Gå til innhold

Barnevernspedagog

Anbefalte innlegg

Gjest Voksen student
Skrevet

Noen som er det her inne ?

Hvor jobber dere ?

Hvordan er yrket ?

Lønn ?

Jeg har kommet inn i Oslo, men har ennå ikke helt bestemt meg om det er dette jeg vil ...

Skrevet

Jeg er barnevernpedagog og må si at det ikke er slik at man kan velge jobb på øverste hylle. Dette på tross av en god og bred utdanning som gjør at man kan jobbe innen mange felt knyttet til barn, unge, foreldre og samfunn. I tillegg er lønna dårlig om man sammenligner med andre universet og høgskoleutdanninger innenfor økonomi til eksempel hvor en bachelor grad kan gi dobbelt så mye lønn enn hva man får i barnevern. Nå er jo ikke lønn alt og det er samtidig viktig at man følger hjertet og hva man selv føler for sin egen del på hva man har lyst til. Men tenk nøye over det faktum at man ikke kan leve av ideologi og hjertefølelse alene. Den gruppen helse og sosialarbeidere som det nå virkelig er etterspørsel på, er vernepleierne. De synes å kunne få jobb hvor som helst og når som helst. De kan velge og vrake mer en sykepleierne, sosionomene og barnevernpedagogene. Lønna er den samme for disse gruppene, noe å tenke over?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...