Gå til innhold

Ikke fliser over vask på kjøkken..

Anbefalte innlegg

Gjest benken
Skrevet

Kjøpte en leilighet nylig - og der var det kun tapet over vasken. Har det noe å si? Det så jo moderne ut men... burde jeg hatt fliser over? Tenkte litt på fettsprut osv...

Er det mye styr å legge selv? Finnes det enklere løsninger, som plater osv?

Har sett noe stilig på tv, der de har en slags stålplate over benken, hvor selger de sånne og hvordan festes de - må de skrues i?

Skrevet

Hvis det er våtromstapet eller tapet beregnet til formålet skulle det ikke være noe problem. Om du kan legge flis direkte på avhenger av hva som er under tapeten.

Kanskje du kan feste en glassplate utenpå tapeten?

Gjest togli
Skrevet

Tanta og onkelen min pusser opp kjøkkenet nå. De har kjøpt noen kjempestilige "fliser" til å ha over benken. Det er slike bittesmå fliser som henger sammen (hva i huleste heter det igjen? Mosaikkfliser?). Stor var forbauselsen når de fortalte at det egentlig bare var tapet! Så helt ekte ut og jeg antar den er vanntett siden den er beregnet på å være over kjøkkenbenken.

hjernetrimmern
Skrevet

Hvis det er våtromstapet eller tapet beregnet til formålet skulle det ikke være noe problem. Om du kan legge flis direkte på avhenger av hva som er under tapeten.

Kanskje du kan feste en glassplate utenpå tapeten?

Vi har fordedret vårt kjøkken litt, i påvente av penger til å kaste ut alt og begynne helt på nytt der inne!!

Vi har da kjøpt ferdige panelplater, som vi fikk ferdig kuttet i ønsket høyde, og grunnet og malte dem i den fargen vi ville ha.

Så kjøpte vi spraylakk, som vi hadde på over oppvaskebenken og ved komfyren...(har stålplate bak komfyren da).

Dette her ble stilig synes jeg, og for en billig penge...Vi kjøpte

2 ubehandlede plater, og fikk kuttet de i 8 like store lengder, det kostet ca 300kr.

Gjest benken
Skrevet

Vi har fordedret vårt kjøkken litt, i påvente av penger til å kaste ut alt og begynne helt på nytt der inne!!

Vi har da kjøpt ferdige panelplater, som vi fikk ferdig kuttet i ønsket høyde, og grunnet og malte dem i den fargen vi ville ha.

Så kjøpte vi spraylakk, som vi hadde på over oppvaskebenken og ved komfyren...(har stålplate bak komfyren da).

Dette her ble stilig synes jeg, og for en billig penge...Vi kjøpte

2 ubehandlede plater, og fikk kuttet de i 8 like store lengder, det kostet ca 300kr.

Smart! Hvordan festet dere de? Med lim eller skruer? Og hva slags lim i så fall? Og dere måtte vel fuge overgangen til benken/vasken og?

Gjest mora2
Skrevet

Stålplater får man hos en blikkenslager.

Du kan jo legge pleksiglass over, eller bare lakke tapeten.

Da vil den tåle å bli vasket på litt bedre :0)

hjernetrimmern
Skrevet

Smart! Hvordan festet dere de? Med lim eller skruer? Og hva slags lim i så fall? Og dere måtte vel fuge overgangen til benken/vasken og?

Vi festet dem med skruer, det var greiest!

Det som var litt pes, var å bruke stikksag for å skjære ut til kontaktene vi har på veggen der, slik at vi slapp å ha panelet rundt...for det er ikke særlig pent! Men det gikk helt fint det å.

Ja, vi hadde på blank silikon i skjøten mellom benk og panelet, så det ble skikkelig fint!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...