og trang topp over *ææææ*

Tunika er jo supert for de fleste kvinner :) Det kan være lurt at tunikaen ikke stopper akkurat der du er på det bredeste (oftest ved hofta), men at den stopper rett over eller under hofta. For lang tunika kan gjøre bena kortere dersom du ikke har samme farge på tunikaen og buksa under. Lang tunika nesten til knærne krever løstsittende langbukse i samme farge ;)

Har du fin midje kan du bruke bredt belte for å markere denne.

Dette antrekket er pent for en som ikke har altfor mange kilo å bære på - og passer kanskje deg?: http://shop.hm.com/no/?action=viewshoppingwindow&dept=DAM_BIB_KLA

Gjest håper på hjelp fra noen...
Skrevet

Tips nr. 1: Det er altfor mange damer med store pupper som bruker feil BH og da hjelper det ikke hvor fine klær man har ;)

Jeg synes det er synd at store damer oftest kler seg i sort. Det virker så trist og jeg får en følelse av at de forsøker å skjule kroppen. Bruk heller friske farger og vis at du bærer kroppen din med stolthet :)

Jeg vil tro du kler klare, varme farger. Alle kan i bunn og grunn bruke alle farger, men nyansen varierer etter hvilken årstid du er. Når du f.eks. ser etter noe i rødt, så let etter en rødfarge som er både klar og varm.

Siden du ikke er så høy, kan det funke med noenlunde samme farge øverst og nederst. Kjøp aldri langbukser som er for korte!! Skal du bruke en bukse til høye hæler, bør buksa gå nesten ned til bakken når du har skoa på.Tilsvarende bør du ha bukser som går nesten ned til bakken når du har lave sko. Det er ofte penest med rette bukser eller bukser med bittelitt sleng når man er litt fyldig. Bruk heller ikke hoftebukser der sideflesk/mage henger utenfor kanten og trang topp over *ææææ*

Tunika er jo supert for de fleste kvinner :) Det kan være lurt at tunikaen ikke stopper akkurat der du er på det bredeste (oftest ved hofta), men at den stopper rett over eller under hofta. For lang tunika kan gjøre bena kortere dersom du ikke har samme farge på tunikaen og buksa under. Lang tunika nesten til knærne krever løstsittende langbukse i samme farge ;)

Har du fin midje kan du bruke bredt belte for å markere denne.

Dette antrekket er pent for en som ikke har altfor mange kilo å bære på - og passer kanskje deg?: http://shop.hm.com/no/?action=viewshoppingwindow&dept=DAM_BIB_KLA

Takk for gode tips :)

Men det antrekket du viste, jeg syns hun "tynne" dama faktisk så litt tykk ut i de klærne jeg, tror jeg ville gått for en topp som var litt mindre?

Gjest togli
Skrevet

Takk for gode tips :)

Men det antrekket du viste, jeg syns hun "tynne" dama faktisk så litt tykk ut i de klærne jeg, tror jeg ville gått for en topp som var litt mindre?

Synes du det? Jeg synes en slik topp skjuler valker godt, men så har man jo endel kraftige damer faktisk uten særlig med valker også og da kan det være flott med trange topper :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...