Gå til innhold

Skal dere se solformørkelsen?

Anbefalte innlegg

Gjest mora2
Skrevet

Det skal vi sikkert, om vi husker det ;0)

Snaxy liker slikt.

Skrevet

Næh, bare 50% høres ikke så spennende ut, men jeg omgir meg med personer som gjør at jeg tenker jeg får se det allikevel, selv om jeg ikke er interessert sjøl... ;)

Skrevet

Det skal vi sikkert, om vi husker det ;0)

Snaxy liker slikt.

Den varer i halvannet minutt fra klokka 11.47. Er bare å sette på mobilvarsling med en gang..;)

Skrevet

Næh, bare 50% høres ikke så spennende ut, men jeg omgir meg med personer som gjør at jeg tenker jeg får se det allikevel, selv om jeg ikke er interessert sjøl... ;)

Er du storforlangende? :-)

Gjest mora2
Skrevet

Den varer i halvannet minutt fra klokka 11.47. Er bare å sette på mobilvarsling med en gang..;)

God ide! :0)

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke, det er sikkert overskyet her på den datoen...

Jeg var i Marseille i august 1999 og fikk med meg fenomenet. Det var vanskelig å se mot solområdet lengre enn et øyeblikk, fordi lyset uansett formørkelse var utrolig sterkt. Men med fargede pappbriller for anledningen, så jeg det bedre.

Skrevet

Synes du jeg burde pakke sånne spesialbriller ned i sekken?

Skrevet

Synes du jeg burde pakke sånne spesialbriller ned i sekken?

Tenker at det er en selvfølge(!?)

Skrevet

Tenker at det er en selvfølge(!?)

Hvor mange gram veier sånne briller da? Kanskje jeg må ta ut ett gnagsårplaster for å få plass i sekken?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1217022681' post='3924485]

Nei, det tror jeg ikke, det er sikkert overskyet her på den datoen...

Jeg var i Marseille i august 1999 og fikk med meg fenomenet. Det var vanskelig å se mot solområdet lengre enn et øyeblikk, fordi lyset uansett formørkelse var utrolig sterkt. Men med fargede pappbriller for anledningen, så jeg det bedre.

Denne gangen bør du dra til Svalbard med Ce-godkjente solformørkelsesbriller.

Skrevet

Hvor mange gram veier sånne briller da? Kanskje jeg må ta ut ett gnagsårplaster for å få plass i sekken?

Merker at jeg blir litt satt ut av at du ikke for lengst har tatt solformørkelsesbriller med i beregningen når du pakker sekken... Her spiller vekt en mindre rolle, syns jeg.

Skrevet

Merker at jeg blir litt satt ut av at du ikke for lengst har tatt solformørkelsesbriller med i beregningen når du pakker sekken... Her spiller vekt en mindre rolle, syns jeg.

Ok, jeg får heller øke vekten på sekken litt da!

Skrevet

Egentlig kan du bare ta dem på med en gang du starter turen, så er du sikret. Ikke bry deg om folk ser rart på deg:-)

Skrevet

Joa, klart det. Takk for påminnelsen. Hadde helt glemt det, men siden jeg nå r klar over det må jeg jo bare se på.

Skrevet

Joa, klart det. Takk for påminnelsen. Hadde helt glemt det, men siden jeg nå r klar over det må jeg jo bare se på.

Ja, det må du!

Skrevet

Du kan ikke ha dem på deg hele tiden likevel, for det er en spesiell type mose du må se etter.

Skrevet

Du kan ikke ha dem på deg hele tiden likevel, for det er en spesiell type mose du må se etter.

Hva???? Må jeg drive å finne mose også?

*lærte forresten aldri forskjellen på mose og lav...*

Skrevet

Hva???? Må jeg drive å finne mose også?

*lærte forresten aldri forskjellen på mose og lav...*

Ja, kosemose, en litt sjelden type -men du kan ha flaks.

Lykke til!:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...