Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest midia
Skrevet

Jeg blir bare værre for hver gang jeg er i nærheten av løk:(

Skal det skjæres løk så triller tårene, snørra og halsen snurper seg sammen.

Spiser jeg noe med løk i så blir jeg hes i stemmen og får magevondt.

Nå er det jo løk i veldig mye mat, og jeg er fryktelig glad i løk.

Betyr dette at jeg må kutte ut løk helt eller kan jeg få noe som kurerer?

Ser ikke for meg et liv uten løk på pizza'n, potetmosen, på pølsa, i eggsalaten osv.. :(

Skrevet

Alle griner når de skjærer løk. :o)

Men siden du får vondt i magen når du spiser løk så tåler du det nok ikke.

Gjest midia
Skrevet

Alle griner når de skjærer løk. :o)

Men siden du får vondt i magen når du spiser løk så tåler du det nok ikke.

Jeg ventet meg dette svaret, å jeg også har reagert "vanlig" med tårer på løk før, bare at nå er det mye sterkere reaksjon og jeg blir surklete i halsen og får vondt i magen pluss de vanlige tårene og høysnue. I øynene er det så vondt at jeg må ut å lufte dem og ser ingen verdens ting.

Gjest løkfri?
Skrevet

Jeg ventet meg dette svaret, å jeg også har reagert "vanlig" med tårer på løk før, bare at nå er det mye sterkere reaksjon og jeg blir surklete i halsen og får vondt i magen pluss de vanlige tårene og høysnue. I øynene er det så vondt at jeg må ut å lufte dem og ser ingen verdens ting.

Babyer reagerer ofte på løk om moren spiser løk når hun ammer og får magevondt... så at man reagerer som voksen er sikkert ikke så uvanlig heller.

Reagerer du mest på rå løk eller på all løk?

Enkelte reagerer mindre på løk som har vært tørket, f.eks. sprøstekt løk, eller tørket løk som de selger i butikken - den kan du bruke imatlaging. Hva med krydder som inneholder løk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...