Gå til innhold

Huff, for en dag

Anbefalte innlegg

Askeladden2007
Skrevet

Dagen idag har vært direkte variabel. Det er en av de dagene da alt går på tverke. Jeg forsov meg til jobben og jobbet da inn de timene i ettermiddag.

Så møtte jeg en kompis og vi bestemte oss for å ta en matbit og dra og late oss på Akershus festning. Vi fikk lyst på shawarma (rullekebab med dorumrull og kylling, salat og dressing). Jeg liker bare pita og spurte om akkurat dette på første stedet (innvandrer som drev stedet):

- Hei, jeg vil gjerne ha kyllingkebab

- Ja, det blir 55 kr.

- Du har pitabrød, ikke sant?

- Ja (nikker)

- Jeg vil ha veldig lite dressing da jeg ikke tåler mye av det

- Ja, det er ok

(Betaler og han ber meg vente i 5 minutter)

- Unnskyld, vil du ha på alt?

- Ja (ser på det han skal legge inn maten i, det var en rund lefse formet som en trakt, skulle visst likne pitabrød)

- Er det der pitabrød?

- Ja (nikker)

- Nei, det der er ikke pitabrød. Jeg ba om pitabrød, dette likner jo på de der borte (peker på stablen med lefser)

(Han skjønner ikke noe og sier noe på utenlandsk og en annen kommer inn)

- Ja, hva er problemet?

- Jeg ba om spesifikt om pitabrød da jeg liker det, jeg får noe annet

(Han ser dumt på meg og gir meg pengene mine tilbake)

Etter dette dro vi til et annet sted. Jeg bestiller kyllingkebab med pitabrød.

- Hei, har du pitabrød?

- Ja (nikker)

- Da vil jeg gjerne ha en slik, men veldig lite dressing

- Ok, det blir 45 kr

(Betaler og venter)

Da jeg fikk maten var den overlesset med dressing. Da klikket det og jeg kastet alt i søpla og gikk. Tredje stedet stod jeg der mens de lagde maten. Han holdt på der også å helle opp i litervis av dressing, men jeg fikk stoppet han og fikk den mengden jeg ville ha.

Konklusjon: Jeg kunne ha spist maten første stedet, men følte at jeg ikke ble tatt alvorlig. Når jeg ønsker pitabrød så vil jeg ikke ha en lefse formet som et pitabrød. Andre stedet sa jeg klart ifra at jeg ville ha lite dressing da jeg ikke tåler mye + at jeg prøver å holde kaloriene nede. Muligens reagerte jeg slik jeg gjorde på grunn av varmen og det var kanskje barnslig. Men når man bestiller noe og understreker det man ikke vil ha så skal man få det man betaler for. Er litt sta av meg iblant da... Grin

Det var historien min for idag....

Askeladden2007
Skrevet

Stakkars....

Hehehehe, vil ikke si det. Men reaksjonen idag var ikke helt meg. Jeg pleier som regel å smile og be om ny og ikke gjøre så mye ut av slike ting. Idag var det ikke så lett nei :-D

Gjest xbellax
Skrevet

Jo, men altså, bestiller man lite dressing skal man da for svingende ha lite dressing. Bestiller man ikke pita skal man fader ikke ha pita. Sånt fjas gidder jeg ikke, jeg skal ha det jeg betaler for, får jeg det ikke vil jeg ha pengene tilbake så kan de sitte der med den forbarska dressingen sin.

Medfølelse er herved sendt.

Gjest alibaba kebab
Skrevet

Slik er det å bestillle mat hos utlendinger som ikke forstår en dritt norsk..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...