Gå til innhold

Isjias- prolaps eller noe annet

Anbefalte innlegg

Har gått med intense smerter i korssrygg, bekken og hele benet ned til hælen i to måneder nå. Har vært sykmeldt siden begynnelsen av juni. I tillegg er almenntilstanden ikke særlig god, er slapp, svimmel og kvalm.Har vært hos tre forskjellige leger men ingen av dem kan si eksakt hva som feiler meg. Fastlegen min er svært restrektiv med å skrive ut medisiner men har fått betennelsesdempende tabletter som hjelper litt.

Jeg klarer stort sett ingenting, bare rusle litt rundt i gata her eller i hagen, klarer ikke å gå en liten tur i skogen en gang fordi smertene er så sterke.

Jeg har fått litt masasje og og blitt tøyd litt av en masasjeterapeut men får kjempevondt etter behandlingen. Terapeuten mener det er isiasj men at bekkent mitt i tillleg er veldig skeivt og at det forårsaker smerten. Vet snart ikke hva jeg skal tro.

Jeg er kjempefrustrert og redd for at det kan vær noe mer alvorlig. Har klart å mase meg til en MR undersøkelse som jeg skal ha denne uka. Jeg gruer for resultatet som jeg må vente på helt til 14. august fordi legen min har ferie.

Er det noen som har erfaring med isjias som sitter så lenge i?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310951-isjias-prolaps-eller-noe-annet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest håper det ordner seg!

Hei. Jeg har nettopp fått påvist to prolapser i ryggen. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i beskrivelsen din, dessverre. Er det som stråling ned i beinet? Jeg har mye vondt i korsryggen, samt stråling helt ned til foten - omtrent konstant. Kan heller ikke gå en liten tur slik som du beskriver.

Det er godt du nå får MR-undersøkelse, jeg gikk i underkant av ett år før jeg fikk det, men det var godt å endelig få vite hva det var.

Kan forresten nevne at akupunktur har hjulpet meg mye mot smertene i ryggen. Fysioterapi derimot hadde ingen effekt for meg.

Ønsker deg lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...