Gå til innhold

Rasisme i Østfold: Hvor er SOS rasisme??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener du med at det er rasisme som er årsaken?

Dette er to grupper av utenlandsk opphav som har braket sammen. De har ligget i krangel lenge. Nordmenn er så naive at de tror at alle som kommer hit til landet blir helt annerledes når de kommer over vår landsgrense.

Når vi sitter og ser på tv så rister vi på hode av alle faenskapet som skjer i andre land, men så fort vi får dem inn i vårt land, så tror vi at de er som oss. Det er ikke uproblematisk og ta inn alt dette.

Grupper som ligger i krig med hverandre, vil fortsette å krige når de kommer hit, de tåler jo ikke synet av hverandre.

Lurer på når vi skal lære.

Gjest Antirasisten
Skrevet

Hva mener du med at det er rasisme som er årsaken?

Dette er to grupper av utenlandsk opphav som har braket sammen. De har ligget i krangel lenge. Nordmenn er så naive at de tror at alle som kommer hit til landet blir helt annerledes når de kommer over vår landsgrense.

Når vi sitter og ser på tv så rister vi på hode av alle faenskapet som skjer i andre land, men så fort vi får dem inn i vårt land, så tror vi at de er som oss. Det er ikke uproblematisk og ta inn alt dette.

Grupper som ligger i krig med hverandre, vil fortsette å krige når de kommer hit, de tåler jo ikke synet av hverandre.

Lurer på når vi skal lære.

To grupper som ikke tåler hverandre og går til angrep på hvernadre -- høres da ut som rasisme på meg.

Skrevet

To grupper som ikke tåler hverandre og går til angrep på hvernadre -- høres da ut som rasisme på meg.

Hvorfor det?

Gjest Ut med dem!
Skrevet

Er jo utlendinger alle sammen. Bare la de drepe hverandre.

Gjest Antirasisten
Skrevet

Du mener vel at skuddene i Asker heller ikke var rasistisk motivert? *himler med øynene*

Jeg synes du skal ta avstand fra rasisme -- nå!

Gjest dhhfghhdfhghdf
Skrevet

Du er jo helt på bærtur (hahahah).

Disse tjetsjenerne som har kommet til Norge for å få beskyttelse mot overgrep, og gjør slike ting bør kastes ut av landet snarest.

Disse menneskene vil jeg ikke ha gående rundt i landet mitt, de angriper kvinner og barn med jernstenger og kniver for bagateller, oppfører seg som ville dyr.

Skrevet

Du mener vel at skuddene i Asker heller ikke var rasistisk motivert? *himler med øynene*

Jeg synes du skal ta avstand fra rasisme -- nå!

Snakk om idioti. Slike utsagn som dette bare skader sakene enda mer, rart du ikke forstår det.

Gjest Antirasisten
Skrevet

Du er jo helt på bærtur (hahahah).

Disse tjetsjenerne som har kommet til Norge for å få beskyttelse mot overgrep, og gjør slike ting bør kastes ut av landet snarest.

Disse menneskene vil jeg ikke ha gående rundt i landet mitt, de angriper kvinner og barn med jernstenger og kniver for bagateller, oppfører seg som ville dyr.

Så du mener angrepene ikke er rasistisk motivert?

Skrevet

Snakk om idioti. Slike utsagn som dette bare skader sakene enda mer, rart du ikke forstår det.

Jeg synes forsåvidt at dette var en interessant vinkling.

Er det bare rasisme når vi nordmenn angriper noen pga. rase?

Det er vel også rasisme hvis andre mennesker av andre nasjonaliteter angriper mennesker med en annen bakgrunn enn de selv?

Skrevet

Det er vel også rasisme hvis andre mennesker av andre nasjonaliteter angriper mennesker med en annen bakgrunn enn de selv?

Skulle den til meg?

Skrevet

Den trenger nødvendigvis ikke å være det. Du tenker jo ikke annet enn rasisme, du må ha øynene åpne for andre ting også. Var det rasisme da Norge og Sverige lå i krig i sin tid?

petter smart
Skrevet

Har det noen relevans om det er rasisme (noe som er svært utbredt på alle asylmottak)?

Slike "mennesker" skal ut av landet øyeblikkelig. Det hjelper ikke om det venter fengselsstraff og tortur på dem i hjemlandet. Slikt kan vi bare ikke akseptere. Når de velger å gjøre slike ting så har de valgt bort den muligheten de hadde i Norge.

Gjest dhhfghhdfhghdf
Skrevet

Selv om to personer av forskjellige rase eller whatever krangler og sloss er det ikke nødvendigvis rasisme.

Det har jo blitt så "in" å hyle rasisme nå at jeg blir helt matt..........

petter smart
Skrevet

Kanskje vi skulle arrangert gladiatorkamper mellom asylsøkere og så kunne vinnerne fått opphold?

Skrevet

Det er akkurat det jeg mener det ikke nødvendigvis er. For meg er ikke dette nødvendigvis rasisme, men heller at to folkeslag barker sammen på gunn av andre årsaker.

Det hyles om rasisme alle sammenhenger, så man blir lei.

Forøvrig bør de som angrep sendes på første fly ut av landet.

Gjest lei av rasisme-hyling
Skrevet

Man skal undersøke saker før man hyler opp om rasisme.

Rasisme blir altfor ofte lagt til grunn for ting som skjer.

Gjest lei av rasisme-hyling
Skrevet

De driver jo på.

Gjest Ut med dem!
Skrevet

Nå var dette et ensidig angrep fra en gruppe mot en annen. Jeg har empati med dem som ble angrepet hvis dem er helt uten skyld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...