Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ferie?

I oktober eller november hvis jeg heldig.

Jaja, noen skryter til og med av at de kanskje kan få ferie hvis de er heldige.

Det er jo sånn hvis du må jobbe mye, så er det enten noe galt med deg selv eller noe galt med jobben din.

Jeg skjønner at mange må jobbe mye hvis de har etablert en bedrift f.eks. men det betyr samtidig ikke annet enn at økonomien er for dårlig til å ansette noen som kan avhjelpe situasjonen.

Så er det selvsagt de som tror at jobben deres går konkurs hvis de ikke stiller opp på jobb fordi de mener de er uunnværlige. Nå er jo kirkegården full av folk som har trodd det om seg selv, og det måtte ha vært ille om de hadde visst at verden går like bra uten dem.

Jobb er viktig del av livet, men den bør ikke være så viktig at det går på bekostning av familielivet. Så lenge økonomien tillater det bør man tilstrebe å få mest mulig fritid og gjøre det man liker best og mest mulig sammen med sin familie.

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

24

• Colette

19

• mrxx

9

• cathlin

8

Mest aktive i denne tråden

Gjest mora2
Skrevet

Nyyyter ferien fullt ut her. Nå er jo jeg hjemmeværende, men Snaxy har 5 uker ferie.Det er så deilig å kunne være sammen hele familien! Finner på masse moro vi to, og med ungene.

Deilig å kunne gjøre det man vil - når man vil! Frihet!!! Herlig!

Men gud så fort tiden går...Han har bare to uker igjen nå.

Skrevet

Jeg er svært fornøyd med livet mitt, takk ;) Men det er vanskelig å få gjort det samme som jeg gjør hjemme i en liten leilighet fylt med familie, som stort sett bare vil se på TV. Jeg tror wide screenen tar opp omtrent halve stua og står på hele kvelden. Siden jeg ellers aldri ser på TV, så blir det litt kjedelig, gitt :)

Joda jeg skjønner at i visse tilfeller er godt å begynne å jobbe igjen og komme seg litt unna. Jeg også synes jo det er god å komme i "gjenge" igjen, men hvis det er mer interessant å jobbe og lengter etter det på et generelt nivå, så skjønner jeg det ikke.

Jeg har så mye å finne på at jeg gjerne kunne ha hatt ferie året rundt uten å kjede meg og hatt problemer med å fått tiden til å gå.

Skrevet

Jeg nyter å ha feie, har 4 uker og nyter hvert minutt. Jeg skjønner ikke dere som ikke klarer å finne på noe i ferien.

Dere må ha dårlig fantasi, lite å gjøre og null interesse for hobbyer.

Må være et kjedelig liv, hvis jobb alene, er det som gjør at dere ikke kjeder vettet av dere.

Jeg og mannen har hatt 5 uker ferie sammen nå, og skal ha 3 uker til. Vi nyter det veldig!

At hun ene frøkna er en håndfull får heller være så. Sommer, sol, og FRI - kan det bli bedre? :D

Skrevet

Jeg fatter ikke at dere stiller dere slik at dere har et så lite spennende liv. Dere må da sitte der og lure på hva dere har fått ut av livet deres når det nærmer seg slutten. Lær dere å lev mens dere kan.

En ting er sikkert, dere ligger ikke på dødsleiet og sier..."faen at jeg ikke jobbet mer"....men heller .."faen at jeg ikke fikk mer ut av livet mitt"...

Hva med "søren at jeg ikke satt noen flere timer på nettet hver kveld" eller "dumme meg som kikket så lite på tv"

Hehe...

Gjest gleder meg til høsten
Skrevet

Joda jeg skjønner at i visse tilfeller er godt å begynne å jobbe igjen og komme seg litt unna. Jeg også synes jo det er god å komme i "gjenge" igjen, men hvis det er mer interessant å jobbe og lengter etter det på et generelt nivå, så skjønner jeg det ikke.

Jeg har så mye å finne på at jeg gjerne kunne ha hatt ferie året rundt uten å kjede meg og hatt problemer med å fått tiden til å gå.

tydeligvis ikke vært ufør...da er dagene ekstra lange i ferien,når man ikke har noe å følge opp:(

varmen hjelper heller ikke på saken:(

Skrevet

Det er jo sånn hvis du må jobbe mye, så er det enten noe galt med deg selv eller noe galt med jobben din.

Jeg skjønner at mange må jobbe mye hvis de har etablert en bedrift f.eks. men det betyr samtidig ikke annet enn at økonomien er for dårlig til å ansette noen som kan avhjelpe situasjonen.

Så er det selvsagt de som tror at jobben deres går konkurs hvis de ikke stiller opp på jobb fordi de mener de er uunnværlige. Nå er jo kirkegården full av folk som har trodd det om seg selv, og det måtte ha vært ille om de hadde visst at verden går like bra uten dem.

Jobb er viktig del av livet, men den bør ikke være så viktig at det går på bekostning av familielivet. Så lenge økonomien tillater det bør man tilstrebe å få mest mulig fritid og gjøre det man liker best og mest mulig sammen med sin familie.

Du jobber hardt for å gi oss dårlig samvittighet, mr:) Det er det ingen grunn til. Vet du, vi gjør så mye koselig sammen i hverdagen at vi ikke har så voldsomt mye å ta igjen når ferien kommer.

Jeg synes du virker litt hissig i dag. Det er nesten så jeg mistenker at det begynner å bli litt i overkant mye familiekos;)

Skrevet

tydeligvis ikke vært ufør...da er dagene ekstra lange i ferien,når man ikke har noe å følge opp:(

varmen hjelper heller ikke på saken:(

Selvsagt endrer det saken. Da har du tross alt "ferie" hele året og med endel begrensinger.

Skrevet

Jeg og mannen har hatt 5 uker ferie sammen nå, og skal ha 3 uker til. Vi nyter det veldig!

At hun ene frøkna er en håndfull får heller være så. Sommer, sol, og FRI - kan det bli bedre? :D

Enig, det skal nytes, masse som kan gjøre alene og ikke minst sammen med familien, som er det kosligste.

Skrevet

Hva med "søren at jeg ikke satt noen flere timer på nettet hver kveld" eller "dumme meg som kikket så lite på tv"

Hehe...

Hehe, du sier noe...

Skrevet

Du jobber hardt for å gi oss dårlig samvittighet, mr:) Det er det ingen grunn til. Vet du, vi gjør så mye koselig sammen i hverdagen at vi ikke har så voldsomt mye å ta igjen når ferien kommer.

Jeg synes du virker litt hissig i dag. Det er nesten så jeg mistenker at det begynner å bli litt i overkant mye familiekos;)

Synes du det? Du skal være glad du aldri har opplevd meg hissig.-)

AneM1365380603
Skrevet

Har du fått solstikk?-)) Det er jo så deilig med feriedager. Jeg nyter å se ungene plaske i vann og leke ute. Om kveldene tar jeg meg en iskald pils eller litt rødvin. I kveld satt vi ute til kl 2230. Det er herlig å være ute hele dagen!

Skrevet

Har hatt to uker, har igjen en og er slett ikke klar for å avslutte. Storkoser oss i sola med bading og båtliv og skulle gjerne vært litt lenger her på hytta.

Skrevet

Ikke noe så gæli er jeg redd, det er snakk om litt hestehandel, dvs bytte av 3 uker sommerferie mot en 4-5 ukers senere i år.

Verden rusler nok videre uten at nick jobber seg i hjel, selv om det er noen på jobben som er svært glad for at jeg står over sommerferien.

Gjest Grønn iris
Skrevet

Heldig du er da... Jeg har bare hatt en uke fri nå og er ikke særlig utvilt og fit for fight kl halv fem mandag morgen....

Er i grunnen bare utslitt jeg...

Skrevet

Hva har du gjort i ferien da?

Man trenger kanskje litt luftforandring - gjerne litt total avslapning og litt luksus. Ferie på trang hytte i dårlig vær med svigermmor er liksom ikke helt sjakktrekket.

Jeg skal ha hele august fri og skal dog ta litt kurs/sertifisering på egenhånd men da skal jeg stort sett bare være hjemme. Det gleder jeg meg stort til !!!

Skrevet

Ikke noe så gæli er jeg redd, det er snakk om litt hestehandel, dvs bytte av 3 uker sommerferie mot en 4-5 ukers senere i år.

Verden rusler nok videre uten at nick jobber seg i hjel, selv om det er noen på jobben som er svært glad for at jeg står over sommerferien.

Ett slikt bytte kunne jeg tenkt meg også:-)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har ikke begynt ferien enda, men har mye fri for det. Jobber nattevakter. Ferien er veldig velkommen neste mandag :o)

Skrevet

Heldig du er da... Jeg har bare hatt en uke fri nå og er ikke særlig utvilt og fit for fight kl halv fem mandag morgen....

Er i grunnen bare utslitt jeg...

For det første så var det ikkje mandag morgen, det var søndag morgen, dessuten så var klokka ikkje fullt fem over fire om morningen.

Så du trengte ikkje gått på jobb i dag, om du skulle begynt igjen mandag (altså i morra) !?

Skrevet

Lei? Nei langt unna. Jeg nyter hver dag. Men jeg tror nok jeg forstår hva du mener. Det er helt klart godt med faste rutiner og litt roligere omgivelser slik som det er i hverdagen min. Inntil skolen starter så velger jeg å nyte dette sosiale livet som ikke byr på hauger av husarbeid mm ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...