Gjest prust Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 Jeg kjøpte en mynte-plante i juni som jeg brukte til en couscous-rett et par ganger. Planten har fremdeles mange fine blader, og nå lurer jeg på hva jeg kan bruke denne urten til utenom couscous? Har jo sett at fine desserter av og til pyntes med mynte, men det er sjelden vi har dessert, så det er ikke så aktuelt. Hva ellers? 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 Til lammekjøtt, te (la bladene trekke i varmt vann bare), og så til mojitos, da! Jeg strever med å dyrke mynte i egen hage for å kunne lage te og mojitos av egen avling. Men de gror ikke så godt her helt i nord. Tell bladene på planta di og se om du ikke har nok til en forfriskende drink i sommervarmen 12 mynteblader, 2 limebåter eventuelt saften av en 1/4 lime 2 ts sukker Knust is 4 cl Bacardi Superior Myntestilk 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 Til lammekjøtt, te (la bladene trekke i varmt vann bare), og så til mojitos, da! Jeg strever med å dyrke mynte i egen hage for å kunne lage te og mojitos av egen avling. Men de gror ikke så godt her helt i nord. Tell bladene på planta di og se om du ikke har nok til en forfriskende drink i sommervarmen 12 mynteblader, 2 limebåter eventuelt saften av en 1/4 lime 2 ts sukker Knust is 4 cl Bacardi Superior Myntestilk Hmmmm! Høres godt ut med den drinken! Den oppskriften - var det det som heter Mojitos? Har ikke noe Bacardi hjemme - men en del andre flasker: Gin Martini extra dry Campari Whiskye og konjakk (men det passer vel ikke her....) 0 Siter
tusseline Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 Det er kjempegodt til te! Klipp av stilkene, heng de opp til tørk - og kos deg ut over vinteren. Du kan også prøve å plante den ute. Det er en herdig plante som kan spre seg raskt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.