Gå til innhold

Men alle er ikke likedan??

Anbefalte innlegg

Askeladden2007
Skrevet

Her om dagen hadde jeg en liten utflukt med mine kompiser der vi solte oss og bare pratet om alt og ingenting. Praten kom inn på jenter og det var mye rart jeg hørte. Jeg tenker ikke helt som de og hadde litt vanskelig med å bare svelge alt som ble sagt.

En av kompisene mine har nettopp kjøpt seg en leilighet. Han mente at man aldri må finne på å kjøpe leilighet sammen med en dame da ingenting er sikkert her i livet. Den dagen det ble slutt så ville det bli bråk om alt, mente den ene.

Men er det ikke slik det er da at alt i livet vet man ikke noe om. Det eneste man trenger er tilliten om at alt går bra. Man kan da ikke sitte og tenke at det og det kan skje.

(Nå skal sant sies at denne kompisen er en skjørtejeger og ikke har hatt noen stabile forhold. Han holder på med mange).

Den andre kompisen min har et ganske snevert syn på det med jenter, han har aldri vært i et forhold. Jenter var visst ikke til å stole på, de kunne finne seg en annen selv om de var i forhold med deg etc etc. Fortalte om Ayia Napa der jentene som hadde kjærester hjemme som hadde sagt at klining og oralsex var greit med andre, men ikke noe annet fordi dette ikke var utroskap.

Jaha, tenkte jeg. Men er det ikke en bra måte å finne ut på at dette ikke er jenta/gutten for en? De som gjør slike ting er enten ikke voksne, modne eller rede til å slå seg ned med en.

Er selv en ganske rolig gutt og tar livet med ro. Jeg vet at jeg må tenke selv og ikke bli påvirket av disse kompisenes tankegang. Man snakker alltid utifra det man har av erfaringer og opplevelser. Jeg synes at disse gutta er litt redde for en del ting. Alle mennesker er jo ikke like så derfor er det vel litt "unfair" å generalisere alle jenter/gutter?

Skrevet

Selvfølgelig kan man ikke generalisere sånn. :o)

Jeg kan garantere deg at jeg ikke hadde køpt leilighet sammen med noen av de kompisene dine heller. ;o) Gi dem noen år til på baken så kan det jo hende de blir litt voksnere i hodet sitt de også.

Askeladden2007
Skrevet

Selvfølgelig kan man ikke generalisere sånn. :o)

Jeg kan garantere deg at jeg ikke hadde køpt leilighet sammen med noen av de kompisene dine heller. ;o) Gi dem noen år til på baken så kan det jo hende de blir litt voksnere i hodet sitt de også.

Det er nettopp det. Da jeg mente at alle er ikke slike så fikk jeg høre at jeg var naiv og at en jente ville kunne tvinne meg rundt lillefingeren. Det er jo ikke slik det funker. Alt er jo basert på tillit. Hvis man gikk inn i et forhold med tanker om at "det kan jo ta slutt" så er man ikke moden eller voksen for å inngå et partnerskap. Jeg vet at det ligger mye i det mentale hos disse vennene mine.

Tenkte som sagt først at jeg var naiv, men føler mer og mer at det er jeg ikke.

Skrevet

Det er nettopp det. Da jeg mente at alle er ikke slike så fikk jeg høre at jeg var naiv og at en jente ville kunne tvinne meg rundt lillefingeren. Det er jo ikke slik det funker. Alt er jo basert på tillit. Hvis man gikk inn i et forhold med tanker om at "det kan jo ta slutt" så er man ikke moden eller voksen for å inngå et partnerskap. Jeg vet at det ligger mye i det mentale hos disse vennene mine.

Nei, du er ikke naiv :).

Du har sunne tanker om det å være/bli sammen med noen.

Askeladden2007
Skrevet

Hei, er du homo?

Kanskje det, har du fordommer? :-D

Skrevet

Nei, du er ikke naiv :).

Du har sunne tanker om det å være/bli sammen med noen.

Det synes jeg også :-) Sunne tanker..

Men det er jo flott å være sammen med noen en stund før man køper hus eller leilighet. Det er jo et faktum at forhold som oppstår sent i tenårene eller i begynnelsen av 20 årene ofte er ustabile. Dette gjelder jo begge kjønn. Da er det jo også mer komplisert hvis man har mye gjeld sammen hvis man bryter opp.

man skal likevel ikke skjære alle over en kam.

Skrevet

''Da jeg mente at alle er ikke slike så fikk jeg høre at jeg var naiv og at en jente ville kunne tvinne meg rundt lillefingeren.''

Mange kan vel la seg tvinne rundt lillefingeren... ;o)

''Hvis man gikk inn i et forhold med tanker om at "det kan jo ta slutt" så er man ikke moden eller voksen for å inngå et partnerskap.''

Nettopp. :o) Men det er vel ingen som er skikkelig forelsket som tror noe annet enn at dette skal vare hele livet ut?

''Tenkte som sagt først at jeg var naiv, men føler mer og mer at det er jeg ikke.''

Nei, det er du ikke, synes du virker både moden og reflektert jeg, du er nok et godt parti for den kvinnen som en gang får deg! Om det er kvinner du vil ha da. ;o)

Askeladden2007
Skrevet

''Da jeg mente at alle er ikke slike så fikk jeg høre at jeg var naiv og at en jente ville kunne tvinne meg rundt lillefingeren.''

Mange kan vel la seg tvinne rundt lillefingeren... ;o)

''Hvis man gikk inn i et forhold med tanker om at "det kan jo ta slutt" så er man ikke moden eller voksen for å inngå et partnerskap.''

Nettopp. :o) Men det er vel ingen som er skikkelig forelsket som tror noe annet enn at dette skal vare hele livet ut?

''Tenkte som sagt først at jeg var naiv, men føler mer og mer at det er jeg ikke.''

Nei, det er du ikke, synes du virker både moden og reflektert jeg, du er nok et godt parti for den kvinnen som en gang får deg! Om det er kvinner du vil ha da. ;o)

Selvfølgelig er det kvinner for meg som gjelder :-)

Måtte bare sende et dumt svar til den som skrev det svaret til meg, dumme spørsmål får dumme svar :-D

Gjest Hauuuuuuuuuuuu
Skrevet

jenter i motsetning til gutter er generelt mer utspekulerte og unnskyld meg, sleipe,, og hvis noen blir tvinna rundt lillefingre er det ikke dem.......

Askeladden2007
Skrevet

jenter i motsetning til gutter er generelt mer utspekulerte og unnskyld meg, sleipe,, og hvis noen blir tvinna rundt lillefingre er det ikke dem.......

Gjelder dette alle jenter? Selvfølgelig finnes det bad girls akkurat som bad boys. Det betyr dermed ikke at alle gutter/jenter er slike.

Jeg velger å la tvilen komme til gode og se det fine en i en person. Om noen er bad så er det bare å holde seg unna en slik person.

Alle mennesker har lov til å ha de tankene, følelsene og holdningene de har. For de fleste vil lære en eller annen gang i livet.

Gjest Hauuuuuuuuuuuu
Skrevet

Gjelder dette alle jenter? Selvfølgelig finnes det bad girls akkurat som bad boys. Det betyr dermed ikke at alle gutter/jenter er slike.

Jeg velger å la tvilen komme til gode og se det fine en i en person. Om noen er bad så er det bare å holde seg unna en slik person.

Alle mennesker har lov til å ha de tankene, følelsene og holdningene de har. For de fleste vil lære en eller annen gang i livet.

ja, jeg har lært, det har ikke du.. ;)

Askeladden2007
Skrevet

ja, jeg har lært, det har ikke du.. ;)

Jaha, hva har jeg ikke lært som du har?

Man møter forskjellige mennesker i livet. Det mønsteret man ser i seg selv ser man også i andre. Så tiltrekker man seg sleipe mennesker i sitt liv så er man enten bevisst eller ubevisst noe av samme ulla selv også.

Om du mener at du har lært og ikke jeg så har jeg respekt for det, men ikke enighet i det utsagnet.

Hadde vært fint om du kunne utdype det du mente litt nærmere så jeg kunne få et innblikk i hva du mente.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er lov til å være litt naiv og ha troen på andre mennesker. Rett som det er slumper man til å være heldig også ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...