Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere det hjelper i forhold til folk som prøver å fa tak i meg at jeg faktisk begynner å ha _lyden på_ på mobiltelefonen??

Skrevet

Jeg har fått tips om å ta den med ut fra soverommet og.

Skrevet

Jeg har fått tips om å ta den med ut fra soverommet og.

Det er så mye man må huske på...

Skrevet

Jeg tror du kanskje er inne på noe..

Uff, jeg vet ikke en gang hva slags lyd den gir fra seg.

Gjest Jente31
Skrevet

Det blir jo lettere å få tak i deg da.. men jeg er sånn at jeg skvetter når tlf ringer, så jeg har den på lydløs. Og det er folk vant til ;o) Dessuten ser man jo hvem som ringer, og da kan en jo bare ringe opp igjen når det evt passer bedre.. Men det er sikkert ikke så bra hvis det gjelder en hastesak da.. det blir vel en annen sak..

Gjest Grågrønn
Skrevet

Jeg synes du kan hå på funksjonen gjeldende for noen få utvalgte! Meg for eksempel :P

Skrevet

Jeg synes du kan hå på funksjonen gjeldende for noen få utvalgte! Meg for eksempel :P

Den er grei!:-)

Skrevet

Det blir jo lettere å få tak i deg da.. men jeg er sånn at jeg skvetter når tlf ringer, så jeg har den på lydløs. Og det er folk vant til ;o) Dessuten ser man jo hvem som ringer, og da kan en jo bare ringe opp igjen når det evt passer bedre.. Men det er sikkert ikke så bra hvis det gjelder en hastesak da.. det blir vel en annen sak..

Jeg skvetter også! Det er rett og slett skummelt når telefonen ringer... :-)

Skrevet

Hvis du pleier å ha lyden (og vibrasjonen) av så kan du ikke forvente at folk gidder ringe deg, jeg hadde ikke giddet det mange gangene hvis regelen var at du ikke hadde lyden påslått og dermed aldri svarte i alle fall...

Skrevet

Hvis du pleier å ha lyden (og vibrasjonen) av så kan du ikke forvente at folk gidder ringe deg, jeg hadde ikke giddet det mange gangene hvis regelen var at du ikke hadde lyden påslått og dermed aldri svarte i alle fall...

Ikke vær så kjip, da.. ;)

Gjest Jente31
Skrevet

Noen av oss har tlf skrekk, Lillemus.. Og det er grusomt. Jeg har også tlf stort sett på lydløs, men jeg sjekker den jevnlig, da.. og jeg ringer alltid opp igjen innen kort tid, noe min omgangskrets vet. Hvis ikke går det gjerne på meldinger.

;o)

Skrevet

Noen av oss har tlf skrekk, Lillemus.. Og det er grusomt. Jeg har også tlf stort sett på lydløs, men jeg sjekker den jevnlig, da.. og jeg ringer alltid opp igjen innen kort tid, noe min omgangskrets vet. Hvis ikke går det gjerne på meldinger.

;o)

Så voldsom telefonskrekk at dere ikke takler lyden av at den ringer engang? Det er jo bare å la være å ta den om dere ser det er et ukjent nummer eller noen dere ikke vil snakke med.

Skrevet

;o)

Det kan jo ikke være noe problem å ha telefonen på lydløs, så lenge man har telefonskrekk... Da vet vel som regel omgangskretsen om det, og bør neppe føle seg avvist selv om du ikke tar telefonen. Som du sier så ringer du jo opp igjen i løpet av kort tid, du ønsker bare å ha kontroll over det selv. Ser ingen problemer med dette jeg altså:-)

Gjest Jente31
Skrevet

Så voldsom telefonskrekk at dere ikke takler lyden av at den ringer engang? Det er jo bare å la være å ta den om dere ser det er et ukjent nummer eller noen dere ikke vil snakke med.

Neida, ikke på den måten. Og jeg forstår hva du mener. Jeg har vibreringen på. Men skvetter til når den ringer ja, og det er heller ikke godt.

Men når det er sagt, så tror jeg det går an å gjøre noe med det om en vil.. iallefall for mitt vedkommede.

;o)

Skrevet

Kjære Lillemus, det er litt naivt å tenke så generaliserende... Mange har kjemåestore problemer med dette, og må kunne gjøre det de selv mener er best for å takle hverdagen. Omgangskretsen er da oftest kjent med hvordan tingenes tilstand er, og bør ikke føle seg avviste av at en person vil ha kontroll over dette selv.

Gjest Jente31
Skrevet

Det kan jo ikke være noe problem å ha telefonen på lydløs, så lenge man har telefonskrekk... Da vet vel som regel omgangskretsen om det, og bør neppe føle seg avvist selv om du ikke tar telefonen. Som du sier så ringer du jo opp igjen i løpet av kort tid, du ønsker bare å ha kontroll over det selv. Ser ingen problemer med dette jeg altså:-)

Nettopp ;o)

Skrevet

;o)

Jeg har også telefonskrekk. Skvetter himmelhøyt hver gang den ringer og tar den ofte ikke. Ringer opp hvis det er noen veldig kjente som har ringt.

MEN.. Jeg vet også at man ikke blir kvitt skrekk/angst/fobi ved å unngå det man er redd for. Derfor tror jeg at det er lurt å jobbe med seg selv også på dette punktet, for da er det en mindre ting å være redd for i hverdagen.

Man kan heller ikke klandre folk som slutter å ringe (som Lillemus sier), for det er jo normalt å ta telefonen. Jeg synes ikke at man skal ta altfor mye hensyn til folks fobier. Det blir lett en sovepute som gjør at man ikke tar "tak" i sin egen angst.

Skrevet

Jeg har også telefonskrekk. Skvetter himmelhøyt hver gang den ringer og tar den ofte ikke. Ringer opp hvis det er noen veldig kjente som har ringt.

MEN.. Jeg vet også at man ikke blir kvitt skrekk/angst/fobi ved å unngå det man er redd for. Derfor tror jeg at det er lurt å jobbe med seg selv også på dette punktet, for da er det en mindre ting å være redd for i hverdagen.

Man kan heller ikke klandre folk som slutter å ringe (som Lillemus sier), for det er jo normalt å ta telefonen. Jeg synes ikke at man skal ta altfor mye hensyn til folks fobier. Det blir lett en sovepute som gjør at man ikke tar "tak" i sin egen angst.

Jeg vil jo tro at om noen av mine venner hadde så kraftig telefonskrekk at de ikke torte ha lyden på, så hadde fortalte meg det så jeg visste hvordan ståa var! :o)

Jeg trodde dere snakket mer om ikke å ha lyden på fordi dere ikke gidder...

Gjest Jente31
Skrevet

Jeg støtter innlegget ditt, og jeg har også forståelse for at ikke alle forstår hva dette dreier seg om (da sikter jeg ikke til noen her inne).

Og som med alle andre fobier, kan man sikkert gjøre noe med dette også.

Nå vet jeg ikke hvordan det er for andre. Men for mitt vedkommede er ikke dette noe jeg prioriterer enda. Derfor er jeg svært glad for at min omgangskrets ikke føler seg avvist, og for at dette kan være en sovepute iallefall inntil videre ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...