Gjest Hun burde be om unnskyldning Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 Ble litt satt ut i dag da jeg leste i Dagbladet hva hun hadde sagt til datterens drapsmann i rettslokalet. Det var noe sånt som at han nok led av Aspergers syndrom siden han kunne gjøre noe sånt som han har gjort... Forstår innmari godt at moren er veldig sint og sliter mye etter det som har hendt, men hun behøver vel ikke å innbille seg selv (eller andre) at hun har noen kompetanse på å stille en diagnose på drapsmannen. Visst er han ond og hensynsløs og mange andre ting synonymt med det, men han behøver vel ikke å lide av Asperger syndrom for det! Jeg reagerer så på dette fordi jeg er redd at mennesker med AS vil bli stemplet som potensielle drapsmenn, ufølsomme monstre, tikkende bomber.... Jeg reagerer fordi jeg har en med AS som står meg nær, og som HELT KLART har evne og vilje til å vise empati, kjærlighet og omsorg. Tenker moren sånn: "Fordi jeg har det jævlig så kan jeg si hva faen jeg vil???" 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 Nei, jeg tror mer det er et desperat forsøk på å finne en grunn. Vel, hva vet jeg, det var ihvertfall min første tanke. Hadde det ikke Vært AS hadde det vært personlighetsforstyrrelse, psykose, pyskopat(-iske trekk). Jeg tror ikke det handler om diagnosen, men om den intense smerten hun sitter med og behovet for å finne en grunn, fordi hun trenger at det var en grunn til at han gjorde dette utilgivelige mot det vakreste og beste hun hadde her i livet. 0 Siter
lissi1365380351 Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 Nå ble jeg sjokket og lei meg,har selv en gutt med asperger og dette var direkte vondt å høre. 0 Siter
Gjest jamvold Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 Nei, jeg tror mer det er et desperat forsøk på å finne en grunn. Vel, hva vet jeg, det var ihvertfall min første tanke. Hadde det ikke Vært AS hadde det vært personlighetsforstyrrelse, psykose, pyskopat(-iske trekk). Jeg tror ikke det handler om diagnosen, men om den intense smerten hun sitter med og behovet for å finne en grunn, fordi hun trenger at det var en grunn til at han gjorde dette utilgivelige mot det vakreste og beste hun hadde her i livet. Helt enig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.