Gå til innhold

Hva brukes mynte til?

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Jeg kjøpte en mynte-plante i juni som jeg brukte til en couscous-rett et par ganger. Planten har fremdeles mange fine blader, og nå lurer jeg på hva jeg kan bruke denne urten til utenom couscous?

Har jo sett at fine desserter av og til pyntes med mynte, men det er sjelden vi har dessert, så det er ikke så aktuelt. Hva ellers?

Gjest bikku
Skrevet

Til lammekjøtt, te (la bladene trekke i varmt vann bare), og så til mojitos, da! Jeg strever med å dyrke mynte i egen hage for å kunne lage te og mojitos av egen avling. Men de gror ikke så godt her helt i nord. Tell bladene på planta di og se om du ikke har nok til en forfriskende drink i sommervarmen ;)

12 mynteblader,

2 limebåter eventuelt saften av en 1/4 lime

2 ts sukker

Knust is

4 cl Bacardi Superior

Myntestilk

Gjest prust
Skrevet

Til lammekjøtt, te (la bladene trekke i varmt vann bare), og så til mojitos, da! Jeg strever med å dyrke mynte i egen hage for å kunne lage te og mojitos av egen avling. Men de gror ikke så godt her helt i nord. Tell bladene på planta di og se om du ikke har nok til en forfriskende drink i sommervarmen ;)

12 mynteblader,

2 limebåter eventuelt saften av en 1/4 lime

2 ts sukker

Knust is

4 cl Bacardi Superior

Myntestilk

Hmmmm! Høres godt ut med den drinken!

Den oppskriften - var det det som heter Mojitos?

Har ikke noe Bacardi hjemme - men en del andre flasker:

Gin

Martini extra dry

Campari

Whiskye og konjakk (men det passer vel ikke her....)

Skrevet

Det er kjempegodt til te!

Klipp av stilkene, heng de opp til tørk - og kos deg ut over vinteren.

Du kan også prøve å plante den ute. Det er en herdig plante som kan spre seg raskt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...