Gå til innhold

separert-hva nå? (for å få bidrag)

Anbefalte innlegg

Gjest uten signatur
Skrevet

Jeg er nå separert, og jeg har så mye å tenke på og alt er kaos. Så jeg håper noen kan hjelpe meg med hva jeg skal gjøre nå. Når det gjelder økonomien sliter jeg; jeg jobber deltid i svært liten stilling og tar ekstravakter. Men jeg studerer også og vil ikke klare utgifter tror jeg. Vi har vært til mekling og har fått papir på at vi er separert. Hvordan får jeg bidrag fra far? Kan jeg søke barn inn i sfo og få noe (alt?) dekket slik at jeg kan jobbe dagvakter/studere dag?

Er det mer jeg må tenke på?

Jeg søkte bostøtte men manglet noe vedlegg så jeg har ikke hørt noe. Kan jeg søke på etterskudd og levere bidrag; altså fra separasjonen startet? Jeg skal betale kommunale avgifter og hvordan kan jeg det når fast inntekt er 6000 og det alene er kommunale avgifter? Så er jo leie og annet utenom. Jeg har forresten rimelige boutgifter her jeg bor, så jeg ønsker ikke å flytte.

Tusen takk for svar!

Gjest Jente31
Skrevet

''Hvordan får jeg bidrag fra far? ''

Dette kan nav hjelpe deg med, eller så må du og barnefar bli enige dere i mellom.

''Kan jeg søke barn inn i sfo og få noe (alt?) dekket slik at jeg kan jobbe dagvakter/studere dag? ''

Ja, det kan du.

''Er det mer jeg må tenke på?''

Søke om ekstra b.trygd? Bostøtte kan du også søke.

Har du barn under 8 år? Da kan du søke om en annen stønad (er det overgangsstønad det heter mon tro?).

Skrevet

''Hvordan får jeg bidrag fra far? ''

Dette kan nav hjelpe deg med, eller så må du og barnefar bli enige dere i mellom.

''Kan jeg søke barn inn i sfo og få noe (alt?) dekket slik at jeg kan jobbe dagvakter/studere dag? ''

Ja, det kan du.

''Er det mer jeg må tenke på?''

Søke om ekstra b.trygd? Bostøtte kan du også søke.

Har du barn under 8 år? Da kan du søke om en annen stønad (er det overgangsstønad det heter mon tro?).